Laihduttaminen raskauden jälkeen,miten jotkut voi antaa ittensä lössähtää?

• Viestiketjun aloittaja Jogger
  • Ensimmäinen viesti
Heh heh
Niin Keijo50v, (soolo)seksiksihän sitä masturbointiakin nykyään kutsutaan....:D

Ja joo, mä olen lösähtänyt kolmen lapsen äiti. Miehen kanssa asiat silti kunnossa, 15 vuotta olemme yhdessä elelleet. Kuopus on nyt 1v8kk vanha, emmekä enää lisää lapsia hanki, niin nyt on alkanut taas oma ulkonäkö ja hyvinvointi kiinnostaa. En tiedä, miksi se vei minulla näin kauan (lihoin keskimmäisen jälkeen, joka nyt 5-vuotias), minä kun olin ennen lapsia hoikka ja harrastin liikuntaa 5-6 x viikossa. Jotenkin kadotin itseni noiksi vuosiksi. Nyt olen alkanut ensin kävelylenkkeillä, salille olen lähdössä huhtikuussa starttikurssin kautta ja pikku hiljaa sitten siirryn taas juoksuaskelien maailmaan. Lisäksi suunnistaminen on haaveissa jo ensi syksynä. Nyt on ihan hyvä fiilis.

jassoo
Siellä joku supermami huutelee... V*ttu. Mä masennuin ja lihoin n.20kg, siis sen jälkeen kun pääsin synnäriltä kotiin. Ei kiva, arvaa masentuko sitten vielä enemmän kun plösähti ihan kunnolla? Nyt vuoden jälkeen alkaa olla vähitellen sellanen olo että jaksaa käydä lenkillä, syöminen on kyllä ongelma edelleenkin.

vieras
Voisi olla minun kirjoitus!! Minua älllöttää olla "löysässä" kunnossa, kun vaatteet ei mahdu päälle ja on muutenkin huono olla, jos ei syö terveellisesti ja liiku!

Voi voi! :( Mulle ei ekasta kolmesta muksusta jääny mitään,ei edes raskausarpia.Seuraavat kaksi muuta verotti mun roppaa aikalailla ja mää joka aina ollut alipainonen lihoin!HUI!Ja nyt kun mulla mennyt 2kk sytostaattihoitoa vaan laihdun ja laihdun,hyvää tässä on se,että on jotain mistä laihtua! =) Mutta miestäni mun painonmuutokset eivät ole haitanneet,tavatessamme painoin 39kg ja olen 160cm pitkä,olin yhtä luuta ja nahkaa,pahimmilla painoin 76kg,jollon alko sytostaattihoito ja olen laihtunut huomattavasti,nyt kun katson peiliin näen riutuneen ihmisen silmät kuopalla....silti kelpaan miehelleni! :heart: tälläsenä kun olen!
Asioita kannattas miettiä myös muista lähtökohdista kuin:MINÄ MINÄ!

mie
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jilo:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka vetävät stressiä muiden ulkonäöstä. Enkä ymmärrä niitäkään jotka ovat ap:n tavoin hysteerisiä omasta ulkonäöstään. Elämä on mukavampaa ilman tuollaista stressiä.
Peesi.
EI se ole mitään hysteriaa.. sitä ei vaan VOI ymmärtää, että miks ihminen laiskistuu fyysisesti (ja henkisestikin usein), miks ostetaan sipsejä ja suklaita ja lihotetaan itsensä tietentahtoen.. Tai miten tään nyt selittäis.. Se on myös huolestumista asioiden tilasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jilo:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka vetävät stressiä muiden ulkonäöstä. Enkä ymmärrä niitäkään jotka ovat ap:n tavoin hysteerisiä omasta ulkonäöstään. Elämä on mukavampaa ilman tuollaista stressiä.
Peesi.
EI se ole mitään hysteriaa.. sitä ei vaan VOI ymmärtää, että miks ihminen laiskistuu fyysisesti (ja henkisestikin usein), miks ostetaan sipsejä ja suklaita ja lihotetaan itsensä tietentahtoen.. Tai miten tään nyt selittäis.. Se on myös huolestumista asioiden tilasta.
Mää en ole syönyt mitään sytostaatihoidon alettua...mää oon lähinnä nyt huolissani mun flegmaattisuudesta ja siittä etten ole syönyt mitään kuukauteen ja joka aamu,kun herään oksennan,jos laitan jotain suuhuni,oksennan samantein pihalle!ja juu,olen laiskistunut...kävelen yläkertaan ja joudun istahtamaan about 5min.että hengitys tasaantuu!Mää vaihtasin tän olotilan oikeesti siihen ylipainoseen minään!!!Jollon jaksoin lasten kanssa tehdä kaikkea...nyt ei vaan kykene!Mutta onhan se hienoo olla laiha taas! :LOL: :LOL:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Valitettavasti moni nainen antaa itsensä täysin rupsahtaa synnytyksen jälkeen. Sitten ihmetellään, kun miestä ei kiinnosta enää vaimon kanssa olo.
Ja munko miestä ei sitten kiinnosta mun kanssa olo kun olen niin laiha?
Missä olen sanonut laihuudesta mitään?
Et missään, silti rohkenin esittää kysymyksen.
Ennemmin laiha nainen, jolla ei paikat roiku kuin nainen, joka on antanut jokaisen ruumiinosansa löystyä.
Ennemmin ilman miestä kuin kaltaisesi miehen kanssa :p

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Valitettavasti moni nainen antaa itsensä täysin rupsahtaa synnytyksen jälkeen. Sitten ihmetellään, kun miestä ei kiinnosta enää vaimon kanssa olo.
Ja munko miestä ei sitten kiinnosta mun kanssa olo kun olen niin laiha?
Missä olen sanonut laihuudesta mitään?
Et missään, silti rohkenin esittää kysymyksen.
Ennemmin laiha nainen, jolla ei paikat roiku kuin nainen, joka on antanut jokaisen ruumiinosansa löystyä.
Ennemmin ilman miestä kuin kaltaisesi miehen kanssa :p
Sä kerroit sanoiksi mitä itsekkin halusin sanoa mutten kyennyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sillä laihalla roikkuu paikat siinä missä muillakin jos sitä löysyyttä löytyy.
Ja se pullea voikin olla oikeinkin kiinteä.
Miten voi roikkua, jos ei ole mitään mikä roikkuis? Eikä läski voi olla kiinteää, pulleuden on sitten oltava lihasta.
Mun kaverilla on löysä reppu raskauden jälijltä(synnytyksestä 2 v.) painaa 51 kg. Samoin rinnat ovat tyhjät pussit. Pituutta hänellä 166 cm.
Eihän se sitten laiha ole, jos löysyyttä löytyy.

Voi vihtori.
Laihalla voi roikkua se nahka vaikka sen laihdutuksen jälkeen.Ei se laihdutus yksin kiinteyttä tuo.
Mutta ei sellainen ole laiha, mun näkemyksen mukaan. Löysä.

Mulle laiha on laiha ei anorektikko.
Ja laihalla voi roikkua vaikka nahka jostain taikka ne tissit.
Laiha on usein anorektikko. Laiha ei ole normaali, lihava ja laiha ovat molemmat ääripäitä.

"vierailija"
Ekan lapsen jälkeen on ihan helppo pitää itsensä kunnossa.
Arvon ap ottaa vaan ja pyöräyttää sen toisen tississäroikkujan ja koittaa selvitä täysimetyksestä kun mustankipeä taapero kiipeää samaan aikaan kirjahyllyyn... Tai juuri kun olet saanut lapset ja itsesi puettua talvivaatteisiin, niin vauva vääntää oikein kunnon niskapjaskat. Siivoat ne, peset villapuvun ettei se mene pilalle, etsit uudet vaatteet, esikoinen on tällä välin repinyt ulkovaatteet pis päältä kun on kuuma ja vaikka "istuttanut" kukkaset uudestaan. Kaavit mullat takaisin purkkiin ja käännät maton ja koitat muistaa pestä sen kesällä.
Uudestaan toppavaatteet päälle, pienempi on väsyksissään huutanut koko kukkapurkkiepisodin ajan, pääsette ulos, kävelette kohti leikkipaikkaa ja juuri kun pääsette perille, isompi ilmoittaa, että mulla on pissahätä! Lastaat esikoisen äkkiä vaunujen alakoriin ja riennät kotiin ja riisut taas kaikki vaatteet ja pissatat lapsen.
Pienempi taas jo huutaakin, koska sillä on nälkä.
Keksit tietysti jotain kehittävää puuhaa isommalle että pääset imettämään. Kun lopetat, huomaat, että niillä värikynillä on kaikessa hiljaisuudessa vedelty pisin seiniä...

Sitten alat laskea sekunteja siihen, että mies tulisi kotiin. Huomaat, ettet ole ehtinyt kammata omia hiuksiasi ja olet näyttänyt tosi hehkeältä siellä lähestulkoon leikkipaikalla.

Kun olet siivonnut seinän, on taas aika vaihtaa vaippaa ja yllätysyllätys -imettää.

Miehesi soittaa, että jään ylitöihin -eihän haittaa? Kaupassa ei ole käyty ja koitat loihtia jotain herkullista makaroonista.

Miksiköhän sitä ei ehdi JOOGAAN? Suklaa rauhoittaa hermoja 0,2 sekunnissa.

Huoh.. ensin hankitaan läjäpäin mukuloita, ja sitten valitetaan, kun ei ehdi, pysty, jaksa jne jne... Ei kai se kenellekkään yllätyksenä tule, että lapset teettää töitä? Ois kai sille miekkosellekkin voinut sanoa, että "ei sovi tänään!" ? ... Tai sitte ylipäätään miettiä, että kenen kanssa lapsia tekee, tai kannattaako tehdä ollenkaan?
a s e n n e hoi, äly älä jätä...

eskoisen saanut
Ymmärrän hyvin äitejä, jotka ovat vauva-aikana väsyneitä huolehtimaan itsestään. Mutta siihenkin väsymykseen auttaa kummasti pienikin liikunta esim. kävelylenkki raittiissa ilmassa ja perusterveellinen ruokavalio. Ja jo odotuksen aikana olisi tärkeää huolehtia terveellisestä ruokavaliosta, niin ei pääse turhia kiloja syntymään.

Itselläni tuli raskausaikana lisää 15 kiloa, vaikka en syönyt mitään herkkuja. Onneksi kaikki kilot kuitenkin lähtivät 4-5 kuukaudessa osittaisimetyksellä ja suht terveellisillä elämantavoilla.

esikoisen saanut
Ymmärrän hyvin äitejä, jotka ovat vauva-aikana väsyneitä huolehtimaan itsestään. Mutta siihenkin väsymykseen auttaa kummasti pienikin liikunta esim. kävelylenkki raittiissa ilmassa ja perusterveellinen ruokavalio. Ja jo odotuksen aikana olisi tärkeää huolehtia terveellisestä ruokavaliosta, niin ei pääse turhia kiloja syntymään.

Itselläni tuli raskausaikana lisää 15 kiloa, vaikka en syönyt mitään herkkuja. Onneksi kaikki kilot kuitenkin lähtivät 4-5 kuukaudessa osittaisimetyksellä ja suht terveellisillä elämantavoilla.
Lisäys vielä, että raskausarpia kyllä tuli ja tissit rupsahti, mutta nämä eivät onneksi vatteiden alta pahasti näy :)

Yhteistyössä