Laihduttajat? Tai muuten vaan kaloreita laskevat? ja tietävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Paljon minun kokoisen ihmisen pitäisi saada kaloreita päivässä että sillä olis laihtumiseen vaikutusta?
Olen 166cm ja painan 80kg. Vyötärö n. 100cm.
Liikuntaa harrastan vaihtelevasti. Keskimäärin kolmesti viikossa + lasten kans ulkoilut ja vaunulenkit.

Onko järkevä aloittaa pienellä kalorimäärällä vai miten?

Netissä on paljonkin kalorilaskureita. Ei kannata liian rajusti aloittaa, koska muuten repsahdat helpommin. JOku 1500 kaloria on aika hyvä määrä varmaan sulle. Siinä saa syödäkin paljon järkevää.

Olen nyt syöny pari viikkoa 1500kaloria.
Tämä päivä esim

aamupala.
kaurapuuroa,voita ja maito

päivällinen.
salaattia puolet lautasesta, makkaraa ja maitoa

välipala. (kylässä oltiin)
puolikas pulla

illallinen
pinattilättyjä,salaattia,tonnikalaa,maitoa,ruisleipä

iltapala
yks tehojuoma.

Netissä on paljonkin kalorilaskureita. Ei kannata liian rajusti aloittaa, koska muuten repsahdat helpommin. JOku 1500 kaloria on aika hyvä määrä varmaan sulle. Siinä saa syödäkin paljon järkevää.

Ekikkä olen sitten ihan samoilla linjoilla sinun kans.
Ykdestä asiasta mä en aijo luopua. On voi :D. Lasken sen sit vaan kaloreihin,mut yhtään hyvän makuista margariiniä en ole vielä maistanut. Oivariiniä leivälle ja voita ruoanlaittoon.
Ja parina päivänä pieni herkku kans sallittakoon. Näin menny pari viikkoa. Ja motivaatio on valtava.

Ok. Mä toivon että et syö pullaa tai ainakaan sitä makkaraa tmv. päivittäin. Niiden ravintoarvot ei ole mitenkään kovin kummoisia, aika huonoja itseasiassa. Tuollaiset tehojuomatkin voisi jättää pois ja syödä/juoda niiden sijaan vaikka hedelmistä ja marjoista tehtyä pirtelöä. Kalorit on ok.

Ok. Mä toivon että et syö pullaa tai ainakaan sitä makkaraa tmv. päivittäin. Niiden ravintoarvot ei ole mitenkään kovin kummoisia, aika huonoja itseasiassa. Tuollaiset tehojuomatkin voisi jättää pois ja syödä/juoda niiden sijaan vaikka hedelmistä ja marjoista tehtyä pirtelöä. Kalorit on ok.

No en syökkään. Laitoin vaan tämänpäivän syönnit.
Makkarasta mä en oikeestaan edes pidä. Ja pullaa söin kyläillessä, liian hyvää mut vain puolikas. Muuta herkkua en olekkaan tälläviikolla syöny ku ton ja pari palaa tummaa suklaata.
Join tuon tehojuoman janooni saunan jälkeen. Sekään ei kuulu päivittäiseen ei edes kuutautiseen ruokavaliooni.

Mut pyrin syömään aina ruoalla jotain salattia/kasviksia. Perunastakaan en pidä joten sen olen jättäny pois. Riisiä käytän muutenki vähän. Pastaa jonku verran.

Neljän-viljanpuuro, mustikoita,mansikoita,maustamatontajogorttia,

Broilerinfile,salaattia,maito ja ruisleipä, juusto

pari palaa tummaa suklaata.

lihapullia, salaattia, tummaapastaa,maito

marjoja,rieska,juusto ja maitoa

Tunnin uinti ja puolentunnin kävely lenkki.

[QUOTE="vieras ap";23020562]Neljän-viljanpuuro, mustikoita,mansikoita,maustamatontajogorttia,

Broilerinfile,salaattia,maito ja ruisleipä, juusto

pari palaa tummaa suklaata.

lihapullia, salaattia, tummaapastaa,maito

marjoja,rieska,juusto ja maitoa

Tunnin uinti ja puolentunnin kävely lenkki.[/QUOTE]

Noniin :) tämä näyttää jo huomattavasti paremmalta. Oliko lihapullat itsetehtyjä?

Mie laskeskelin iltalehen painopäivyrillä omani ja se sano jotain 1600 kaloria (lähes samat mitat).
Laitoin sinne syömiseni (monena eri päivänä kokeilin) ja sen mukaan kulutan enemmi kuin mitä saan.
En oikee tiijä uskoisko.

[QUOTE="tööt";23020612]Jätä turhat sokerit pois[/QUOTE]

Niin olen tehnytkin, mutta niin kuin joka paikassa sanotaan niin joskus saa herkutellakkin. Et jos tänään olen syönyt yhden puolikkaan pullan niin se ei ole paljoa jos vertaa siihen mitä ennen olen syönyt.
Ja tällä viikolla ainuat missä ollu sokeria on tuo pulla ja suklaa palat. En lisää mihinkään sokeria. En edes marjoihin.

sain miehenki innostuun laskemaan kaloreita. ja itsekkin säikähti ku huomas että mistä ne hänen kilot on kertyny.
Nauratti vaan minua ku aina kirjasin ylös ja laskin, et kauheeta kyttäämistä et mitä sä nyt oon syömässä. Mitä sä taas syöt.

Hyvällä mielellä toinen toistamme tsempaten.

Nyt vaan pitäis keksiä joku välitavoite. Tai tiedän mä paino määrän mut et miten mä itseäni palkitsen siittä.Uus käsilaukku voi olla aika kiva tai kengät tai hieronta....

Yhteistyössä