Laihduttajien motivaatio ja siitä palkitseminen

terapian tarpeessa

Aktiivinen jäsen
22.02.2008
3 243
0
36
Onko teillä laihduttajilla mitään sellaista motivaatiota jos laihdutatte tietyn verran ja lupaatte itsellenne jonkin palkinnon hyvästä saavutuksesta?

Vai vaikuttaako palkinto millään tavoin innokkuuteen tai siihen,että painoa pudottaisi nopeammin, kun on joku, mitä tavoitella?

Ja mitä olette luvanneet itsellenne palkinnoksi? Vai oletteko mitään?

Mie lupasin vuoden alussa, että jos saan 10 kg pois, niin pääsen pitkäksi vkl:si siskon luo helsinkiin. Kesäkuun alkuun oli lähtenyt 16 kg ja pääsin sitten miehen kustantamana to - su ajaksi siskon luokse lomalle.

Nyt kun on vielä 5 kg matkaa normaalipainoon ja mulla motivaatio aika nollassa mies heitti, että jos saan kevääseen mennessä ne pois pääsen taas omalle lomalle siskon kanssa ja samalla shoppaileen itselle uuden vaatekomeron sisällön. =)

Tämmöset motivaattorit mulla.

Minä laihdutan parin kuukauden jaksoissa, eli otan jotkut parin kuukauden päästä olevat juhlat/kissanristiäiset aina tavoitteeksi, kiloissa siis 2-3kg/kk, ja jos saavutan sen, niin ostan jotain uutta vaatetta/asustetta juhliin. Mukava aina ostaa jotain oikean kokoista ja huomata miten vaatekoko pienenee! Se antaa aina lisämotivaatiota. :)

Onko ap:llä itsellään laihdutettavaa, ja paljonko? Oon huomannu et olet kova neuvomaan muita. Mä olen laihduttanut 5v sitten 32kg, joista 2-4kg tulee ajoittain takaisin, sitten pidän 3 päivän teho-dietin, ja saa painoni pysymään kurissa taas kk ajan. Tämä sopii minulle. Motivaationa oli vaan saavutukset, ne on parasta mitä tietää, mutta eihän niistä heti pääse nauttimaan, joten moni laihdutus kuihtuu varmasti siihen että tulokset ei näy heti.

Mua motivoi se, että kaappi on täynnä ihania, mutta liian pieniä vaatteita (etenkin farkkuja). Jotenkin ei tunnu farkut tässä painossa sopivan jalkaan vaikka ois oikee kokokin, ei vaan näytä hyvältä. :/

Mutta silti, ei paino putoa. Kroppa jumittaa vieläkin. :/ Mutta jos edes pikkuhiljaa saisi painoa pois, edes hitaasti. Se olisi jo kyllin suuri palkinto. :whistle:

Ekalla laiharikerralla motivaattorina oli häät. En vaa halunnut ollaa mikään pläski omissa häissäni ja aina katella sitä ruhoa sitten valokuvista.

Nyt sitten pudottelen raskauskiloja (ne on kyl jo pois) ja sitten muuten vaa extraa. Luvannu olen itelle uudet farkut jahka eka oikeesee tavoitteesee pääsen. Mitää erikoista en oo muuten aatellu palkita itteeni. Jotenkin vaa motivaatiota edelleenkin riittää ja kauhia into on päästä kiloista.