Lainaisitko nettituttavalle rahaa ja kuinka ison summan?

  • Viestiketjun aloittaja lllll
  • Ensimmäinen viesti
Muutamille ihan tuntemattomille olen täällä palstalla lainannut 20 e ja joka kerta olen saanut rahani takaisin. Tuo 20 e on ruokaa/lääkkeitä ostettaessa iso raha, mutta mun talous ei kaadu, jos en sitä takaisin saisi. Joskus olen myös ihan lahjoittanut pieniä summia täällä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
On kyllä säälittävän kuuloista jos aikuiset ja PERHEELLISET ihmiset joutuvat lainaamaan jotain vitosta tai kakskymppistä. Eikö kannattas mennä töihin jos noin pirun tiukkaa on?
Lapsen koulukaverin äiti lainasi lapseltamme rahaa synttäreihinsä! Ei ole maksanut takaisin. Onhan näitä pummeja.
 
vieras
Rahaa en lainaa kellekään. Itse olen lainannut bussilipun verran kerran, ja senkin pyytäminen oli tuskaista. En tajua kuinka ei hävetä olla ruinaamassa, jotkut tekee sitä harva se viikko. Itse en yksinkertaisesti ilkeäisi, mieluummin olisin viikon syömättä.

Ruokaa voin antaa, tai kutsua syömään.
 
Ahkeruus on iloni.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Rahaa en lainaa kellekään. Itse olen lainannut bussilipun verran kerran, ja senkin pyytäminen oli tuskaista. En tajua kuinka ei hävetä olla ruinaamassa, jotkut tekee sitä harva se viikko. Itse en yksinkertaisesti ilkeäisi, mieluummin olisin viikon syömättä.

Ruokaa voin antaa, tai kutsua syömään.
Mä voin kanssa laittaa ruokaa, kutsua syömään tai vaikka tehdä jollekkin kotiin ruuan. =)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ÄityliKolmelle:
Voin ihan mustana kertoa, että kun erosin eikä meillä ollut kuin 1 haarukka per nenä ja sitä rataa, kysyin täältä pariksi päiväksi lainaa ja sain... ja maksoin takas. Siis ihan ruokaa varten.

eli itsekin lainaisin pienen summan.
:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
On kyllä säälittävän kuuloista jos aikuiset ja PERHEELLISET ihmiset joutuvat lainaamaan jotain vitosta tai kakskymppistä. Eikö kannattas mennä töihin jos noin pirun tiukkaa on?
Lapsen koulukaverin äiti lainasi lapseltamme rahaa synttäreihinsä! Ei ole maksanut takaisin. Onhan näitä pummeja.
:eek: :eek: :eek:
Hitto...miten alas voikaan aikuinen ihminen vajota :headwall:
 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
On kyllä säälittävän kuuloista jos aikuiset ja PERHEELLISET ihmiset joutuvat lainaamaan jotain vitosta tai kakskymppistä. Eikö kannattas mennä töihin jos noin pirun tiukkaa on?

Sitä mäkin. Jos olisin kaverin kanssa kaupungilla yms. ja hänellä olisi rahat jääneet kotiin, niin toki lainaisin se 5e tai 20e, mutta muuten en näe mitään syytä miksi kukaan edes pyytäisi sellaista summaa lainaan

:/
20? saa jo paljon ruokaa lapsille :)


Mutta miten voi tulla sellainen tilanne, että kaapit on tyhjillään ja rahaa tulossa vasta joskus?? Meillä kun joskus tulee rahahuolia, niin kyllä silloin puhutaan satasista vähintään. Kaapeista aina jotain ruokaa kyllä löytyy sen parinkympin edestä. Ja kyllä mun tarvii itsenikin syödä, eikä riitä, että pelkät lapset ruokin
:ashamed:
Kyllä voi tulla. Itse olen elänyt n. 2 kk. PELKÄLLÄ MAKAROONILLA , kaapit oli syöty jo tyhjäksi ja tyhjistä pulloista sain sen verran rahaa että sain muutaman pussin makaroonia ja ketsuppipullon. En olisi voinut kuvitella viikkoa aikaisemmin että sellainen tilanne voisi tulla, mutta sopivasti sattumia riviin, onnettomuuksia lähipiirissä, poikaystävä päätti yllättäen lähteä lätkimään viimeiset rahat mukanaan, samaan aikaan loppu työ suhde ja jäin odottamaan että liitosta tulee rahaa. (ja tulihan sieltä.. sen 2 - 3 kk. päästä :kieh: )

Siitä viisastuneena kotona on aina ruokaa niin että pärjää n. 1 - 2 kk. suht. sujuvasti. (Ei kylläkään herkutellen, herkkuja on jemmassa yleensä vain 1 - 2 keksipakettia jotka toimii myös hätävierasvarana, erittäin kätevää että on edes jotain mitä voi kaivaa esille yllätysvieraille tai hyvin pahan makeanhimon yllättäessä, kun jäätelöt on syöty loppuun pakastimesta :D ) Kotona on myös käteistä rahaa pikkuisen jemmassa + kolikoita säästölippaassa.

Lahjoittaisin kaikista mieluiten ruokapaketin tarvitsijalle. Rahaa voisin lahjoittaa 5 - 10 euroa. JOS olisin vakuuttunut siitä että menee tarpeeseen.
 
Ehkä jollekin kauan, kauan palstailleelle voisin lahjottaa max 20?. Mun talous ei kaadu siihen, mutta en toisaalta haluis innostaa huijareita. Livenä voisin tarvitsevalle tutulle lahjottaa tuollasen summan, helposti. Lainaa en anna kovin hepposasti, mutta toisaalta en lainais pikkusummia, tuntuis typerältä. Siskolle olen joskus lainannu 700?. Tällä hetkellä itse siskolle velkaa pari sataa :D Mutta meidän kahden välisistä rahasekoiluista ei kukaan saa selkoa.
 

Yhteistyössä