laihdutusta, laihdutusta

• Viestiketjun aloittaja 2 äiti
  • Ensimmäinen viesti
2 äiti
Olen vuoden alusta laihduttanut 4 kiloa. Nyt alkaa tökkimään ja pari viikkoa onkin mennyt ihan aika huonolla menestyksellä mutta ei paino ole noussut kuiteskaan. Miten ihmeessä saisin miehen ymmärtämään että ei kantaisi itselleen herkkuja joka päivä. olisi vaikka yksi herkkupäivä. Olenko vainoharhainen vai vaikuttaako kauhea väsymys laihdutukseen, mulla on lapso 1v6kk ja hän ei nuku öisin vaan huutaa yöt läpeensä, päivällä ei voi nukkua koska on isompi lapsi joka ei nuku päivisin. Kevät tulee nopeasti nyt olisi löydettävä motivaatio jostain takaisi. MIten teillä miehet tukevat teitä laihdutuksessa? Meillä ei hirveästi tukea tule, korkeintaan sanoo maksavansa mulle uusia vaatteita jos laihdun mutta kaipaisin ihan sellasia pieniä tekoja kuten ettei herkkuja olisi kokoajan kaapissa tai pöydillä pyörimässä, mies antaisi levätä, lähtisi meidän kanssa illalla kävelemään tms...

Yksi hyvä laihdutuksessa käytettävä vinkki, joka ainakin minulla toimii on vissypullo. Kannoin yleensä vissyä mukanani kuin tuttipulloa ja join kokoajan, että tuntui että vatsa olisi täynnä ja silloin ei herkkujakaan tee mieli. Minun mieheni teki minun laihduttamisesta kyllä tuskaa, kun hän itse on sellainen herkkupeppu, mutta laiduin silti muutaman kilon alle 20kg ;) Tsemppiä!

riittävä uni on kyllä tärkeä osa laihdutusta. tai elämäntaparemonttia, jota mulla on takana reilu vuosi ja kiloja tippunut reilu 20. heti jos on väsyneempi kuin normaalisti niin tekee mieli herkkuja enemmän, ei jaksa lähteä lenkille jne.

meilläkin mies alkuun toi herkkuja kotiin, on tehnyt niin aina kun oon yrittänyt karistaa kiloja. kun huomasi etten mä tosiaankaan niitä syö niin lopetti rahtaamisen ja on alkanut kannustaa. nyt on myöntänyt että alkuun oli huolissaan siitä että mitäs kun vaimo laihtuu, onko sitten syytä olla mustasukkainen jne. mutta ei ole enää huolissaan, tykkää vaan kun viihdyn itse nahoissani paremmin.

meillä mies ei lenkkeile, ei sitä saisi sellaiselle kirveelläkään. mutta hän katsoo lapsia mieluusti sen aikaa kun mä käyn hikilenkillä, jumppaan kotona tai menen uimahalliin. kesäisin pyöräillään paljon perheenä.

tsemppiä, se neljä kiloa on tosi hieno saavutus! toivottavasti tsemppi löytyy :)

mirkku
syksystä laihtunut 17kg ja mies ei ole pahemmin avustanut,jos olisi sanonut että ostaa uusia vaatteita kun laihdun,olisin varmaan laihtunut enemmän :D se on omasta asenteesta kiinni,eikä muiden syömisestä! nyt on mitat 170cm/71kg,vielä sais muutama kilo tippua :D

Ap
Kiitos, tuo väsymys tosiaan saa mut hyvin nälkaiseksi =D

Mulla olisi tavoitteena viellä 5 kiloa puottaa sitten olen sellaisessa painossa jossa on suht helppo pysyä eli painaisin sitten 63 kiloa ja pituutta 162.5.

Mä oon aina ollut suht normaalipainnoinen nyt sitten vaikea raskaus ja läheisen rakkaan kuolema kerrytti kiloja ympärille..Nyt alkaa olla voimia ajatella itseänikin kun vaan pääsisi viellä tästä kauheasta väsymyksestä eroon oppisi tuo meidän pikkunen nukkumaan yönsä. Se on jännä miten ne kilot vuosien aikana hiljaa hilautuu ympärille ihan huomaamatta

otan osaa :hug: mulla myös tyssäsi vuosi sitten hyvin alkanut kilojenkaristus kun rakas ystävä kuoli. tunnesyöpölle oli niiiin helppo tukahduttaa edes osa surusta, ikävästä ja shokista ruoalla.

mä olen käyttänyt kesästä lähtien Kiloklubia, suosittelen. se on ilmainen ja helppo käyttää, painokin tippuu kuin itsestään kunhan vaan suosituksia noudattaa. mulla kun paino jumi ennen klubiin liittymistä pitkään mutta huomasin sen sitten johtuneen liian vähäisistä kaloreista. nyt syön hyvin, herkuttelenkin joskus, ja kilot tippuu. tällä hetkellä tähtäimessä 25 kilon yhteispudotus kesään mennessä, katsotaan onko se sitten riittävä vai nipistänkö sitten vielä...

mirkku
itse olen sitä mieltä että jos ei ole tarpeeksi halua laihtua,niin silloin viihtyy sen hetkisessä kropassaan hyvin :) ja sehän on hyvä homma! mut itsellä oli itseinhoa kun peiliin katsoi raskauden jälkeen,se motivoi todella...

Yhteistyössä