laina-asiaa yms.yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jänskättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jänskättää

Vieras
Moikka! Eli tilanne on tämä.. Ollaan ehkä löydetty unelmien koti. Mutta olen hoitovapaalla enkä ole vielä alkanut etsiä töitä. Mies on töissä. Olisin valmis töihin vaikka heti ku hoitopaikka järjestyy jos tuo koti saataisiin. Olen hoitoalalla joten työn saanti ei liene ongelma. Mutta mitä luulette kehtaako edes mennä pankkiin kun ei tällä hetkellä olla maksukykyisiä, paitsi jos voitaisiin maksaa esim. pari kuukautta pelkkiä korkoja.. Olisi niin kiva kuulla onko kukaan ollut ikinä samassa tilanteessa!! Kiitos etukäteen!!

Minä opiskelin ja mies oli vakituisessa työssä, kun tämä talo ostettiin.

Kyllä sinne pankkiin kehtaa mennä, mietitte siellä sitten, kuinka asianne järjestäisitte.

Hei!

Mä olin juuri jäänyt äitiyslomalle kun haettiin lainaa. Miehellä vakituinen työpaikka ollut vasta noin puoli vuotta. Maksetaan vuosi pelkkiä korkoja, ajattelin mennä sitten itse töihin. Olen hoitoalalla joten pankissakin uskoivat että työllistyn helposti. Rohkeesti vaan pankkiin..

kyllä te saatte lainaa,mulle pankissa sanottiin että hoitovapaa ei ole este jos toisella kokopäivätyö,jolla maksaa sitten lainaa (eli siis tulot-menot riittää lainanhoitoon).
varsinkin jos on työllistymässä sellaiselle alalle jossa varmasti töitä riittää .
Antaa mennä vaan!!!

Minä tässä hei.
Ostettiin kämppä vähän ennen kesälomaa ja opiskelin silloin vielä ja mies oli töissä.
Laina saatiin koska olin juuri valmistumassa ja menossa töihin.

Laina saatiin reilu vuos sitten keskiviikkona, mies vakinaistettiin perjantaina. :DItsellä ei vakityötä, ammatti laskettiin alavarmoihin aloihin, opettajat, kampaajat, ravitsemusala...
Mulla lukee lainapapereissa vakityö. Töitä riittää.

Meillä tosin ei kauhean suurta lainaa, että vaikka oon välillä työtön (ansiosidonnaista saan) niin lainaerä ei taloutta kaada.

Voi miten ihana kuulla!! Kiitos vastauksista!! Siinä on viel semmonen juttu et tää osake pitäis saada myytyä mut ehkä me yritetään.. Laskettiin et jos voitas maksaa pelkkiä korkoja niin menis asumiseen hieman vähemmän ku nyt ja sit ku meen töihin rahat riittää vallan mainiosti

Ei kannata ostaa nyt vaikka lainaa irtoaisi ja kohde olisi se unelmien talo. Viimeksi tänään rakennusyhtiö SRV varoitti osavuosikatsauksessaan asuntomarkkinoiden romahtamisesta Suomessa. Vuoden kuluttua huomattavasti edullisempaa.

Pidä huoli siitä että osake on myyty ennenkuin ostatte uuden.
Varo kahden asunnonloukkua nyt, tilanne ei ole stabiili.

Lainaus tuosta poimintoja taloudesta ketjusta:
"
Tuo kannattaa katsoa ainakin niiden jotka ovat suunnittelemassa asunnon vaihtoa tai ostoa, alkaa noin 13min kohdalta, varoitetaan 2:den asunnon loukosta, haastateltavana mm. Matti Inha (hypoteekkipankin tj) sekä muutama asuntoa vaihtanut, ehken hieman kärjistettyä mutta kuitenkin katsomisen arvoista:
Ajankohtainen kakkonen TV2 Tiistai klo 21.00 12.8.2008
http://areena.yle.fi/toista?id=1423679"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi miten ihana kuulla!! Kiitos vastauksista!! Siinä on viel semmonen juttu et tää osake pitäis saada myytyä mut ehkä me yritetään.. Laskettiin et jos voitas maksaa pelkkiä korkoja niin menis asumiseen hieman vähemmän ku nyt ja sit ku meen töihin rahat riittää vallan mainiosti

Älä tyttö hyvä aja itseäsi kahden asunnon loukkuun!

En ikinä ostaisi uutta ennen kuin vanha on myyty!

Niin tarkoitin sitä että yritetään myydä tätä.. Siis eihän sitä tiedä vaikka välittäjällä olis ostaja valmiina. Epätodennäköistä mut tarkoitin et ehkä yritetään käydä selvittää asioita

En ikinä ostaisi uutta ennen kuin vanha on myyty!
Niin tarkoitin sitä että yritetään myydä tätä.. Siis eihän sitä tiedä vaikka välittäjällä olis ostaja valmiina. Epätodennäköistä mut tarkoitin et ehkä yritetään käydä selvittää asioita
Näetpä asuntomarkkinoiden tilan kun yrität myydä nykyistä asuntoasi. Toivottovasti se avaa silmäsi...

mutta sittenhän saadaan vastaavasti vähemmän tästä nykyisestä..Ja kysessä ei ole mikään "jättilaina"

Puutunpa vielä tähän, pilkun nus... tiedän mutta kovin tyypillinen ja väärä ajatusmalli silloin kun asuntoa ollaan vaihtamassa kalliimpaan.

Aika monet hekumoineet asuntonsa arvon nousulla tuossa tilanteessa, -jee saatiin 20ke enemmän kuin silloin kun ostettiin parivuotta sitten eli saatiin "voittoa" tms.
Ottamatta huomioon seikkaa että myös sen vaihdonkohteena olevan asunnon arvo on todennäköisesti käyttäytynyt samoin.

Kuitenkin tässäpä sinulle pieni matikka tehtävä:
Kaksi asuntoa, toinen se pienempi jota olette vaihtamassa isompaan ( lähtöarvot vaikkapa 100 ja 200 ke)

Molempien arvo noussut lähtötilanteesta 20% , kuinka käy vaihdossa tarvittavan välirahan?

Entäpä tilanne jossa molempien arvo laskee 20%,
Kuitenkin väliraha on se ratkaiseva tuossa.

Asia on tietysti eri mikäli vaihtamassa halvempaan ja pienempään.

Yhteistyössä