Lainanlyhennys menee 30.9, pitäiskö rahojen silloin olla tilillä jo 29.9?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntolainaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuntolainaa

Vieras
Ihmettelen tätä, kun mulla on aina aikaisemmin ollut sama päivä kun maksetaan palkka, ja milloin lainanlyhennys menee. Nyt pankista tuli lappu että varojen pitäisi olla tilillä eräpäivää edeltävänä pankkipäivänä.

Miten muilla?

Maksuohjelman muutos maksaa, ja just siirsin sitä eräpäivää puhelimessa. Ei auta kun huomenna soittaa ja kysyä mitä tuo oikein tarkoittaa. Tähän asti on ollut palkkapäivä sama kuin lainan eräpäivä ja mitään ongelmia ei ole tullut.

Oho, mikä pankki kyseessä? Multa menee lainanlyhennys samana päivänä kuin tulee palkka. Joskus raha on tullut myöhemmin päivällä. Siloin lainaa on yritetty ottaa aamulla, mutta koska ei ole ollut katetta, niin se on mennyt sitten illalla, kun on ollut katetta.

Nordeasta tässäkin kyse mutta mua vaan jäi ihmetyttämään kun maksuohjelman muutoslapussa lukee tuollainen eräpäivää edellisenä pankkipäivänä. Onkohan he muuttaneet systeemiä vai onko mulla aina ollu näin, ilman että olen tiennyt?

Meillä osuuspankissa lainanlyhennys lähtee kuun viimeinen päivä joka on myös palkkapäivä, edellisenä päivänä ei ole tilillä lyhennyksen verran rahaa. Mikä pankki ap:llä on??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mistä tiiet että ovat jo aamupäivällä yrittäneet ottaa sitä rahaa? Mä olen ihan uuvelo näissä asioissa, anteeksi vain.

Mulla näkyy tilitiedoissa erääntyvät maksut. Nyt siellä näkyy huominen lainanlyhennys ja tilana on odottava. Huomenna, kun on lyhennys, niin jos aamupäivällä ei ole rahaa, niin tilana on käsittelyssä. Ja tila on noin, kunnes tilillä on rahaa. Tai jos huomisen aikana ei tilille tulisi rahaa, en tiedä, mikä sitten olisi tilana.

Yhteistyössä