Laihduttaja! Onko sinulla herkkupäivä? vaikuttaako tuloksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Oletko kokeillut herkkupäivällä ja ilman? Miten vaikuttaa laihtumiseen? Kuinka usein herkkupäivä on ja mitä silloin syöt?

Teen omaa pohdintaa siitä, että aionko pitää "vapaapäiviä" laihduttamisesta ja kuinka se vaikuttaa lopputulemaan. Mikään kiire ei pudotuksella sinänsä ole, mutta tietty hidas painonlasku laskee motivaatiota.. Ja onko sit nii, että herkkupäivä muuten kevyesti, mutta sit yks sallimus esim. Kai seki laskee motivaatiota, jos keräntyy mielitekoja.

Kokeilin useaa eri konstia painon tiputtamiseen, kunnes tajusin että on muutettava ruokailutapoja! Syön paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja ja oikeaa ruokaa. Ja jos siltä tuntuu niin otan palan suklaata tms.
Herkkuhetki vaikka kolme kertaa viikossa ei pilaa laihdutusta, jos syön siis muuten hyvin.

10kg 7kk:ssa herkkupäivä kerran viikossa, oishan tuo varmaan äkimmin tippunu tiukemmalla kuurilla , mut toisaalta nyt kesän on pysyny samassa, vaikka en oo erityisemmin "laihduttanut", vielä toiset 10kg aion kyllä tiputtaa

No mä olen henk.koht sitä mieltä että herkkupäiviäkin on oltava.Päivä voi vaihdellakin jos kovasti jo vaikka torstaina haluaa herkutella.Sillon ei ole järkeä odottaa lauantainkarkkipäivää,sillä lauantain koittaessa ahmii sit kahta enempi ku odottanu niin kauan.Eli ei liian tiukkaa kuria itselleen,ja keskustele itsesi kans kuinka tärkeä herkku on sillä hetkellä.Tarvitsetko sitä todella?Jos tuntuu että kyllä,ni syö hyvällä omallatunnolla!Järkevällä herkuttelulla se ei vaikuta pudotustahtiin jos liikut ja syöt muutoin oikein.

Jos pidän herkkupäivän lauantaina, keskiviikkona paino on taas la aamun tasolla ja torstaina taas jatkanut laskua. Su, ma, ti ja ke manasn itseäni että kannattiko onko nyt hyvä fiilis. No torstaina taas on hyvä fiilis.
Ja sama mitä ne herkut on tai kuinka paljon/ vähän, herkkuu kakkuu, pitsaa alkoholia, kaikki pysäyttää kulla painon laskun. Käytän vähähiilihydraattista, runsas proteiinista diettiä tai kalorin laskya/kulutusta.

Vähähiilarisella mäkin pudottelen. Joten mun tapauksessa herkuiksi lasken leivän, karkin, pastan jne. Muutoin syön kasviksia runsaasti, lihaa, juustoja ja rasvaa kohtuudella. Keskiviikkona repesin niin, että vedin jakkimakupalan ja dumledonarin. :D siksi aattelin, et en voi kyllä varmaan liuan tiukalle itseäni vetää, ettei tulis mitään ylilyöntejä. Onneks oon kasvanut aikuiseksi ja ymmärsin, ettei sen yhen donitsin takia tartte viettää loppu iltaa ruoska kädessä ja olla syömättä sunnuntaihin. En itseasiassa antanut itseni edes ajatella. Sinne meni ja pois en saa. Elämä jatkuu. ;)

Yhteistyössä