Laihdutus niin että rasva% alenee?

tulinpa mittauttaneeksi rasvaprosentin ja se on liian korkea :(
olen kyllä laihtunut viime kesästä varmaan 5kg.
liikunnalla ja suht. terveellisellä ruoalla.
Painoindeksi on 24.
ilmeisesti se rasva mitä kehossa on, on rinnoissa ja pepussa/reisissä.

mitä hitsiä mun pitää nyt tehdä että se rasvaprosentti alenee?

syön rasvattomia maitotuotteita, vältän juustoa ja rasvaisia makkaroita/lihoja
normaalia kotiruokaa,käyttäen kasvismargariineja tms.
en syö kakkuja, pullaa/piparia/mäkkäri ruokaa tms juurikaan.
kasviksia syödään meillä kyllä.

mielestäni olen ollut tosi hyvällä mallilla syömisten kanssa.
se rasvaprosentti mittari nyt sitten vaan kertoi jotain ihan muuta!

käyn lenkillä 3-4 kertaa viikossa, 30-40 min reipasta sauvakävelyä.
eilen tein tunnin lenkin, Monestiko tuommoinen reipas tunnin lenkki pitäisi viikossa tehdä että siitä olisi hyötyäkin? (laskurin mukaan eilen kului 300kcal).

kuntosalille en ole innokas menemään.
uimassa ehkä pystyisin käymään...


mä sain ihan tuskan ressin nyt tuosta rasva%!

tää menee siihen että mä en kohta syö enää mitään.
en mielestäni syö nytkään paljon.
<br><br>
 
no meillä oli sellanen liikuntapäivä jossa sai mittauttaa, semmosella laittella.
se mittaajakin kyllä vähän ihmeissään oli sen mun % kanssa, samoin yks mies jolla todellakaan ei voi olla niin korkea mitä se laite näytti :/
mut kyllä mua jäi kaivelemaan kun mulla se näytti niin isoa lukua.
googlettamalla löytyy jotain tietoa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:10 emilja kirjoitti:
no meillä oli sellanen liikuntapäivä jossa sai mittauttaa, semmosella laittella.
se mittaajakin kyllä vähän ihmeissään oli sen mun % kanssa, samoin yks mies jolla todellakaan ei voi olla niin korkea mitä se laite näytti :/
mut kyllä mua jäi kaivelemaan kun mulla se näytti niin isoa lukua.
googlettamalla löytyy jotain tietoa...
mun miehellä oli kans työporukan kans sellanen liikuntapäivä ja neki sai mitata sen prosentin,miehellä se oli 10% niin siitä sitten mietin että onks se hyvä vai huono...haluisin iteki sen mitata :D
 
mervietta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:10 emilja kirjoitti:
no meillä oli sellanen liikuntapäivä jossa sai mittauttaa, semmosella laittella.
se mittaajakin kyllä vähän ihmeissään oli sen mun % kanssa, samoin yks mies jolla todellakaan ei voi olla niin korkea mitä se laite näytti :/
mut kyllä mua jäi kaivelemaan kun mulla se näytti niin isoa lukua.
googlettamalla löytyy jotain tietoa...
Oliko mittaus kuinka lähellä syömistä tai juomista? minulle on sanottu ettei ainakaan puoleen tuntiin saisi pistää suuhunsa mitään jos mittaa sillä käsissä pidettävällä laitteella. minä onneton kun manasin isoja lukuja (bmi21) niin olin juonut vähän aikaisemmin, kun siinä vieressä oli vaikka mitä vissymaistiaisia, monta lasia vierekkäin..niin ja kun vielä imetin silloin, se kun myös ns vääristää lukuja =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:13 Pix kirjoitti:
Mene vaan sinne kuntosalille vaikka ei innostaisi (aluksi).
Pientä korvausta vastaan sulle tehdään henkilökohtainen ohjelma omien tavoitetoiveittes mukaan, siitä se lähtee.
millä ajalla?!?!
vuorotyö...
nytkin jo tuntuu pahalta lähteä ennen tai jälkeen töiden lenkille tai jumpaan kun näkee lasta muutenkin vähän.
toki hänet voi ottaa lenkille nykyään pyörällä mukaan.
salilla kävin joskus 5v sitten viimeks ja sain ohjelman mut sitä kun oikeesti pitää se 3-4 kertaa viikossa tehdä :/
tarttis ihan kotikonsteja ja onko jumpasta mitään hyötyä.

no olin kyllä just juonut paljonkin, vettä, mehua otin siitä kun oli tarjolla ja myslipatukan, voiko se siis vaikuttaa :eek:
ei meinaan tullut puheeksi sen mittaajan kans kun oli jonoa niin ei siinä juuri ollu aikaa...

<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:12 pienenhetken kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:10 emilja kirjoitti:
no meillä oli sellanen liikuntapäivä jossa sai mittauttaa, semmosella laittella.
se mittaajakin kyllä vähän ihmeissään oli sen mun % kanssa, samoin yks mies jolla todellakaan ei voi olla niin korkea mitä se laite näytti :/
mut kyllä mua jäi kaivelemaan kun mulla se näytti niin isoa lukua.
googlettamalla löytyy jotain tietoa...
mun miehellä oli kans työporukan kans sellanen liikuntapäivä ja neki sai mitata sen prosentin,miehellä se oli 10% niin siitä sitten mietin että onks se hyvä vai huono...haluisin iteki sen mitata :D
10% miehellä on tosi hyvä lukema!
oliks hänellä perjantaina se päivä? ettei oltu samassa!?
 
Naisella rasvaprosentin pitäisi olla noin 25 ja miehillä muistaakseni 10-15%.
Mutta nuo rasvaprosenttimittarit ei hirveän luotettavia ole joten kannattaa sen rasvaprosentin mittaamisen lisäksi mitata painoindeksi (alle 25 on ok) ja vyötärönympärys jonka suositusmitta on alle 80cm
(in my dreams :ashamed: )
 
siis vaikuttaako pelkkä veden juominen siihen :eek:
mähän join ihan hirveästi sinä päivänä ja tosiaan söin omenan ja sen myslipatukan juuri ennen mittausta, eipä tullut puheeksi mittaajan kanssa :headwall:
nyt yritän googlettamalla löytää lisä infoa...
kauhia ressi siitä tuli piti paikkansa tai ei.
mulla tosiaan painoindeksi ja vyötärön ympärys ihan ok.

löysin toisenkin hyvän linkin http://www.kuntolehti.com/main.php?id=126&PHPSESSID=a33a8f2bf73aae43b7040bfbcf67fefd

ihan alhaalla on hyvä neuvo!

<br><br>
 
Itikka
Joo, kannattaa suhtautua varauksella rasvaprosentin mittauslaitteisiin. Ainut oikea tulos saadaan sillä vanhanaikaisella menetelmällä jossa rasvakerros puristetaan sormien väliin ja mitataan. Mittauskohdat otetaan selästä, masusta, alleista ja vyötäröltä ja sitten niiden keskiarvo lasketaan. Työterveyshoitajien, fysioterapeuttien pitäisi homma osata..mutta tulos riippuu tässäkin paljon mittaajasta (oikeat kohdat) Itseltä on mitattu näin ja sitten elektronisella ja tällä modernimmalla tuli pienempi tulos vaikka olin juuri synnyttänyt ja löysää oli ihan omin käsin puristelemalla.

Jos haluat kiinteyttää itseäsi ja et voi mennä salille, lopeta ihan minimaalisen pieni syöminen. Syö kevyesti mutta tarpeeksi, niin elimistösi ei polta lihaksia (tavallaan sisäistä kannibalismia!)...kävele edelleen lenkkejä, mutta ota kotijumppa ohjelmistoosi kuminauhan, jumppapallon avustuksella lihaskuntoa huoltavia liikkeitä (löytyy netistäkin). Voit käyttää myös pieniä painoja. Kokeile sauvakävelyä ja talvella hiihtoa. Uiminen kylmässä vedessä muuttaa rasvaa valkoisesta ns. ruskeaksi -siitä on enemmän hyötyä sinulle talvella. Avantouinti on ollut minulle tehokkain tapa pienentää rasvakerrosta...ilmeisesti ruskea rasva on nätimpää yllä... :D

Vuorotyö on naisen pahin vihollinen näissä asioissa. Tarkasta huolella ruokavaliosi iltaisin ja öisin -sun pitäis jaksaakin! Muista venytellä lihakset huolella yövuoronkin jälkeen. Pilates on myös kiva laji, jos kaipaa pitkiä kauniita linjoja. Tsemiä :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:39 Töllin Ruusa kirjoitti:
Osta kotii persupuntit (vaikka neljäkiloiset) ja jalkalihaksia saa treenattua ihan kyykkyyn-ylös liikkeillä.
juuh, kylhän nää tiedossa on, mä kävin koko syksyn/talven 1-2 kertaa viikossa kuntojumpassakin, nyt ne on kesälomalla :attn:
mä vaa oon huono jumpaamaan kotona yksin. helpointa on lenkkeillä.
sitä vaan et onko siitä lenkkeilystä mitään hyötyä ton asian suhteen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:43 emilja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:39 Töllin Ruusa kirjoitti:
Osta kotii persupuntit (vaikka neljäkiloiset) ja jalkalihaksia saa treenattua ihan kyykkyyn-ylös liikkeillä.
juuh, kylhän nää tiedossa on, mä kävin koko syksyn/talven 1-2 kertaa viikossa kuntojumpassakin, nyt ne on kesälomalla :attn:
mä vaa oon huono jumpaamaan kotona yksin. helpointa on lenkkeillä.
sitä vaan et onko siitä lenkkeilystä mitään hyötyä ton asian suhteen?
Tottakai on.

Jopa enemmän kuin punttitreenistä.
 
ihan perus,pitklät lenkit on todella tehokkaita,ihan oikeesti :)
ja kävele reippaasti,heiluta käsiä,ponnista kunnolla jaloilla,niin että teet tavallaan pientä kiertoliikettä samalla :) vedä napaa selkärankaan ja kävele hyvässä ryhdissä ;)
 
rasvaton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:03 emilja kirjoitti:
tulinpa mittauttaneeksi rasvaprosentin ja se on liian korkea :(
olen kyllä laihtunut viime kesästä varmaan 5kg.
liikunnalla ja suht. terveellisellä ruoalla.
Painoindeksi on 24.
ilmeisesti se rasva mitä kehossa on, on rinnoissa ja pepussa/reisissä.

mitä hitsiä mun pitää nyt tehdä että se rasvaprosentti alenee?

syön rasvattomia maitotuotteita, vältän juustoa ja rasvaisia makkaroita/lihoja
normaalia kotiruokaa,käyttäen kasvismargariineja tms.
en syö kakkuja, pullaa/piparia/mäkkäri ruokaa tms juurikaan.
kasviksia syödään meillä kyllä.

mielestäni olen ollut tosi hyvällä mallilla syömisten kanssa.
se rasvaprosentti mittari nyt sitten vaan kertoi jotain ihan muuta!

käyn lenkillä 3-4 kertaa viikossa, 30-40 min reipasta sauvakävelyä.
eilen tein tunnin lenkin, Monestiko tuommoinen reipas tunnin lenkki pitäisi viikossa tehdä että siitä olisi hyötyäkin? (laskurin mukaan eilen kului 300kcal).

kuntosalille en ole innokas menemään.
uimassa ehkä pystyisin käymään...


mä sain ihan tuskan ressin nyt tuosta rasva%!

tää menee siihen että mä en kohta syö enää mitään.
en mielestäni syö nytkään paljon.

Kuules, sun pitäis saada lihakset kasvamaan niin rasvaprosentti pienenee.

Ja jos kulutit 300kcal niin kaksin kertainen määrä pitäis kuluttaa eli 600kcal - rasva palaa parhaiten kun pidät tasaista sykettä yllä, jokaisella henkilökohtainen rasvanpolttosyke..

Jos sykkeesi on liian korkea kuntoillessa - poltat vain lihaksiasi energiaksi ja läski edelleen jää..

Ja ehdottomasti katsii jatkaa syömistä - satsaa sellaiseen syömiseen joka kasvattaa lihaksiasi - ilman ravintoa et elä, ei kukaan meistä... muista myös nesteytys..
 
nii-i, mutta mistäs sen tietää kuluuko lihas vai rasva?
ja mikä on väärää syömistä, mikä liikaa mikä liian vähän...
luin kyllä että tollainen kerta mittaus ei ehkä anna oikeaa kuvaa, ja se että olin syönyt juuri ennen mittausta...
hoh, kylläpä sain itelleni ressin.
aiemmin jo kuvittelin että nyt alkaa olla hyvällä mallilla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:01 emilja kirjoitti:
nii-i, mutta mistäs sen tietää kuluuko lihas vai rasva?
ja mikä on väärää syömistä, mikä liikaa mikä liian vähän...
luin kyllä että tollainen kerta mittaus ei ehkä anna oikeaa kuvaa, ja se että olin syönyt juuri ennen mittausta...
hoh, kylläpä sain itelleni ressin.
aiemmin jo kuvittelin että nyt alkaa olla hyvällä mallilla.

Lihas ei kulu (kuin ääriolosuhteissa), rasvakaan ei kulu ennen kuin hiilihydraattivarastot ovat tyhjät (ja se taas kestää suunnilleen kolmenkymmenenkilometrin matkan) vaan polttoaineena ovat hiilihydraatit.

Mutta lihasmassa kasvaa. Kun urheilee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:01 emilja kirjoitti:
nii-i, mutta mistäs sen tietää kuluuko lihas vai rasva?
ja mikä on väärää syömistä, mikä liikaa mikä liian vähän...
luin kyllä että tollainen kerta mittaus ei ehkä anna oikeaa kuvaa, ja se että olin syönyt juuri ennen mittausta...
hoh, kylläpä sain itelleni ressin.
aiemmin jo kuvittelin että nyt alkaa olla hyvällä mallilla.
jos sä syöt normaalisti (Et siis kituuta millään pelkällä salaatilla viikkotolkulla) ja liikut tunnin päivässä+hyötyliikunta niin se on ihan hyvä :) sä et saa tollatavalla kulumaan mitään muutaku läskiä ;)
ei kannata uskoo kaikkee mitä lukee,esim noista "henkilökohtasista rasvanpolttosykkeistä",ne on täyttä huuhaata ja vanha juttu jo.
kävin koulutuksen näihin urheilu juttuihin perustuen ja sä saisit tehdä todellaki töitä KOVASTI että kuluttaisit läskin sijasta lihasta,oo ihan rauhassa vaan :)
mutta hiilareita älä jätä pois kokonaan,toki pullat ja vaalea pasta sekä vaalea leipä on ihan täysin turhaa,mutta muuten älä jätä kaikkea pois. nimittäin jos jätät KAIKEN hiilarin pois niin sillon urheillessa elimistö alkaa polttaan ensin proteiinia (lihasta) ja sen jälkeen vasta läskiä,kun taas jos syöt hyvin niin ensin polttaa hiilareita,sitten rasvaa.joten pitkiä (tunnin tai yli) lenkkejä/muuta liikuntaa kannattaa harrastaa.
juot paljon ja nukut hyvin (jollon lihakset saa lepoa) niin kyllä se siitä :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:05 Töllin Ruusa kirjoitti:
Lihas ei kulu (kuin ääriolosuhteissa), rasvakaan ei kulu ennen kuin hiilihydraattivarastot ovat tyhjät (ja se taas kestää suunnilleen kolmenkymmenenkilometrin matkan) vaan polttoaineena ovat hiilihydraatit.

Mutta lihasmassa kasvaa. Kun urheilee.
eli tätä hain takaa minäkin.
mutta jos on täysin hiilarittomalla tietillä (mikäl tuntuu olevan muotia) niin sillon elimistö alkaa polttaan roteiinia ensin ja sehän ei auta siihen rasvaprosentin alentamiseen...

nämä on oikeesti aika monimutkasia asioita ja asioihin kannattaa todella perehtyä :)
 
kiitos :)
ihan oikeaan suuntaan olen siis jo mennyt pitemmän aikaa.
tuo tyhmä % mittaus nyt vaan sotki ja kaverit hoki että salille salille vaan, muu ei auta...
kyllähän nekin on nähny että syömisi tavoista ei paljoakaan enää voi karsia/muuttaa.
kun pitää oottaa muukin perhe huomioon, ei voi elää pelkällä kaalisopalla.
miehen kolesterolien takia myöskin pitää syödä mahdollisimman terveellisesti.
leivän, riisin ja makaroonin oon vaihtanut tummaan, perunaa syödään aika usein.
onneksi tulee kesä ja kotimaiset kasvikset!
tokihan meilläkin joskus syödään jotain "ei niin terveellistä".
eiköhän tää oo ihan kunnossa, liikuntaa vaan lisää! niitä tunnin lenkkejä siis, ne on mun juttu.<br><br>
 

Yhteistyössä