LAIHDUTTAJAT TÄNNE. KYSYMYS RUOKAILUSTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hlö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hlö

Vieras
Valaiskaapa hieman..
Eli kun laihduttaja pitää syödä tietyin väliajoin. Ni usein näkee sen yhden välipalan siinä olevan joku omena tms. Ni miten hemmetissä yhellä omenalla pitäs pärjätä sitte sinne iltaruokaan joka on viiden maissa?? Sitä en ymmärrä.
Välipala on meillä kahdelta, kuten lapsillakin. mutta jos minä syön siinä vain omenan (kun jo sillon on kamala nälkä) ni miten minä muka sillä jaksan viiteen? Vaikka joisinkin paljon vettä päälle.

Ja pääruoka on siis klo 11. Ja syön paljon kasviksia ja sellasta mikä pitäs pitää nälän loitolla. Mut tottakai kahdelta on jo nälkä kuitenkin. Mut sit pitäs se omppu olla välipala niinkö? JOgurtin olen siihen lisäksi syöny, mut ei se mitään auta.

Mulla vaan ei lähe nälkä kasviksilla. Yritän vääntää posket puuduksissa porkkanaa, tomaattia, ja kaikenlaista mut ei se auta. Nälkä vaan yltyy mitä enempi syö tollasta kevyttä. Kun maha haluaa RUOKAA.

Itse syön yleensä lounaalla ja päivällisellä sen verran vähemmän, että voin syödä vähän enemmän välipalalla :) Esim. en syö leipää luonaalla, vaan vasta välipalalla.

Mä laihduin kahdessa kuukaudessa 12kg. Ja syön ihan normaalia kotiruokaa ruoaksi. Välissä juon kahvia ja otan jotain kahvileipää. Toisena ruokana syön sitten salaattia tjn. Illalla fitness muroja maidon kanssa/kevytjogurttia/näkkäriä. Hedelmiä tai porkkanaa tjn. Joskus myös karkkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Mä laihduin kahdessa kuukaudessa 12kg. Ja syön ihan normaalia kotiruokaa ruoaksi. Välissä juon kahvia ja otan jotain kahvileipää. Toisena ruokana syön sitten salaattia tjn. Illalla fitness muroja maidon kanssa/kevytjogurttia/näkkäriä. Hedelmiä tai porkkanaa tjn. Joskus myös karkkeja.

Miten paljon sä liikut?

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Miten paljon sä liikut?

Kuntopyörällä poljen lähes joka ilta 35-60min.

voitko laittaa listan mitä syöt päivässä :)

syö ruisleipää+vihanneksia päälle, hedelmiä ja rasvaton jugurtti tms. Kyllä sen pitäisi pitää nälkää loitolla. Tottakai nälkä tulee, varmasti alkun herkemmin mutta kun totutat elimistön tälle dieetille se nälkäkin helpottaa. keksi tekemistä ettet mieti sitä nälkää ja syömistä koko ajan.

Mitkä on lähtökohdat jos noin hyvin on saanut laihdutettua ja ruokailu kuitenkin ihan normi luokkaa?? Siis onko alunperin ollut paljon ylimääräisiä kiloja mistä lähtee helposti kun vähänkin skarppaa? Vai onko ruokailu tottumukset olleet millaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja me:

Mitkä on lähtökohdat jos noin hyvin on saanut laihdutettua ja ruokailu kuitenkin ihan normi luokkaa?? Siis onko alunperin ollut paljon ylimääräisiä kiloja mistä lähtee helposti kun vähänkin skarppaa? Vai onko ruokailu tottumukset olleet millaisia?

No ei ole hirveästi ollut ylipainoa, vähän kuitenkin. Liikuntaa olen lisännyt kuten tuolla aiemmin kirjoitin. Ja ruoka-annoksia myös vähentänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja:

voitko laittaa listan mitä syöt päivässä :)

No annan tämän päivän esimerkin.:)
Italianpata + tuorekurkku
kahvi + kanelikorppu
salaatti (kurkku, tomaatti, salaatti) + salaatinkastike
koulunäkkäriä kaksi palaa ja keittokinkkua päällä

Illalla syön sitten fittness muroja ja ehkä pari näkkäriä ja omenaa tai jotain.

Pieniä välipaloja kannattaa syödä useita, etenkin jos menee tuolla hedelmä/vihannes linjalla. Itse suosin myös täysjyvätuotteita, jos ei aina huvita leipää mussuttaa niin jogurtin päälle voi laittaa vaikka vähän myslejä. Mysleissä on toki reilusti rasvaa, mutta itsellä ainakin hyvin pieni määrä riittää lisänä välipalalla.
Kaurapuuro aamulla (ja välillä muuhunkin aikaan päivästä) on mielestänä ehdottomasti paras laihduttajan ruoka, vatsa pysyy kauan täynnä ja sisältää vähän energiaa.
Salaattia tulee myös usein syötyä lounaaksi ja siihen laitan lisukkeeksi aina vähän kanaa tai tonnikalaa. Keitetty kananmuna toimii myöskin välillä hyvänä välipalana/iltapalana, erittäin täyttävä, vähän kaloreita.

mä söin tänään 100g vähärasvasta rahkaa ja 200g mustikoita ja hyvin piti nälkää päivälliseen saakka,eikä tosta nyt kovin paljoo tullu kaloreita ja makeutusainetta hiukan voi tietty laittaa jos ei tykkää pelkästä rahkan mausta mutta mustikoitten kanssa en oo ite laittanu, vattujen joukkoon hiukan saatan laittaakin... ajan kanssahan se nälän tunnekin vähenee ja muistathan juoda paljon vettä,sekin auttaa!! vaikka jatkuvasti saakin ravata sit vessassa :/

Yhteistyössä