Laihtuuko normaalipainoinen karppaamalla/atkinsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja garmee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

garmee

Vieras
Olen vain "lievästi ylipainoinen" ja haluaisin laihtua noin 10kg jolloin BMI olisi 22 (minun ruumiinrakenteelle paras BMI koska olen ns. vyötärölihava). Kiinnostaisi kokeilla karppaamista, mutta onko se sitten paras tapa laihtua jos ylipainoa on vain vähän tai jos on normaalipainon sisällä? Onko tästä kokemuksia kenelläkään? Ja oliko tärkeää seurata myös kalorimääriä tässä tapauksessa?

Paras tapa sinulle on urheileminen ja terveellinen vähähiilarinen ruoka, vaaleat viljat ja sokeri pois. Muita voi käyttää, perunaakin miettisin jättää pois.

Mulla oli bmi lähemmäs 27 kun alotin, eli mitat oli 169/76. Multa lähti 7 kiloa parissa kuukaudessa, nyt on tahti hidastunut ja oon siksi alkanu kattoon noita kaloreita, yritän nyt saada joku 1500-1600. Yleensä karppiforumilla sanotaan että kun paino ei tipu, niin kannattaa lisätä rasvaa mutta mä oon vähentäny ja nyt tuntuu taas lähtevän tippumaan :D Johtunee varmaan siitä tuo neuvo että siellä on suurin osa niitä kovastikin ylipainoisia, ja itse kun ei ole niin ei voi syödä niin paljoa tietenkään.

Paras tapa sinulle on urheileminen ja terveellinen vähähiilarinen ruoka, vaaleat viljat ja sokeri pois. Muita voi käyttää, perunaakin miettisin jättää pois. "vieras"

Täysin samaa mieltä!
Tuolla atkinsilla tuossa painossa rupeat näyttää Ally mcBealilta ja se jos joku on ihan kauhian näköinen,siis luuviulu-kroppa.Järki käteen hoi!

Joo, mäkin kallistun kyllä tohon, ettei ole ehkä paras vaihtoehto. Olen karpannut ja sillä lähti kyllä hyvin kiloja, mutta lähellä normaalipainoa pitäisi sitten (kai? :D) tarkemmin katsoa sitä kokonaiskalorimäärää. Tällä hetkellä itse syön vähähiilarisesti ja paljon kasviksia, rasvaa myös suht. vähän, ja kiinteydyn selvästi. Lisänä muutaman tunnin hikiliikunnat per viikko + lihaskuntoa.

Yhteistyössä