Laihdutusasiaa, kaikenlaista pohdin.. :)

27.02.2012
394
0
16
Oon joskus omistanut hevosen ja sillon oli pyykkilautavatsa ja timmi kroppa, liikuin koko ajan ja joka paikkaan pyörällä tai kävellen tai hevosella....

Oi niitä aikoja, sillä nykyään painan n.30kg enemmän ja jotenkin olen vaan "valunut" tähän tilaan.

En ole löytänyt mitään itseäni kiinnostavaa urheilumuotoa ja hevoseen ei enää ole varaa : / Lähin tallikin on muuttunut yksityiseksi ja lopettanut tuntien pitämisen.

Uimahallit, kuntosalit ja kaikki on naapurikaupungissa.

Mä oon oikeesti laiska luonne, keksin toooosi hyviä tekosyitä miksen mee esim.lenkille tai sitten tuudittaudun siihen ajatukseen et "meen sit huomena vähän pidemmän lenkin...." Joo ei.

Oon nyt varmaan 2 vuotta ollut ihan tuskassa tän kroppani kanssa, mut en oo saanut itseäni niskasta kiinni.

Viime viikon maanantaina päätin, että kesällä mun ei tarvii hävetä itseäni rannalla eikä tarvii itkee kun ei mikään näytä päällä hyvältä.
Oon 172cm ja viime maanantaina vielä painoin 92kg (aamupaino.)

Olen siitä lähtien punninnut itseni joka aamu ja tänään mittari näytti 88kg =) Eli siis -4kg!!!!

MUTTA koska olen laiskuuden ja saamattomuuden lisäksi myös malttamaton luonne, niin tuskastuttaa kun toi 4kg ei vielä tunnu esim.vaatteissa :ashamed:

Koskahan olis realistista alkaa odotteleen vatsan pienenemistä? :whistle:

Pyrin juomaan pari litraa vettä päivässä, olen pienentänyt annoskokoja HUIMASTI enkä tankkaa lisäälisäälisää vaan syön sellaisen järkevän kokosen annoksen ja hammasta purren laitan sit lautasen tiskiin etten ottais lisää.. Ihan siis tavan kotiruokaa, mutta paljon vähemmän kun ennen.

Iltaisin teen "kapteenin tuoli"- vatsalihasliikettä ja zumbaan / katson youtubesta jotain tanssijumppaohjeita, pyrin n.45min illassa tekemään...
(Ja kyllä muuten oli tänäänkin vatsalihakset aamulla kipeet kun illalla tein youtubesta Tiffany Rothen videoiden mukaan... :D )

Tsempatkaa, neuvokaa, auttakaa, kertokaa omia kokemuksia jne! :)

No huh-huh, jos 5kg on yx vaatekoko ni ne koothan loppuu ennenkö mä olen normipainonen :O Nyt siis 177cm ja noin 100kg, vaatekoko vaihtelee 44-48 välillä.
Mutta hei, siis alottajalle, mä olen melkees samassa tilanteessa ku sä!! Sillä erolla että aloin käymään bodypumpissa 2*/vko ja muina päivinä en juuri kerkee mitään tekemään. Mutta siis just perusruokaa, mutta määrät minimiin! Saa nähä alkaako tuloksia tulemaan, toivottavasti noin vuoden päästä oisin -20 - -30kg hoikempi. Campridgellä aikanaan laihutin 3vkossa -12kg, mutta ei siitä mitään iloa ole pitkäksi aikaa... elämäntavat pitää uusia ja sitä nyt yritän tässä tehdä :D
Tsemppiä sulle!! Ja itellä ainaki olo jo paljon kevyempi ja mieli virkeempi, vaikkei mitään ulkoista muutosta ole näkyvissäkään, vielä!

• Tykkää
Reactions: ArjestaSelviytyjä
[QUOTE="vieras";25770523]No huh-huh, jos 5kg on yx vaatekoko ni ne koothan loppuu ennenkö mä olen normipainonen :O Nyt siis 177cm ja noin 100kg, vaatekoko vaihtelee 44-48 välillä.
Mutta hei, siis alottajalle, mä olen melkees samassa tilanteessa ku sä!! Sillä erolla että aloin käymään bodypumpissa 2*/vko ja muina päivinä en juuri kerkee mitään tekemään. Mutta siis just perusruokaa, mutta määrät minimiin! Saa nähä alkaako tuloksia tulemaan, toivottavasti noin vuoden päästä oisin -20 - -30kg hoikempi. Campridgellä aikanaan laihutin 3vkossa -12kg, mutta ei siitä mitään iloa ole pitkäksi aikaa... elämäntavat pitää uusia ja sitä nyt yritän tässä tehdä :D
Tsemppiä sulle!! Ja itellä ainaki olo jo paljon kevyempi ja mieli virkeempi, vaikkei mitään ulkoista muutosta ole näkyvissäkään, vielä![/QUOTE]

5kg on 5cm, noin ja kokojen 44 ja 46 erotus on 4cm. Isompien kokojen erotus on puolestaan 6cm, eli esim. 44 ja 48 erotus on 10cm. Ei ne koot loppuun kerkiä, varsinkin kun aina ei ole koko luokan loppupäässä vaan voi osua alkuun tai keskelle jolloin koko on joko nafti tai sopiva tai löysä :)

Pitäähän sitä herranjestas syödä että laihtuu siis että rasva palaa eli ei missään nimessä ruokaa minimiin!!!

Napostelut kuriin ennemminkin. Säännölliset ruoka-ajat + välipala. Kahvin/teen kanssa ei oikeesti tarvi ottaa mitään (ainakaan ihan joka päivä), paljon kasviksia ja vähemmän rasvaisia ruokia.
Mutta rasvaakin tarvitaan.

Hiilarittomallekaan ei kannata ryhtyä jos harrastaa liikuntaa, koska ilman hiilareita ei jaksa liikkua. Vähentää niitä toki voi pikkaisen.

Yhteistyössä