Laina-asiantuntijat, HELP! Lainaa 280t ja lyhennykset 1800e/kk. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Krista"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26000048]Täällä sais vajaalla 300000eurolla UUDEN ison modernin kivitalon merenrannalta OMALLA isolla rantatontilla, keskustaan matkaa 2km.[/QUOTE]

Kaikki ei HALUA uutta(rumaa) modernia kivitaloa.
Itse otan ainakin paaljon mielummin rintamamiestalon:)

Täälläpäin niitä riittää, eikä asuta edes ihan kauhean kalliilla alueella, plajon kalliimpiakin löytyy lähistöltä. Tosiaan, se sijainti. Ja varsinkin jos on omalla tontilla, joka vielä iso, jakamaton, ei tuolla 300 000 eurolla edes saa.

Missä? Mä haluan googletella vähän. Ja nyt tosiaan puhutaan rintamamiestalosta, ei mistä tahansa omakotitalosta.

Ja niinkuin jo sanoin niin tontista on moni valmis maksamaan hunajaa jos löytyy helmi mutta silloin siinä harvemmin on remontoitu rintamiestalo.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pankkivirkailija tarkoitti varmaan sitä että kun olette muutama vuosi sitten ottaneet lainoja niin marginaalikorot on olleet suhteellisen edulliset (esim. vaikka 0,7% ja 0,6%). Nyt kun haluatte niputtaa lainoja niin joudutte ottamaan vastaavaa lainaa, mutta nykyisillä markkinahinnoilla, eli marginaalit on korkojen yleisestä alhaisesta tasosta johtuen korkeammat joten marginaali saattaakin olla esim. 1,2%. Kulutusluottojen varsinaiset korot eivät kuitenkaan silti ole merkittävästi alhaisemmat kuin aikaisempina vuosina joten kokonaiskorkonne saattaisi jopa nousta ja siten maksaisitte enemmän.
Ja voin kertoa etten ole selvillä kulutusluottojen marginaaleista, joten nuo on vain esimerkinomaiset marginaalit, todellisuudessa marginaalit ovat varmaankin paljon suuremmat.

Eihän se äippäraha niin huono ole jos olet nytkin pystyny lyhentämään lainaa. Mietit vähän mitä ostat ja mihin muuhun sitä rahaa menee. Vauvakaan ei tartte ihan kaikkea ''mukavaa''.

No ihan Oulussakin on tuonhintaisia rintamamiestaloja, sijainti tosiaan merkkaa, vaikka vuokratontilla olisikin. Se kannattaako sellaisesta moista summaa maksaa, on eri asia.

Oli kerran lehdessä peräkkäin kaks myynti-ilmoitusta. Toinen oli keskellä oulua, purkukuntoinen rintamamiestalo,pienellä tontilla. Ja toinen oli 100km oulusta toimiva maatila,eläimineen/koneineen/peltoineen päivineen ja ei ihan pienikään tila. NI ne oli saman hintaisia. Piti pariin kertaan lukea ne molemmat et voiko olla totta. Ja joo se mätä rintamamiestalo meni heti kaupaksi....en vaan voi käsittää.

Kaikki ei HALUA uutta(rumaa) modernia kivitaloa.
Itse otan ainakin paaljon mielummin rintamamiestalon:)

No meillä oli vaihtoehtona et oltais ostettu rintamamiestalo. Kaikki oli jo läpimätiä ja tosi huonokuntoisia. Tehtiin sit nätti uus puutalo ja ei kaduta yhtään. Jos noita alkaa remppaamaan ni son loputon suo ja ei ne niin hienoja edes ole että siihen kannattais alkaa ;)

Ihan sairaita asuntojen hinnat PK-seudulla. Ihmettelen kauhhiasti, et millä ne ihmiset niitä ostelee ja miten uskaltaa, mut pakko kai on, jos haluaa asua mukavasti. Me ei asuta mukavasti.

[QUOTE="vieras";26000147]No meillä oli vaihtoehtona et oltais ostettu rintamamiestalo. Kaikki oli jo läpimätiä ja tosi huonokuntoisia. Tehtiin sit nätti uus puutalo ja ei kaduta yhtään. Jos noita alkaa remppaamaan ni son loputon suo ja ei ne niin hienoja edes ole että siihen kannattais alkaa ;)[/QUOTE]

Se on kyllä totta, pitää todella tietää mitä ostaa ja osata itse remontoida ja rakentaa. Sen minäkin tiedän, mutta ihania ne on:)

Minua jotenki aina häiritsee näissä vanhoissa taloissa se että ku eka halutaan tämän tyylisuunnan talo. Mut sitten ei osata sitä kunnioittaa arvonsamukaisesti. Pitää yrittää sisustaa kummiskin niin modernisti ja uudenaikaisesti. Miksi niitä ei vois pitää sellasena hienona ja kunnioittaa sitä talon tyyliä? Ei kaikki nämä talot oli mielestäni pilattu.

[QUOTE="vieras";26000192]Minua jotenki aina häiritsee näissä vanhoissa taloissa se että ku eka halutaan tämän tyylisuunnan talo. Mut sitten ei osata sitä kunnioittaa arvonsamukaisesti. Pitää yrittää sisustaa kummiskin niin modernisti ja uudenaikaisesti. Miksi niitä ei vois pitää sellasena hienona ja kunnioittaa sitä talon tyyliä? Ei kaikki nämä talot oli mielestäni pilattu.[/QUOTE]

Niin totta! Ostaisivat sitten sen modernin kivitalonsa jos modernia halajavat.

[QUOTE="vieras";26000208]Eka alotat putki/viemäröinti rempalla ja sit jatkuu kaikki muu... ja lopuksi hoksataan et talo on täysin laho. piste.[/QUOTE]
Kyllähän noihin aina tehdän tarkat kuntotarkastukset?
Ei tosin Takaa mitään, mutta kyllä se näyttää jos täysin laho on.

[QUOTE="vieras";26000048]Täällä sais vajaalla 300000eurolla UUDEN ison modernin kivitalon merenrannalta OMALLA isolla rantatontilla, keskustaan matkaa 2km.[/QUOTE]

Muuttaisitko itse toiselle puolelle Suomea, pois sukulaisten ja ystävien luota, vaihtaisit työpaikkaa mahdollisesti paljon huonompaan - ja varsinkin huonopalkkaisempaan - vain halvemman asuntolainan ja isomman asunnon perässä? Minä en ainakaan. Katsos kun kaikki eivät halua asua siellä missä te asutte - ei vaikka maksettaisi. :)

Ja kohta joku ottaa puheeksi sen sijainnin. Onko se sitten hyvä sijainti, jos sinne keskustaan on vajaan tunnin matka?

:D

Vähän sama asia asua 100 kilomerin päässä Oulusta, niin voi sanoa että asuntoni sijaitsee hyvällä sijainnilla.

[QUOTE="vieras";26000166]Linkissäsi asunto sijaitsi vuokratontilla. Eli pelkän no.. hm.. "talon" arvoko sinun mielestäsi on 680000 euroa? Täälläpäin sama "talo" maksaisi korkeintaan 50000 euroa.[/QUOTE]
Huomaa ettet tiedä asuntokaupoista mitään. Tottakai talo olisi halvempi jossain muualla, mutta se nyt sattuu olemaan lähes kävelymatkan päässä Pääkaupungin keskustasta? Sijainti ratkaisee!

[QUOTE="Misty";26000236]Muuttaisitko itse toiselle puolelle Suomea, pois sukulaisten ja ystävien luota, vaihtaisit työpaikkaa mahdollisesti paljon huonompaan - ja varsinkin huonopalkkaisempaan - vain halvemman asuntolainan ja isomman asunnon perässä? Minä en ainakaan. Katsos kun kaikki eivät halua asua siellä missä te asutte - ei vaikka maksettaisi. :)[/QUOTE]

Aina vedotaan tuohon työpaikkaan ja huonompaan palkkaan. :D Työpaikka voi olla jopa parempi, palkka parempi ja työilmapiiri paljon parempi. Totta helvetissä muuttaisin.

Työn perässä sitä on ennekin muutettu milloin mihinkin.

Nykyaikana voi myös soitella puhelimilla vaikka videopuheluita ystäville ja sukulaisille. Myös uusia ystäviä on ihan hyvä saada.

Matkailu avartaa.

Yhteistyössä