laihtuminen imetyksen loputtua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuuli"

Vieras
Onko siis kenellekään käynyt niin?

Elän sellaisessa toivossa, kun tällähetkellä imetän (vauva on 6kk) Eikä kilot ole lähteneet. Ennen raskautta mitat oli 170/52 ja nyt painan 60kg. Paino ei tipu ollenkaan vaikka en mielestäni syö liikaa eli noin 1800-2000kaloria päivässä. En sitten tiedä onko kroppa säästöliekillä vai mitä. Taustalla on anoreksia historiaa, mutta ei kai sen pitäisi vaikuttaa.

Voisiko siis olla niin että paino tippuisi kun lopetan imettämisen... ahdistaa?!?

imetyshän periaatteessa kuluttaa kaloreita. itellä ainakin paino meinas jopa lähtee nousuun imetyksen loputtua, kun olin syönyt hyvin imetysaikana ja jatkoin mässäilylinjaa myös lopetettuani imetyksen. onneks tajusin muuttaa ruokailutapoja..

Ei varmaan lohduta, mutta mulla ainakin paino nousi hetkellisesti imetyksen päätyttyä, ennen kuin sain taas ruokahalun vastaamaan kulutusta. Voisin kuvitella, että olet ehkä säästöliekillä(mutu tuntumalla kuvittelisi, että kroppasi muistaa anoreksia ja kääntyy säästöön vielä helpommin)? Itse reilusti liikkuvana laskin, että imettäessä parhaillaan oli kulutus päivässä jotain 3500kcal..

Mulla lähti suurin osa synnytyksessä/imettäessä, mutta nyt on tullut jopa muutama takaisin. Lääkäri lohdutteli, että synnytyksestä saa olla ainakin vuosi, että pitäis olla samoissa kiloissa kun ennen raskautta. Oottele rauhassa ja lisää vaikka vaunulenkkejä tms. vähän. Älä ainakaan kiloista stressaa!! Menee monta hienoa hetkeä ohi.

Mulla alkoi paino pudota vasta, kun viimeinenkin maidonpisara oli poistunut kehosta ja hormonit palannu normaaleiksi.

Sitä ennen ihan sama mitä tein, mitä söin, ei pudonnu grammaakaan. Jos joskus lähti 200 g, tuli seuraavalle punnitukselle 400 lisää... Mut sen jälkeen putos humauksessa muutaman kilon ja sitten hitaasti mutta varmasti tasasta tahtia.

Niin ja mitään en muuttanut imetyksen loputtua, kun alkoi pudota. Ehkä vähän liikuntaa vähensin, mutta en muuta (ei pitäs olla mahdollista, että oisin ollu imetysaikana kuitenkaan säästöliekilläkään ja siks ois silloin junnannu.).

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22523678:
Mulla alkoi paino pudota vasta, kun viimeinenkin maidonpisara oli poistunut kehosta ja hormonit palannu normaaleiksi.

Sitä ennen ihan sama mitä tein, mitä söin, ei pudonnu grammaakaan. Jos joskus lähti 200 g, tuli seuraavalle punnitukselle 400 lisää... Mut sen jälkeen putos humauksessa muutaman kilon ja sitten hitaasti mutta varmasti tasasta tahtia.

Niin ja mitään en muuttanut imetyksen loputtua, kun alkoi pudota. Ehkä vähän liikuntaa vähensin, mutta en muuta (ei pitäs olla mahdollista, että oisin ollu imetysaikana kuitenkaan säästöliekilläkään ja siks ois silloin junnannu.).

Mullakin lähti loput kilot vasta kun lopetin imettämisen. Mun kohdalla johtu varmaan siitä, että olen pieniruokainen ollut aina, niin keho varastoi kaiken energian mitä söin, jotta maitoa riittäis.

Yhteistyössä