laihdutus vinkit pinoon!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jätä turhat hiilarit pois,hyviä rasvoja pitää käyttää niitä pelkäämättä,protskuja 1-1,5g painonsa verran,säännöllinen ruokailurytmi,liikuntaa 1500kcal verran viikossa (hyvä laihdutus liikkujalle)
olen laihtunut nyt 15kg 5kk

Ota se elämäntapamuutoksena. Se täytyy opetella. Eka pitää miettiä minkä suunnan haluaa ruokavaliosta, sen mukaan lähtä sit "töihi". Motivaatio pitää olla, joku tavoite.

Liiku päivittäin, tunnin lenkki vaikka. Sauvakävelyä esim. Välipäiviä saa pitää. (Ite en nyt viitsi lähtee tuone pakkaseen...)

Mulla toimii se, että punnitsen aamuin illoin, ja aamupainot pistän ylös. Ihan joka päivä. Vuoden alusta on pudonnu 1,1kg tai 1,4kg riippuen laskenko 1. vai 2. päivästä (2. päivänä paino oli korkeammalla). Ja siihen on kestäny mässätä karkkiaki ihan liikaa... (Yli kilo yhteensä.) Tosin mässäilypäivinä söin muuten ihan ylikeveästi.

kun sais sen motivaation niin olis varmaan helppoa...nyt maistuu lasten päiväuniaikaan liian hyvin suklaa ja jäätelö ja muut herkut ja rattaiden knssa on "niin raskasta" lähtee lenkille ja illalla "haluan viettää laatuaikaa perheen kanssa"!

Olen jättänyt kaiken pois, mitä en tarvitse eli pelkkää terveellistä ruokaa. Kaupasta ostaa normaalisti paljon turhaa, kun jo siellä miettii tarvitsenko jotakin niin ei sitten kotona ole kiusauksia. Pihvi wok vihannesten kanssa on todella hyvää, eikä siihen todellakaan tarvitse lisätä perunoita/riisiä/pastaa. Viikossa olen tiputtanut jo 2kg, enkä ole nähnyt nälkää.

Vinkki: kun olet lounaan/päivällisen syönyt, maha on kivasti täynnä, niin pilko kasviksia lautaselle valmiiksi. Sitten kun alkaa tekemään mieli leipää tms nopeaa välipalaa niin on ne valmiit kasvikset pilkottuna odottamassa :)

Vaihtoehtoisesti kun alkaa tekemään mieli jotain ns turhaa välipalaa, lähde ensin vaikka puolentunnin lenkille tai tunnin lenkille, sitten kun tulet kotiin niin mieti uudelleen haluatko ns nollata lenkin vaikutukset syömällä juuri kulutetut kalorit.

Itse laihduttelin ihan vain noilla joku viitisen kiloa ennen raskautta, muutaman kuukauden kuluessa, meni ihan huomaamatta. En siis laihduttamalla laihduttanut. Nyt sitten tarkoitus katsoa miten vauvan syntymän jälkeen kilojen karistus onnistuu.

Ei kukaan voi millään vippaskonsteilla alkaa laihduttamaan vai meinaako joku todellakin alkaa elämään loppuelämänsä niiden vippaskonstien mukaan?
SYÖKÄÄ VÄHEMMÄN JA LIIKKUKAA ENEMMÄN!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Ei kukaan voi millään vippaskonsteilla alkaa laihduttamaan vai meinaako joku todellakin alkaa elämään loppuelämänsä niiden vippaskonstien mukaan?
SYÖKÄÄ VÄHEMMÄN JA LIIKKUKAA ENEMMÄN!

Minä ainakin käsitin, että ap hakee nimenomaan vinkkejä tähän "syö vähemmän, liiku enemmän" elämäntapaan. :D

Syö riittävästi kunnon ruokaa, paljon kasviksia, marjoja.
Vähennä energiapitoisia juomia.
Vain sellainen liikunta laihduttaa, jota tehdään ja vain sellaista liikuntaa tehdään mikä tuntuu mukavalta, mielekkäältä.

Alkuperäinen kirjoittaja ex ylipainoinen:
Syö riittävästi kunnon ruokaa, paljon kasviksia, marjoja.
Vähennä energiapitoisia juomia.
Vain sellainen liikunta laihduttaa, jota tehdään ja vain sellaista liikuntaa tehdään mikä tuntuu mukavalta, mielekkäältä.

Tässä oli minulle ainakin paras vinkki! :D Pitää laittaa jääkaapin oveen! :D

Syö tasaisin väliajoin, 4-6 kertaa päivässä. Älä jätä iltasyöntiä pois, mutta vähennä hiilareita. lllalla on parempi syödä esim. raejuusto-appelsiinisekoitus kuin ne lämpimät leivät makkaralla ja juustolla. =)

Muista rasvat! Älä jätä niitä kokonaan pois. Suosi rasvaista kalaa, rypsiöljyä, oliiviöljyä ja pähkinöistä saatavaa hyvää rasvaa.

Syö kunnon aamupala! Niin ettei jää nälkä. Tästä kaikki lähtee ja oikeastaan se sanelee loppupäivän syömisesi. (Jos aamiainen jää esim. väliin, on helpompi sortua myöhemmin päivällä napostelemaan kaikkea ylimääräistä.)

Ota mittanauha käyttöön ja seuraa tuloksia esim. kerran kuussa. Painon voit punnita vaikkapa kerran viikossa, tai useammin, jos se motivoi sinua jatkamaan.

Kannatan myös, että otat dieetin alussa itsestäsi "aloituskuvat", ja voit näin seurata edistymistäsi ottamalla esim. juuri kuukauden välein kuvia. Tämä on varma konsti ja saa hyvälle mielelle, kun muutaman kuukauden päästä katsoo niitä aloituskuvia. (Edellyttäen että dieetti on toiminut ;))

Yhteistyössä