Laihduttajaa kaveriksi/tsemppariksi?

Löytyisikö täältä?
Ihan alkumetreillä olen. (Tai siis olen ennenkin laihdutellut, mut..)

Nyt tämän viidennen vauvan jälkeen pitäisi hieman ryhdistäytyä
ja alkaa hävittää noita mahamakkaroita.
Eli olen 5lapsen kotiäiti, pituutta 170cm ja painoa huimat 90,4kg.
Tavoitteena normaalipaino/bmi24 tai alle.
Ekaksi tietenkin se kasilla alkava paino ja sitten 85kg, 80kg jne.

Jos vaan kaveria löytyisi, vaikka tässä tai yv:llä kirjoitteluun.

:wave:
 
Siellä on samanmoisia lyylejä :D

Kyllä minä ainaki voin sun kanssas yhteistä pudotustaivalta käydä. Kirjoittelen myös tuon mainitsemani otsakkeen alla.

Pituutta 169cm ja painoa tänään 85,3kg. Olen painanut pahimmillani (ilman raskautta) 98kg. Ennen ekaa raskautta 95kg ja jälkeen 93kg. Ennen tokaa raskautta 92kg ja jälkeen 90kg. Eli raskaudet vähä laihdutti mua (vaikka paino nousi kuitenkin 8-9kg molemmissa raskauksissa). Lapset on nyt tehty.

Itse ihan kilo kerrallaan pelkästään ruokavaliota kattomalla. Syön kaikkea kuten ennenkin mutta kun/jos maltan olla napostelematta (paheeni) ja syödä vähä pienempiä annoksia mitä ennen niin kilot putoaa. Suklaapatukkaa en osta enää joka kauppareissulta kuten ennen. Ja koitan juoda vettä pitkin päivää. Lisäksi imetän 4kuista vauvaa joten siinäkin palaa onneksi ekstrakaloreita. Pelkkä imetys sinällään ei mua laihduta, nähtiinpä se esikoisen aikanakin kun paino nousi 5kg imetyksestä huolimatta.

Ja kyllä, olen ikuisuuslaihduttaja. Sen miljoona kertaa olen ruennut ja aina parin viikon jälkeen tyssännyt. Nytkin kun oli pari viikkoa mennyt ja 3kg pudonnut niin lähettiin 10 yöksi sukuloimaan ja painoa tuli 2,5kg lisää. Heti siis ratkesin, söin isoja annoksia jne. Mut kilo kerrallaan. Joku 70kg on ollut juo vuosia mulla haaveena mutta sinne asti tuskin oikeasti jaksan, onhan se huomattu. Olen tyytyväinen ku BMI alkaa pysyä nyt alle 30. 25 olis makeeta.

Mutta kirjoittelemisiin ja saa yksityisviestiäkin pukata!

 
Käyn välillä lukemassa noita ketjua. Ne vaan tuppaa olemaan niin pitkiä
ja minä laiska kahlaamaan kaikkia läpi.
Jos nyt saisin oman kaverin täältä :D

Sadetta: Melkolailla tuo sinun teksti on kuin omaani. Tosin lapsia se 5kpl ;) Mutta muuten.. Imetys ei ole koskaan saanut minulta painoa vähenemään, nousemaan kylläkin :/ Nyt on tämän viidennen imetys lopuillaan ja ajattelin heti ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa painonpudotus urakan.

kjp80: Vastasin sulle.

Tuon mun viime kirjoituksen jälkeen en paljoa ole laihdutellut.
Ollaan aika lailla oltu menossa ja taas täällä kotona käynyt vieraita.
Kahvipöydän herkut painunut tuonne vatsaan surutta.
Nyt vaan tiukka niskaote ja hommiin!

Kuinka käytte vaa'alla? Kerran viikossa vai harvemmin?
Ajattelin että taas torstaiaamuna käyn kurkkaa missä mennään.

Aurinkoisia päiviä teille. Pistäydyn taas, kun ehdin.
 
Mä oon niin tyhmä ja hullu että käyn aamuisin ja iltaisin vaa´alla. Toisaalta siinä pysyy tsemppi päällä koko ajan mutta toisaalta ihan turhaa ja tyhmää.

Tänä aamuna 84,4kg.

Olen syönyt tänään ruisleipää, jogurttia+kaurahiutaleita, kinkkukiusausta+salaattia+raejuustoa, jäätelötuutti, jäätelöpala+hedelmäsalaatti (mies toi nokan eteen, ei tienny että vedin just vipan tuutin) ja nyt oottelen iltapalaa josko leipää söis. Kun vaan pitää selkeät ruoka-ajat niin kyllä nuo kilot tippuu.

Välillä tuntuu että antaa olla, olen aina ollut pullea ja tulen aina olemaan. Mutta joskus aina iskee tämmönen pudotusyritys. Nyt ajattelen että nyt on pakko ku näin helppoa ajankohtaa ei tule enää eteen, nyt ku imetyskin kuluttaa kaloreita. Kolesterolini on reilu vuosi sitte ollu 7 - pitäs käydä taas mittauttaan. Joskus oli yli 8. Ei lääkitystä siihen.

Olis kiva saada marjat ja hedelmätki ruokavalioon jotenki. Mutta lisäksikö vai jonku tilalle. . .
 
Mä olen ollut jonkun aikaa pimennossa. En ole ehtinyt koneelle,
kun lapset oksennellut vuorotellen ja mä täällä yksin hoidan ja
siivoan kaiken kun mies reissussa.

Vaa'alla kävin sitten torstaiaamuna +-0. Tosin ihan odotettavissa
olikin tuo. Nyt sitten yrittänyt tsempata ja tiistaiaamuna kävin uusiksi..
Ja voi hitto 90,7kg :headwall: :eek: Tällaista en ihan odottanut :kieh:
Jatkanut kuitenkin olen ja vakaasti päättänyt etten masennu plussista
tai paikallaan junnauksesta, jatkan vaan sitkeästi.
Nyt olen hieman kiinnostunut kaloreidenlaskusta. Jos jonkun hyvän jutun niistä keksisi. Helpon myös, kun ei tuota aikaa liiemmilti ole mihinkään pikkutarkkaan värkkäämiseen.

Taasen pakko poistua tästä, mutta lisää tuonnempana.
Mietin jo että jos sitten paremmalla ajalla pomppaisin tuonne jonnekin ketjuun mukaan :wave:

Niin pikaiseen vielä..
Sadetta : Marjat ja hedelmät ruokavalioon mukaan. Jos jotain "huonoa" on karsittavaksi niin vaihtaa sitten niiden tilalle.
 
Moi!

Vastasin sulle eilen mantaliini. Kävin muuten juuri vaa´alla ja lukema oli lohduton 80,4 kg. Eli nyt jos jollain on antaa vinkkejä miten pitää suu kiinni kun lapsillakin on tänään karkkipäivä niin kaikki vihjeet otan vastaan! Olen NIIN perso kaikelle makealle :headwall: Ja itse kuri on siitä heikommasta päästä..

Olen sentäs vähän parantanu tapoja kun söin eilen iltapalaks kaksi porkkanaa, hapankorpun sekä teetä :D

Pitääkin mennä tekemään jotain sapuskaa! Mutta kertokaa miten saa makeanhimon taltutettua!?
 
Tässä puhuu entinen jatkuva napostelija, makeanperso. Ennen esim. ostin joka kauppareissulta suklaapatukan. Sitte vaan lopetin sen tyystin. Pääsiäisen jälkeen olen ostanut ehkä 3 kertaa suklaapatukan. Ja jos sellaisen ostan niin se saa sitten korvata jonku aterian eikä ole lihottavana lisänä.

Tuntuu olevan tottumiskysymys. Nyt ei tee edes mieli mennä karkkihyllylle, sokeririippuvuudesta pääsee viikossa eroon. Itsellä tehoaa kun syön säännöllisesti (4 kertaa päivässä 3-4h välein) vähän entistä järkevämmin (=pienempi annoskoko ja enemmän terveellistä syötävää) ja juon vettä pitkin päivää.

Pitää vaan vähä suunnitella etukäteen, eli jos mieleni halajaa jotain herkkua (karkkia, pullaa, kakkua tms.) niin päätän että välipalaksi voin syödä esim pullan kahvin kanssa. Eilen söin parit liköörikarkit jonkun aterian jälkkäriksi. Mistään en kieltäydy tyystin, se ei multa onnistuisi.

Eli ei muuta ku otat hetkeksi itseäs niskasta kiinni, annat itsellesi luvan syödä niitä makeita mutta "järkevästi" eli koko pullapötköä ei tartte vetää, nauti siitä yhdestä palasta.

Paino on pudonnut reilut 7kg pääsiäisestä. Välillä on ollut pari repsahdusta mutta niistä sai vaan raskaan ja huonon olon, vatsan kipeäksi ja kiloja helposti lisää joten hyvin pian palasin takaisin ruotuun.

Tänään olen syönyt aamupalaksi jogurttia+mysliä (=suurinta herkkuani!). Ruuaksi oli kasvisgratiinia ja possun lihaa. Joku välipala (leipä+hedelmä) ja iltapala vielä tänään. En kärsi nälästä.
 
Moi!

Hyvin olen tässä parin päivän aikana ruotuun päässyt, eli karkkia en ole syönyt.. Kurkkupastilleja napsinyt kun sain kesäflunssan :snotty:
No mutta tänään varmaan katotaan sitten miten hyvin saan itseni pidettyä erossa kaikesta makeasta. Pitääkin käydä puntarilla kun en oikein pystynyt syömään mutta juotua tuli sitäkin enemmän...

Tuo jogurtti+mysli on muuten minunkin suurta herkkua *NAM* Tykkään sitä syödä nimen omaan rasvattoman jogurtin kanssa kun se on hivenen juoksevampaa kun tavallinen. Se varmaan muuten minulla onkin pahana tapana että yksi ei riitä.. vaan sitten täytyykin ottaa toinen ja vielä kolmas jollei neljäskin pullapala..


Tuli tässä muuten yksi päivä mieleen kun muistelin raskausaikaa tokan kanssa. Silloin en MITÄÄN voinut syödä.. Hedelmät meni alas sekä mustikkakeitto.. mikään muu ei pudonnut. Hyvin pääsin makeasta silloin eroon. Sitten kun olo helpotti ja maistoin hedelmäpommi jogurttia niin se maistui aivan ÄLLÖN makealle..
Mut näköjään hyvin tuohon sokerin määräänkin tottuu. Eikä maistu liian makealle enään :)

Millä viikko määrillä sinulla muuten Sadetta tippuu paino? Vai oletko pistänyt merkille..
Aloitin itse muuten Tonalinin syönnin.. Onko kellään kokemuksia kyseisestä merkistä..
 
tossuliini
... kans tulla kaveriksi vaikka tän palstan kautta jos vielä mahtuu. Itse olen yrittänyt saada viime lokakuusta asti painoa pois, silloin oli tosi vaikeaa. N. kuukausi (melkein 1,5 kk) sitten mulla oli mahassa joku pöpö ja oksensin yhden yön tosi monta kertaa ja olo oli aivan mieletön. Sitten kun tokenin siitä niin seuraavana viikonloppuna innostuin syömään toffeekarkkia niin paljon että meinasi tulla korvistakin ulos, silloin päätin että nyt loppui tämä karkeilla yms herkuilla mässäily ja pistin itteni ruokaremonttiin eli karkit ja jätskit pannaan mahdollisimman pitkäksi ajaksi. Nyt sitten olen ollut pian kuukauden syömättä noita herkkuja ja paino on päässyt putoamaan jo 7 kg, tosin kokeilin myös Allevon juomajauheita joilla korvataan 1-2 ateriaa päivässä. Olen aina välillä ottanut tuon pussillisen ja sekoittanut sen kylmään veteen ja juonut, ovat ihan hyvän makuisia ja täyttävät mahan tosi hyvin. Mutta mieluummin syön kuitenkin ihan normaalia ruokaa mutta vähemmän kuin aikaisemmin ja olen ostanut kevyttuotteita eli nekin ovat auttaneet tässä hommassa. Välillä käyn lenkillä sauvojen kanssa, mutta odottelen tässä että uimahalli aukeisi ja pääsisi kuntosalille kokeilee miltä taas maistuisi itsensä rääkkääminen niillä laitteilla ja sen jälkeen uinti perään. Mutta tässä minusta, kerron myöhemmin sitten omia kuulumisiani.
 
Multa tippuu palttiarallaa kilo viikossa eli ihan hyvä tahti. Josku vähemmän, joskus jopa 1,5kg. Hyvin menee mutta menkööt. 81,2kg tänä aamuna näytti puntari. Ihanaa, kohta seitkytjotain! Tänään iltapalalla herkuttelin jätskillä ja muutamilla panttereilla.

Neljä kertaa päivässä olen syöny tätä nykyä 3-4h välein. Aamupalaksi tänään jogu+mysli ja ruisleipää, lounas oli lasagnea+porkkanaa+punajuurta+kurkkua, välipalana 2 ruisleipäpalaa ja iltapalana sitä jätskiä ja karkkia. Ruualla koitan juoda maitoa, muuten vettä tai light limua.

Tossuliinille teretulemast vaan! Mikkäs ne on sun mittas? Mulla nyt siis 169cm ja n.81kg. Joskus olen painanut 98kg. Ennen kuopusta (5kk) 92kg ja synnytyksen jälkeen 90kg. Eli ysikympistä lähdin liikkeelle. Imetän.
 
tossuliini
Siis mun mitat on 166 cm ja paino nyt 103 kg eli hommaa riittää että päästään jonkunlaiseen itseään tyydyttävään tulokseen.
Mulla on jo nuorempi tytär 10 v jotenka ei ole noita imetysjuttuja enää eli jotain lisää on keksittävä että saisi tuon painon laskemaan. Mutta oon tähän astiseen tulokseen suhtkoht tyytyväinen.
 

Yhteistyössä