Laina ASo-maksuun OP:sta

Neljän Äiti

Jäsen
10.01.2012
639
0
16
Heipparallaa,
pankit jo kiinni, joten ei voi kysyä suoraan sieltä, kuin vasta maanantaina..
Olisiko kenelläkään tietoa paljonko pitää olla omaa rahaa, jotta saa lainan ASO-maksuun Osuuspankista?
Ero edessä ennnemmin tai myöhemmin, ja haluaisin parempikuntoisen asunnon kuin mitä vuokra-asunnot täälläpäin..

Ei tarvinnut olla yhtään, se asunto toimii vakuutena 100%. Asostahan saa aina omansa pois 3 kk:n kuluessa, indeksillä korotettuna. Meillä aso-maksuun lainaa 20 000€ alunperin :)

[QUOTE="vieras";28234695]Ei tarvinnut olla yhtään, se asunto toimii vakuutena 100%. Asostahan saa aina omansa pois 3 kk:n kuluessa, indeksillä korotettuna. Meillä aso-maksuun lainaa 20 000€ alunperin :)[/QUOTE]

Väärin tässä on se, että automaattisesti takaisin saatu hinta ei ole korkeampi vaan menee nimenomaan rakennushintaindeksin mukaan. Harvinaisissa tapauksissa voi saada vähemmänkin takaisin.

Väärin tässä on se, että automaattisesti takaisin saatu hinta ei ole korkeampi vaan menee nimenomaan rakennushintaindeksin mukaan. Harvinaisissa tapauksissa voi saada vähemmänkin takaisin.

Kyllä joo, hyvin harvinaisissa. :) ei ne asuntojen hinnat oo vähään aikaan laskenut.... päinvastoin.

Siitä päästäänkin aiheeseen että aso on sikakallista.

Mä hain aso-asuntoa, sain tarjouksen, mutten osuuspankista lainaa. Hassua sinänsä, että asumiskustannukset ei ois noussu lainasta huolimatta silloiseen asumismuotoon verrattuna. Myöhemmin vasta kaveri kertoi, että asunto itsessään ois toiminu vakuutena. Muutenkin alan oleen sitä mieltä, että osuuspankki ei ole helpoin pankki lainan saantiin. Kai se riippuu henkilöstä kenen kans asioi, toinen antaa helpommin, toinen ei millään...

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;28234715:
Kuulostaa hyvältä! Onko teillä kuinka tuoretta tietoa?
Tulot varmaan kuitenkin vaikuttavat lainan saantin, olen yrittäjä, kirjanpitäjältä saan tietty tiedot yrityksen tuotosta..

Me otettiin laina 2011. Vaikuttaa joo, mutta meillä riitti yksi vakituisen palkan saaja. Mies, eikä mieskään ole mikään kovapalkkainen. Itse olin juuri valmistunut ja ei vakipaikkaa.

Juu AP on googlettanut, ja katsonut ihan OP:n sivuiltakin. En löytänyt niistä ihan sitä tietoa mitä hain.
Kiitokset vastanneille, näyttäisi siltä että olisi hyvät mahdollisuudet ASO-asunnon saamiseen

OP:ssa omaa rahaa on yleensä toivottu 10–20 % tai vaihtoehtoisesti lisävakuutta. ASO-osuus on monesti kelvannut vakuudeksi, mut käytäntö elää konttorikohtaisesti. Yrittäjänä ne katsoo verotuspäätökset/tilinpäätökset, YELin ja tiliotteet, eli ota ne valmiiks mukaan. Jos omaa rahaa uupuu vähän ja haluut vaan hahmottaa kustannustason ennen kuin meet neuvottelemaan, niin mä tsekkasin suuntaa-antavat tarjoukset sekä Sortterin että Lainaaheti.fi:n kautta, ja tästä linkki löytyi ihan näppärä kooste eri vaihtoehdoista. Sen jälkeen oli helpompi jutella pankin kanssa, laitetaanko kaikki yhden lainan alle vai pidetäänkö lisäraha erillään.

Yhteistyössä