Laihdutus ei vaan millään onnistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bleecker:
Ensinnäkin tulee mieleen säänöllisyys? Kai syöt säännöllisesti? Useasti, mutta kevyesti ja monipuolisesti. Kun pidät säännöllisen ruokailurytmin, ei verensokerin heilahduksia tule ja näin pidät itsesi kokoajan kylläisenä, eikä hairahduksia pitäisi tulla.

Entä tunnepuoli? Oletko iloinen vai onko sinulla alakuloisuutta? Mulla oli tuossa jokin aika itsellä sellaista, että olin hirveän yksinäinen ja olin stressaantunut mun painostani. Aamu ja lounas menivät vielä ok, mutta sitten iltapäivä.. Olen aina melkein illat yksin ja tylsyydessäni aloin sitten lappaamaan ruokaa naamaan. Terveellistä (itseäni huijaten), mutta jos terveellistäkin ruokaa napostelee vähän väliä, niin kyllä siinä kilot kertyy..

Olen joo ollu kotona useamman vuoden eikä tällä paikkakunnalla ole ketään kavereita tai tuttuja, joilla kyläilisin päivisin kun olen lasten kans, en pääse kulkemaan mihinkään ilman autoa, eli voisin sanoa että olen yksinäinen. En tiedä, onko se syy syömiseen vai mikä. Tylsyys kai ajaa syömään, oon väsynyt ja mikään ei kiinnosta, oon liikaa tietokoneellakin :( yritän olla aktiivisempi, mutta kuten syömisten suhteen myös jaksamisen suhteen tulee se ettei vaan kiinnosta enkä välitä. Kyllä tiedän sen että kaikki on kiinni musta itestäni, täytyis lähteä tonne ihmisten ilmoille, mutta olen niin älyttömän huono ottamaan kontaktia toisiin, en uskalla jutella ja en edes osaa jutella ihmisten kanssa niin, ettei se olisi kamalan väkinäistä!

Mun mielipide (kokemukseen perustuva):

Sä ANNAT ittelles luvan repsahtaa, koska oot päättäny ettei sulla oo itsekuria. "En mä tälle mitään voi, mullei oo itsekuria". "En mä voi olla syömättä tätä keksiä koska mulla ei oo itsekuria". "No en mä kuitenkaan pysty hillitteen itteeni". "No kun mun tekee niin hirveesti mieli". "No kun se maistuu suussa niin hyvältä".

Sinä itte pistät sen keksin sinne suuhus. Sun ei oo mikään pakko. Jos sä et pistä, se ei myöskään muutu fläskiksi sun persauksiin. Se sun pitää vaan saada päähäs. Ens kerralla kun niitä keksejä tekee mieli niin istu vaikka käsies päällä jos ei muuten meinaa näpit pysyä kurissa. Sun ei oo mikään pakko ottaa niitä, itsekurin puutos ei oo mikään vapaalippu mässäilylle. Sä voit olla ottamatta. Ihan helppoa, lukitte ittes vaikka vessaan jos ei muu auta. Mieliteko menee kyllä ohi. Ja jos ottasit sen keksin, keksit kyllä uuden mieliteon puolen tunnin sisällä, joten ihan sama pikakelata sen keksin syönnin ohi.

Otapa kuva itsestäsi pikkubikineissä ja liimaile niitä jääkaapin ja ruokakaapin oveen. Ala sovitella vaatteita alastomana aina kun tekee mieli ahmia. Ota tavoitevaatteet, joihin haluat mahtua (liian pieniä lienee jo kaapissasi?).
Aktivoidu liikkumaan, sinne ei tee mieli mennä vatsa täynnä ja liikkuminen auttaa painonhallinnassa, saat lisäksi endorfiinimyrskyjä, jotka peittoaa syömisen pikaisen mielihyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Sä ANNAT ittelles luvan repsahtaa, koska oot päättäny ettei sulla oo itsekuria. "En mä tälle mitään voi, mullei oo itsekuria". "En mä voi olla syömättä tätä keksiä koska mulla ei oo itsekuria". "No en mä kuitenkaan pysty hillitteen itteeni". "No kun mun tekee niin hirveesti mieli". "No kun se maistuu suussa niin hyvältä".

Sinä itte pistät sen keksin sinne suuhus. Sun ei oo mikään pakko. Jos sä et pistä, se ei myöskään muutu fläskiksi sun persauksiin. Se sun pitää vaan saada päähäs. Ens kerralla kun niitä keksejä tekee mieli niin istu vaikka käsies päällä jos ei muuten meinaa näpit pysyä kurissa. Sun ei oo mikään pakko ottaa niitä, itsekurin puutos ei oo mikään vapaalippu mässäilylle. Sä voit olla ottamatta. Ihan helppoa, lukitte ittes vaikka vessaan jos ei muu auta. Mieliteko menee kyllä ohi. Ja jos ottasit sen keksin, keksit kyllä uuden mieliteon puolen tunnin sisällä, joten ihan sama pikakelata sen keksin syönnin ohi.

Kiitos, taidan tulostaa tän sun tekstisi siihen jääkaapin (ja kaikkien muiden ruokaa sisältävien kaappien) oveen!

Alkuperäinen kirjoittaja pläski:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:

Kiitos, taidan tulostaa tän sun tekstisi siihen jääkaapin (ja kaikkien muiden ruokaa sisältävien kaappien) oveen!

Hyvä jos oli apua. :D Mä ite kyllästyin selittelemään itelleni miten oisin tosi hoikka jos mulla raukalla ei vaan ois niin huono itsekuri ja itsetunto ja voi voi ja seli seli. Sitten kyllästyin ja totesin että eipä mun naamaani oo kukaan ruokaa ollu tunkemassa sen jälkeen kun oma äippä sen lopetti joskus parikymmentä vuotta sitten. Ja nyt ois sitten mun ittenikin korkee aika vähentää.... :D

Yhteistyössä