Laihduttamisesta ja sen vaikeudesta..auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Black
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Black

Vieras
Eli tarkoituksena olisi saada painosta pois ainakin 10 kiloa ja motivaatiota ja halua löytyy, mutta ongelma on seuraava: en pysty laihduttamaan ainakaan sellaisella normaalilla liikunta/ruokavalio-systeemillä. Siis ruokavalio onnistuu, mutta se liikuntapuoli... Olen lukenut täältä ja muistakin, kuinka ihmiset ovat laihtuneet helposti, kun ovat tehneet 10 kilometrin lenkkejä päivässä, mutta kun mulle se ei nyt kertakaikkisesti onnistu sairauden vuoksi! Hyvä, jos pystyn liikkumaan päivässä parisen kilometriäkään, enkä sitäkään yhteen menoon, kun jo ottaa jaloista ja selästä ja paljon!

Olisiko teillä ehdotuksia, miten voisin esim. korvata tuon kävelyn jollain muulla tavalla.. ja muitakin laihdutukseen liittyvää asiaa otetaan vastaan!

uimaan? Se on mukavaa, ei rasita niveliä, saat kauniit lihakset ja varsinkin uiminen viileässä vedessä kuluttaa enemmän kaloreita kuin lämpimässä lilluminen. Uimahalleissa on syksyn tullen vesijumppatarjontaa ja mm. vesijuoksua.

Mieheni nivelet ja selkä eivät kestä juoksua nyt kun painoa on paljon, hän pyöräilee.

Ystävä tukemassa on ihana asia, kun muuttaa elämäntapoja -muunlaisesta laihdutuksesta ei oikein ole hyötyä pidemmän päälle.

Nauti kauden kasviksista ja marjoista. Kasvikset raakana kuluttavat energiaa, maito auttaa painonhallinnassa. Itse join vihreää teetä paljon, kun pyrin ja pääsin eroon kokiksesta, mutta nyt olen jättänyt teenkin (voi aiheuttaa maksa-arvojen kohoamista) Käytän b-vitamiinia ja magnesiumia lihasten ja hermojen hyvinvoinnin takaamiseksi. Odotan innolla mustikka-aikaa. :) Voimia sulle, jos kaipaat seuraa yritykselle, voin olla tukenasi täällä palstalla tai yksityisviestein (jos ne toiimii)

niinkun tuossa edelläkin sanottiin että uiminen olis hyvä juttu jos sitä voit tehdä? :) ite oon allerginen sille uimahallin vedelle ja kesäsin en voi mereen mennä siitepölyallergian takia :/
entäs pyöräily? :) jos on pieni lapsi niin kyytiin vaan,tai jos kaksi pientä niin osta sellanen peräkärry niin pääsette päivisin pyörälenkille :)

Pidemmällä ajalla tehty laiduttaminen on aina parempi kuin lyhyellä ajalla.
Kilojen pois pysyminen on varmempaa hitaalla työllä.
Ruokavalion muutos.
Itsellä auttoi proteiinipitoisempaan ruokaan vaihtaminen.Sokeri on pahasta,yritä vähentää sitä mahdollisimman paljon.

Laihtua voi myös pelkällä ruokavaliomuutoksella kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa. Liikunta nostaa kulutusta jolloin laihtuminen on nopeampaa. Vähäinenkin päivittäinen liikunta on hyväksi ei tarvii olla välttämättä 10 km.

Kyllä mä sanoisin ihan ammatinkin puolesta että painonpudotuksessa ruokavalio on tärkeämpi kuin liikunta. Liikunta auttaa toki kiinteytykseen. Jos sulla on paljon ylipainoa laihduta hiljalleen että iho ehtii palautua mukana. Muuten jää löysää nahkaa roikkumaan.

Miten olis isometriset harjoitukset? Siis vaikkapa makaat selälläsi ja jännität vatsalihakset tai situt selkäsuorana tuolilla ja jännität pakaralihakset/nostat jalat irti lattiasta. Yllättävän tehokasta! Eihän seaerooppista (miten se kuuluu kirjottaa???) liikuntaa ole, mutta muokkaa tehokkaasti lihaksia!
Ja tosiaan, kyllä se ruokavalio kuitenkin se tärkein juttu on :ashamed: Sanoo hän, jonka myös pitäisi saada 10 kiloa pois, mutta kun ei oikein ole motivaatiota...

Yhteistyössä