laihistelija kysyy syömisistään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä mieltä olette päivän syömisistä?

aamupala profeel proteiinijuoma

lounas ananaspurkki

päivällinen jauhelihakastike (tomaattipohjainen) + salaatti raejuustolla

välipala porkkanaraaste raejuustolla

iltapala ehrmann jogurttirahka mustikoille (teelusikallinen hunajaa seassa)

3litraa vettä ja muutama kuppi kahvia päivän aikana

missä liha. missä kunnon rasva. miksi niin sokerista. värejä saisi olla enemmän? tuohon lisäisin välipalaa (huomasin jauhelihan) onhan kaikki tehty itse ja irtoava rasva poistettu lusikalla?

kuulostaa aika pitkälti samalta miten itse olen viimeiset pari kuukautta syönyt. laihtunut oon 75kg->63kg ja elimistö on jo tottunut niukempaan ruokavalioon.
tämä päivä meni näin
aamulla 2ruisleipää kalkkunaleikkeellä ja pari kuppia kahvia
välipala pro feel mansikkarahka
lounas/päivällinen 2possun pihviä, iso kasa salaattia ja pottu
salin jälkeen proteiinijuoma
illalla tonnikalasalaattia
vettä aina 2-3L ja jotain hedelmää menee välillä lisäksi.
lämpimän ruuan syömisaika vaihtelee koska olen vuorotöissä, mutta yleensä klo 13-17 väliin syön.

[QUOTE="jenni";28342270]kuulostaa aika pitkälti samalta miten itse olen viimeiset pari kuukautta syönyt. laihtunut oon 75kg->63kg ja elimistö on jo tottunut niukempaan ruokavalioon.
tämä päivä meni näin
lämpimän ruuan syömisaika vaihtelee koska olen vuorotöissä, mutta yleensä klo 13-17 väliin syön.[/QUOTE]

No minusta tämä kuulostaa aloittajan ruokavaliota järkevämmältä ja monipuolisemmalta ja täyttävämmältä.

[QUOTE="jenni";28342270]kuulostaa aika pitkälti samalta miten itse olen viimeiset pari kuukautta syönyt. laihtunut oon 75kg->63kg ja elimistö on jo tottunut niukempaan ruokavalioon.
tämä päivä meni näin
lämpimän ruuan syömisaika vaihtelee koska olen vuorotöissä, mutta yleensä klo 13-17 väliin syön.[/QUOTE]

tämä sinun ruoka eroaa tuon aloittajan syömisistä kuin yö ja päivä

No laitan huvikseni omat syömiseni :) -23kg

Aamupala; 250g rahka mustikoilla, kuppi kahvia
lounas; paistetut kasvikset, herkkusieniä (tuoreita), lohta, raejuustoa
välipala; ruisleipä jossa salaattia, kurkkua, munan valkuaista
päivällinen; kanasalaatti, kuppi kahvia
Iltapala; Smoothie, jossa rahkaa, mustikoita, banaani

Itse olen jo normaalipainoinen, mutta muutama kilo olisi tarkoitus vielä saada pois. Syön niin, miten aion syödä loppuikäni

No laitan huvikseni omat syömiseni :) -23kg

Aamupala; 250g rahka mustikoilla, kuppi kahvia
lounas; paistetut kasvikset, herkkusieniä (tuoreita), lohta, raejuustoa
välipala; ruisleipä jossa salaattia, kurkkua, munan valkuaista
päivällinen; kanasalaatti, kuppi kahvia
Iltapala; Smoothie, jossa rahkaa, mustikoita, banaani

Itse olen jo normaalipainoinen, mutta muutama kilo olisi tarkoitus vielä saada pois. Syön niin, miten aion syödä loppuikäni

Oot tainnu Juttailla =D Näyttää kumman tutulta nuo sun syömiset =)

En oo kyllä Juttaillu :) Olen syönyt näin noin vuoden ajan :) Siis terveellisesti :)

Tapaa aion noudattaa lopun ikääni. Toki voi käydä kebabillakin tms, mutta sitä ei saa tapahtua usein. Ennen saatettiin käydä vaikka kolmesti viikossa :ashamed:

Näin ihmisen vain kuuluu syödä. Rahkaa syön koska se on hyvää ja siitä saa paljon proteiinia (en oikein syö lihaa) Ruokavalioon kuuluu myös linssit ja pavut.

[QUOTE="hmm";28342372]te kaikki "juttailijat" onko teillä perhettä?
kuka tekee muun perheen ruoat?
syökä koko perhe samaa ruokaa kuin sinä?[/QUOTE]

No tänään nyt sattui olemaan lohta ruoaksi ja paistoin itselleni kasviksia kun muu perhe söi pottuja ja kastiketta. Usein syön kyllä samaa ruokaa kuin muutkin, mutta jätän ottamatta ne "huonot" jutut ja teen jotain tilalle itselleni.

Jos esim on makaroonilaatikkoa, otan sitä tositosi vähän ja loput salaattia, raejuustoa, sieniä tms.

niin ja meillä mies ei välitä tippaakaan kasviksista, joten usein teen itselleni ison satsin "sörsseliä" jossa on kasviksia, minimäärä riisiä, jauhelihaa tai soijarouhetta, sieniä tms. Pakastan pieniin annospusseihin ja mikrossa tulee valmista 3 minuutissa :)

Kaikille maistuu kastike pelkästä lihaliemestä :) Tulee hyvää kun antaa vain hautua tarpeeksi kauan. Ei tarvita jauhoja tai ylimääräistä rasvaa.

niin ja meillä mies ei välitä tippaakaan kasviksista, joten usein teen itselleni ison satsin "sörsseliä" jossa on kasviksia, minimäärä riisiä, jauhelihaa tai soijarouhetta, sieniä tms. Pakastan pieniin annospusseihin ja mikrossa tulee valmista 3 minuutissa :)

Kaikille maistuu kastike pelkästä lihaliemestä :) Tulee hyvää kun antaa vain hautua tarpeeksi kauan. Ei tarvita jauhoja tai ylimääräistä rasvaa.

oliko tällaisen ruokavalion aloitus vaikeaa, entä onko vaikea pysyä siinä?

[QUOTE="hmm";28342418]oliko tällaisen ruokavalion aloitus vaikeaa, entä onko vaikea pysyä siinä?[/QUOTE]

ja kuinka paljon tämä "ylimääräinen" ruoka maksaa kuukaudessa?

[QUOTE="hmm";28342418]oliko tällaisen ruokavalion aloitus vaikeaa, entä onko vaikea pysyä siinä?[/QUOTE]

Ei ollut kovinkaan vaikeaa. Jauhot pystyin jättämään helposti todella pienelle. Paistetut (myöskin keitetyt) kasvikset on oikeesti tosi hyviä kun ne tekee hyviksi.

Mulla on koko asenne ruokailuun muuttunut, en syö siksi kun ruoka on hyvää, syön siksi että tarvitsen ravintoa :)

[QUOTE="hmm";28342419]ja kuinka paljon tämä "ylimääräinen" ruoka maksaa kuukaudessa?[/QUOTE]

No riippuu aika paljon siitä, että onko teillä kotona aina muutenkin kasviksia? Tuoreet kasvikset kyllä maksavat aika paljon jos niitä ei muuten kotona ole.

rahkaan menee 0,75e päivässä keskimäärin.

MUTTA, sitä tavallista ruokaa jää sitten minun verran yli seuraavalle päivälle. Joten vaikka lapset syövät siitä sit vielä :)

Itse käytän sekä tuoreita, että pakastevihanneksia. Pakasteet on helppoja ja ihan yhtä hyviä kypsennettäessä.

Jos me käydään ulkona niin se on usein pizza/kebab paikka.

Useimmiten otan salaatin, mutta kyllä mä joskus otan myöskin ranskalaisilla ja majoneesit sun muut myös. Tosin silloin kun olin vielä ylipainoinen en sallinut itselleni edes tätä. Nyt kun painoa on enää 55 kiloa ja ihan viimeisistä kiloista kyse, voin syödä silloin tällöin niitä ranskiksiakin

Yhteistyössä