Laihdutuksesta ja herkkupäivistä

• Viestiketjun aloittaja miii
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Opetelkaa ensin täyskiellolla, sitten ei enää haluta herkkuja lähes koskaan kun täyskieltoa hetki päällä. Itse lopetin arkena herkuttelun, alussa odotin viikonloppua kuin kuuta nousevaa ja haaveilin viikot mitä herkkuja sitten syön. Muutaman viikon päästä ei ollutkaan mikään pakko ostaa herkkuja viikonloppuna :)

NewArtRiot
Alkuperäinen kirjoittaja NinzkiII:
Minuukin kiinnostas tietää :) Ja se vielä et paljon karkkia tai suklaata voi sitte syödä kerralla et se on ok? :D
No esim. suklaalevy 200g sisältää yli 1000kcal. Voihan sitä syödä vaikka 2 levyä päivässä jos ei syö mitään muuta ja kuluttaa kovasti.

Krisse
Mulla oli ennen käytössä sellanen systeemi, että pidin kerran kuussa mättöpäivän, eli silloin söin niin paljon herkkuja kun mahaan mahtu, eli aikas lailla. Lopetin kun huomasin että kilot tuli yllättävän nopeesti takas ;)

as
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:
Mulla oli ennen käytössä sellanen systeemi, että pidin kerran kuussa mättöpäivän, eli silloin söin niin paljon herkkuja kun mahaan mahtu, eli aikas lailla. Lopetin kun huomasin että kilot tuli yllättävän nopeesti takas ;)
eli millon nyt syöt? et ikinä?

Meikäläinen armottomana sokerihiiruna yrittää pitää kiinni siitä, että viikonloppusin voisin vähän jotakin jälkiruuan tapasta kiskoa naamaan. Kohtuudella tosin. Kokkailen yleensä itse herkkuni, norminapsittava on kerma/kookosrasva + luomukaakaojauhe josta pikkumuotteihin teen suklaapaloja. Joskus ehkä ripaus keinotekoista makeutusainetta mutta yleensä pärjää ilman. Suklaa on SE juttu mulle. Nyt on viikonloppuna edessä juhlia, mutta kattottaa jos pärjäisin ilman kakkuja. Kotona vois lohduks vääntää jotakin täältä: http://karppaus.info/resepti/resepti_laji.php?id=8

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Minuukin kiinnostas tietää :) Ja se vielä et paljon karkkia tai suklaata voi sitte syödä kerralla et se on ok? :D
No esim. suklaalevy 200g sisältää yli 1000kcal. Voihan sitä syödä vaikka 2 levyä päivässä jos ei syö mitään muuta ja kuluttaa kovasti.
Niinpä :D Saattaa vaan tulla hieman[/b) huono olo :D

niinkö
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
eli karkkia voi syödä päivittäin lihomatta jos ei syö muuta ruokaa yhtä paljo? :)

NewArtRiot
Alkuperäinen kirjoittaja niinkö:
eli karkkia voi syödä päivittäin lihomatta jos ei syö muuta ruokaa yhtä paljo? :)
Voit syödä mitä tahansa päivittäin lihomatta, jos kulutat vähintään sen mitä syöt. Eri asia sitten onko kovin terveellistä elää pelkillä karkeilla.. :D

Mulla toimii parhaiten yksi karkkipäivä viikossa ja muuten olen koskematta (ellei nyt satu joku kyläily tms viikolle). Karkkipäivänä en mätä kaksin käsin vaan mietin mitä haluaisin ja mikä ois kullakin kertaa sopiva määrä. Se voi olla vaikka pieni karkkipussi tai leivos. Joskus tulee syötyä reilumminkin muttei se oo kaatanu laihuttamista kun en oo antanu sen kaataa. Kuitenkin tää homma kestää kauan ja opettelua tää on.

-15 kg
Mä ole tehnyt painonpudotuksestani mitään tiedettä enkä aikatauluta herkkupäiviäni. Silloin syön herkkuja kun on aihetta, esim juhlat tms.
Olen opetellut herkuttelemaan kohtuudella enkä jaksa miettiä missä on vähiten kaloreita lakussa tai suklaassa koska nykyään voin syödä vain pienen patukan levyn sijasta.
Tarkoitus elää koko loppuelämä näin.

aaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja -15 kg:
Mä ole tehnyt painonpudotuksestani mitään tiedettä enkä aikatauluta herkkupäiviäni. Silloin syön herkkuja kun on aihetta, esim juhlat tms.
Olen opetellut herkuttelemaan kohtuudella enkä jaksa miettiä missä on vähiten kaloreita lakussa tai suklaassa koska nykyään voin syödä vain pienen patukan levyn sijasta.
Tarkoitus elää koko loppuelämä näin.
oletko siis syönyt vaikka joka viikko kerran tai kaks miettimättä ? ja elänyt muuten terveellisesti ja liikkunut? itsekkin yritän hakea sitä laihdutustapaa mikä ois hyvä koko loppuelämäksi. herkkutteletko sitten muuten kuin juhlapäivinä ym.? ehkä se näin aluksi tuntuu vaikealta ja kaikkea tekee mieli kun yrittää olla ilman herkkuja. kauanko olet laihduttanut jos jo 15kg lähteny?

Yhteistyössä