Laihdutus/laihtuminen

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ei vaan onnistu. Mikä on suurin syy miksi ei paino putoa?
Onko se se, etten liiku tarpeeksi? Syönkö liikaa vai liian vähän?
En jaksa nyt alkaa kirjaamaan tänne päivän ruokia mut yritän pitää ne kurissa, juoda vettä alkuun kun tulee nälkä olo. Makeat yms. pitää minimissään. Mut paino vaan junnaa,vaikka sitä on lähes 20kg liikaa.Masentaa kun ei pääse ees alkuun.
Pakko myöntää että oon tosi huono lähtee salille tms. ulos ja pitäis keksiä miten kotona jumppaa tai jotain.
Kertokaa miten ootte saaneet laihdutettua, vaikka päivän syömisiäkin jos jaksatte.
 
"Kotitonttu"
Jos laiskottaa alkuun liikkuminen.. niin tässä yhden kaverin toimivia vinkkejä alla. Jätin härskeimmät kohdat pois.. :)

-Osta pienet käsipainot. Kunnosta riippuen 2-5 kiloa. Pari kolme krt vkossa niitä huiskii, kun ottaa aivoon joku asia tms..
-Aina kun muistaa, esim. ruokaa uunist kytätes, tekee ns. kyykkyjä keittiöntasoa vasten. Eli tukea vähän käsillä tasosta ja ylös alas.. niin kauan ku jaksaa/viitsii.
-Jos käyttää alkoa, jättää ainakin yhden annoksen pois vkossa. Sekin merkkaa lopulta ajan kans paljon..
-Jos omaa miehen, lisää pari kertaa touhuja vkossa. Kuluu siinäkin kaloreita..
-Kävelylenkit, ihan vaan joku puol tuntiakin alkuun.. on parempi kuin ei mitään. Kevyet nilkkapainot myös jeesaa kalorien ja rasituksen kanssa.
-Jos tykkää musiikista, pitää useammin radiota päällä kotihommien aikaan.. saattaa aiheuttaa positiivista liikehdintää ihan itsestään ja kaloreita kuluu. ;)
 
"vieras"
www.kalorilaskuri.fi

Merkkaile sinne. Niitä kaloreita tulee sieltä täältä yllättävän paljon! Laihduttaminen ei ole mitään rakettitiedettä, syö vähemmän mitä kulutat. Itsekurista siinä yleensä on kyse :)
 
Ravitsemusasiantuntija
Hei!

Tästä alkuun:

Näitä saat syödä niin paljon kuin mahtuu: Kasvikset ja vihannekset.
Hedelmä 2x päivä

Leipää VAIN 1 pala / päivä

Juotko maitoa? Juo sitä maksimissaan 2 lasia päivässä. Lisäksi d-vitamiinia, niin tuo määrä riittää aivan mainiosti.

Muutoin juomaksi vain vettä.

Säännölliset ruoka-ajat tietenkin.
Mutta JOKA KERTA ennen kuin alat syömään, juo suuri lasillinen vettä.

Herkkuja maksimissaan 2x /vko.

Älä lastaa lautasta täyteen. Ja huomioi lautasmalli. Ota ensin salaatti. Katso minkä verran sitä on. Salaatin määrästä puolet voi olla lihaa, puolet lisuketta. Jos haluat enemmän ruokaa, laita ensin enemmän salaattia.

Mahasi on tyhjänä noin nyrkkisi kokoinen. Älä siis syö ähkyyn, vaan lopeta ennen. Laita lautaselle tietty määrä ruokaa, arvioi että sen syötyäsi et ole täynnä. Älä ota lisää.

Mitä vähemmän sokeria, sitä helpommin laihdut.

Käväise puoli tuntia päivässä käevlyllä. Kalorimääräisesti ei vaikutusta, mutta mieleen on. Ei tee niin paljo mieli ruokaa.

Ja vielä: ÄLÄ palkitse itseäsi ruualla. Ei kävelylenkin jälkeen (tai samana tai seuraavana päivänä) "tuonhan voin syödä koska kävin lenkillä". Et voi.

Kyllä se siitä lähtee! Tsemppiä!!

Ja vielä, tsekkaa kirja 2 päivän dieetti. Siinä ollaan 2 päivää tiukalla dieetillä, sen jälkeen yksi normaalipäivä (ei tosin ahmimispäivä, vaan normaali leivällä ja jälkkärillä -päivä).
 
..
mä olen nyt puolitoista kuukautta "opetellut syömään" eli ensi alkuun oli kello muistuttamassa 3h välein syömisestä. Aamupuuro, välipalaksi hedelmä, lounas, välipalaksi hedelmä tai rahka, illallinen, iltapalaksi hedelmä tai rahka. Liikuntaa en juurikaan lisännyt koska olen hyötyliikkuja muutenkin ja käyn salilla muutaman kerran viikossa, mutta huomasin että annoskoko pieneni ihan huomaamatta... ja painoa on lähtenyt nyt 6kg eli ihan järkevästi kilo viikossa.

Mitään ruokalajeja en jättänyt pois eli siis syön edelleen leipää (1-3 viipaletta päivässä, 100% ruis), pastaa, riisiä (täysjyvää) ja perunaa. Herkkujakin kohtuudella, ei päivittäin.

Ei tarvitse selitellä kellekään miksi syön/en syö jotain ja kun elimistö tottui tuohon ruokarytmiin, olen paljon pirteämpi ja voin paremmin
 

Yhteistyössä