Laihduttajalla hätä. Mieleni tekevi herkkuja. Apua!!

• Viestiketjun aloittaja Hätä
  • Ensimmäinen viesti
Hätä
Millä mä saan tän makeen himon pois?
Mitkä olisivat hyviä vähäkalorisia herkkuja?

Joka tuutista tulee nyt viestiä että marjoja ja hedelmiäkään ei suositella syötäväksi. En kestä.

Kokeile syödä kylliksesi hyvää, kaloripitoista ruokaa? Mulla auttaa ainakin toisinaan, silloin kun ei kyse ole tunnesyöpöttelyn tarpeesta. Marjoja ja hedelmiä söisin ihan huoletta, niitä saa mättää aika huolella että tulee syöneeksi liikaa. Mies väittää, että hänen makeanhimoihinsa auttaa kananmuna. Mulla on auttanut kromilisäravinne.

"vieras"
Saako hedelmiä syödä ihan miettimättä miten paljon? Itellä on ollut luulo että hedelmiä ei saisi syödä kovin paljoa kun niissä on kuitenkin aika lailla sokeria, tietenkin ne parempi vaihtoehto kuin jotkut pullat, makeiset, jäätelö jne.
Marjoja taas saisi syödä enemmän, näin olen ainakin luullut.

.....
[QUOTE="vieras";28175962]Saako hedelmiä syödä ihan miettimättä miten paljon? Itellä on ollut luulo että hedelmiä ei saisi syödä kovin paljoa kun niissä on kuitenkin aika lailla sokeria, tietenkin ne parempi vaihtoehto kuin jotkut pullat, makeiset, jäätelö jne.
Marjoja taas saisi syödä enemmän, näin olen ainakin luullut.[/QUOTE]

Ei saa hedelmiäkään syödä kovin paljon. Hedelmissä on myös paljon eroja, esim. banaanissa on paljon enemmän kaloreita kuin vaikkapa ananaksessa. Kuivatut hedelmät ovat sitten taasen aivan kaloripommeja..

merimakkara
kyllä esim omenoita ja sitruksia voi aika huoletta syödä, mutta oikeasti makeanhimo voi kieliä verensokerin heittelystä tai ihan oikeasta nälästä. laita rasvattomaan rahkaan makeutusainetta ja vaikka mansikoita, lähtee nälkä protsusta ja ei ole liikaa sokeria eikä rasvaa.

Mä teen pirtelöä hedelmistä (mango suosikki), laitan rahkaa ja vähän vaniljajugurttia ja maitoa. Saa mahan täyteen ja vähän makeeta samalla. Ruuan jälkeen syön purkkaa, että oppisin pois tavasta saada jotain pientä hyvää joka ruuan jälkeen.

Sitten ateriarytmi on tosi tärkeetä opetella, että pidetään niistä 3-4h ruokailuväleistä kiinni! Aamiainen on se tärkein ateria päivässä ja se ikuinen "Mulle ei maistu aamuisin mikään" on merkki siitä että jotain on pielessä.
Sit yks mikä on hyvä niksi joita asiakkaani ovat kehuneet on se, että pienentää lautasta. Jos on tottunut ottamaan aina lautasen täyteen ruokaa, kannattaa ottaa käyttöön pienempi lautanen jonka voi edelleen ottaa täyteen ruokaa hyvällä omallatunnolla. Mut makeanhimo on merkki eräänlaisesta riippuvuudesta josta muiden riippuvuuksien tavoin on mahdollista päästä eroon. Pääseehän moni narkkari huumeistakin eroon joten kyllähän ihminen yhden makean himonkin selättää :) Tsemppiä ap!

Yhteistyössä