Laihduttaessa se ongelma, ettei meinaa tulla kaloreita tarpeeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tajuukohan kukaan :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tajuukohan kukaan :D

Vieras
Tänäänkin olen syönyt ihan älyttömästi ja ei ole edes tuhatta kaloria vielä kasassa, pitää varmaan käydä tekemässä yksi leipä vielä jotta tulee edes tuhat.

Tein esim viimeksi kolmen päivän satsin ruokaa jossa 400g perunakuutioita, 300g naudan paistijauhelihaa, paljon kasviksia, pakkasesta heitin sekaan vielä loput kasvispyörykät, tai muussasin ne koko sotkun sekaan.

Jaon koko sotkun kolmelle päivälle ja päivän satsi on noin puoli kiloa, kahteen syömiskertaan riittää ja kaloreita koko päivän satsissa 340. Sekaan vielä raejuustoa niin on tosi hyvää. MUTTA kaloreita suht vähän.

Miten mä pystyn syömään niin paljon kun ruoka on tuollaista vähäkalorista?

ja siis olen laihduttanut jo niin kauan, että siitä hyvin syömisestä on tullut elämäntapa. Nykyään pärjää aika pienellä, vedimpä tuossa iltapalaksi vielä toisen rahkapurkin tälle päivälle, kun oli kalorit niin pahasti alle tonnin. Mitä mä tuohonkin ruokaan oisin voinut lisätä, jotta kaloreita ois enemmän yhdelle syömiskerralle??

100g raejuustosta tulee se 70 kcal lisää

En mä kyllä ymmärtänyt.
Jos on laihdutettavaa niin syömistottumuksesi on ollut sen mukainen ettei luulisi olevan vaikeaa saada tuhat kaloria kasaan. Oletko varma että lasket kalorit oikein?

Lisäksi kannattaa huomioida laihduttaessa se terveyspuolikin, täytyy silti syödä mahdollisimman monipuolisesti jotta saa tarvittavat ravintoaineet.

Syötkö siis päivässä pelkästään kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla tuota peruna-jauheliha-kasvismössöä?
Mitä muuta syöt normipäivänä?

Sulla ei siis ennen ollut mitään ongelmia syödä liikaa? Jos syöt monta päivää aivan liian niukasti, niin eiköhän se ahmimiskohtaus jo kulman takana väijy.

omega valmisteita syön kyllä...

Ja syön säännöllisesti, aamulla yleensä rahka mehukeitolla, sitten 12 aikoihin ruokaa, välipalaksi leipä tms, sitten taas ruokaa ja iltapalaksi rahkaa marjoilla, muroja tms

Mulla on maha KOKOAJAN ihan täynnä ja pitäis vaan syödä lisää ettei mee liian pienillä kaloreilla. Olen tainnut tosiaan oppia syömään hyvin, vähän liiankin :D

No viimeisiä kiloja tässä tiputellaan, kiire ei ole. Mutta mitään lihapiirakoita, makaroonia tms en ala syömään.

Mikähän nyt on se ongelma? Syö määrällisesti enemmän tai syö ruokaa jossa on enemmän energiaa, niin ei tarvii syödä niin paljon mutta saat silti enemmän kaloreita? Ei laihduttaessa tarvitse pyrkiä syömään mahdollisimman vähäkalorista ruokaa, keho tarvitsee rasvaakin.

[QUOTE="a p";28057327]omega valmisteita syön kyllä...

Ja syön säännöllisesti, aamulla yleensä rahka mehukeitolla, sitten 12 aikoihin ruokaa, välipalaksi leipä tms, sitten taas ruokaa ja iltapalaksi rahkaa marjoilla, muroja tms

Mulla on maha KOKOAJAN ihan täynnä ja pitäis vaan syödä lisää ettei mee liian pienillä kaloreilla. Olen tainnut tosiaan oppia syömään hyvin, vähän liiankin :D

No viimeisiä kiloja tässä tiputellaan, kiire ei ole. Mutta mitään lihapiirakoita, makaroonia tms en ala syömään.[/QUOTE]

vaihda kapselit öljyyn ja otat öljyjä reilusti, 0.5dl päivän mittaan vaikkapa.. TV: 7% nen ;)

No siis joskus söin melko normaaleja annoksia, mutta rasvaisia. Lisäksi paljon herkkuja yms. Millä ihminen nyt lihoaa.

Nyt ruokavaliossa ei ole mitään tuollaista. En mä silti halua mitään epäterveellistä syödä saadakseni tarvittavat kalorit kasaan. Kaipa se maha on vain tottunut pieniin annoksiin

[QUOTE="a p";28057355]No siis joskus söin melko normaaleja annoksia, mutta rasvaisia. Lisäksi paljon herkkuja yms. Millä ihminen nyt lihoaa.

Nyt ruokavaliossa ei ole mitään tuollaista. En mä silti halua mitään epäterveellistä syödä saadakseni tarvittavat kalorit kasaan. Kaipa se maha on vain tottunut pieniin annoksiin[/QUOTE]

Sen takia mä suosittelenkin kalanmaksa öljyä ;) tää on yleisesti käytössä kun revitää niitä viimeisiä kiloja.. ja vatsalaukku o jo niin pinkeenä ettei sinne meinaa saada yksinkertaiseti tarpeeksi ruokaa jos ei väkisin vedä-

Katsohan LIVtvltä Jutan superdieeteistä kompromissidieetti. Kaloreita jossain 1300 paikkeilla, ruokaa koko päiväksi ja jaksaa liikkua.

No vähän samanlainen ruokavalio mulla, ilman mitään patukoita tms. Kananmunan valkuaisesta, rahkasta ja raejuustosta suurinosa proteiineista

En syö kalaa, ehkä sitten pitäisi lisätä hieman pastan, riisin ja perunan määrää, noin 125g päivälle oli tuossa viimeisessäkin ruoassa perunaa. Sekä 100g lihaa. En syö muutenkaan paljon lihaa, joten tuo 100g on mun mielestä ihan hyvä.

Syön myös paljon linssejä, paljonko niissä olisi sopiva määrä/vrk

Yhteistyössä