Laihdutetaan kärsimättä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terveesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terveesti

Vieras
Kun näitä ketjuja kattelee, niin tulee väkisin mieleen että ihmiset kituuttavat ihmedieteillä kunnes kyllästyvät ja syövät taas pettymykseensä herkkuja.

Ainoa tapa pysyvästi laihtua on muuttaa ruokailutottumuksia ja etenkin vähentää mässäilyä.

Noissa ruokapäiväkirjoissakin käy ilmi, että lasketaan vaan pisteitä eikä välitetä pysyykö edes tolpillaan tuommoisen näykkimisen seurauksena. Monet karsivat ruuastaan välttämättömimmän mutta eivät viitsi irrottautua siitä todellisesta syystä lihomiseen, eli karkeista ja sipseistä ym. Nämä ihmiset sitten syövät 3 keksiä päivässä ja ovat tyytyväisiä kun paino laskee, vaikka kaikki elimistöstä palanut on pelkkää lihasta ja vitamiinivarastoja...

Miten saisi ihmiset ymmärtämään, että kukaan ei liho perusruuasta? Ja että perusruokaa syömällä ei mitään ihmespurtteja saa aikaiseksi, mutta onpahan tulokset terveellisempiä ja pysyvämpiä. Eihän kukaan halua lyhentää elämäänsä loppupäästä ihmedieteillä..?

Kun kuluttaa sen minkä syö, niin voi turvallisesti nauttia ruuasta. Ja asettaa itselleen karkkipäivän ym. ym.

Itsekin olen paastonnut mehuilla, ja olo oli sen jälkeen virkeä ja nestettä lähti kehosta monta kiloa. Siitä oli hyvä jatkaa terveellisemmin, kun ei enää suola ja kahvi maistunutkaan. Mutta jos paastotaan niin ei paastota makealla tms. epäterveellisellä!

Tuolla www.kutri.net osoitteessa on hyvää tietoa mm. syvävenyttelystä ja kunnon syömisestä sekä jo tuossa toisessa ketjussa mainittu kalorilaskuri.

Otettaisiinko kaikki lähtökohdaksi se oman elämäntavan terveelliseksi saattaminen eikä sairaalloinen laihdutus joka johtaa vain ihon roikkumiseen velttona luiden päällä vailla lihaksia ja ryhtiä :)

mie oon samaa mieltä ja kutrin sivut on tarkkaan luettu! Mie oon jättänyt vaan makeat pois ja syön muuten ihan normaalisti terveellistä kotiruokaa ruisleipää jne. ja kerran viikossa pidän karkkipäivän aineenvaihdunnan buustaamiseksi! :) Jos näillä keinoin en laihdu niin sitten oon kai loppuikäni tälläinen... ;) :D
Mutta siinä mielessä oon eri mieltä, että mitä mie oon näillä sivuilla käynyt niin aika järkevän olosta porukkaa täällä on jotka yrittää laihduttaa ihan terveellisillä menetelmillä ja kutri linkkikin on ollut täällä jo moneen kertaan joten aika moni joka täällä on pitempään palstaillut on varmasti käynyt lukemassa sen! :) (kyllähän tietysti joukkoon mahtuu jos jonkimoista laihduttajaa, mutta uskon että järkeviä silti suurin osa!)

Kyllä minustakin todella moni laihduttaa fiksulla tavalla. Meitä on porukka, joilla nimenomaan on tarkoitus tukea toisiamme ja muuttaa ruokailutottumuksia pysyvästi. Pisteiden laskeminen auttaa, mutta kaikki syövät ihan terveellisesti ja ovat lisänneet liikuntaa.

Ja painonvartijoissakin on paljon terveellisiä ruokia, joita saa syödä niin paljon kuin haluaa eli sitä kautta oppii täyttämään vatsaa kevyillä ja ja terveellisillä kasviksilla, hedelmillä jne.

Tulee karsittua nimenomaan ruokavaliosta pois turha rasva ja makeat herkut.

Ja siksi meilläkin on ihan oma ryhmä, että jaksamme olla pitkäjänteisiä tällä taipaleellamme. Ja tuki on todella tärkeää, koska pääsee jakamaan laihduttamisen iloja ja murheita kanssalaihduttajien kanssa. Ja on varma, että ryhmän muut ymmärtävät, kun kaikilla on sama urakka menossa ja yhteinen määränpää.

Minusta on ainakin kiva päivittäin olla yhteydessä muihin laihduttajiin ja vaihtaa pikaiset kuulumiset. Siitä saa kyllä uskomattoman paljon tsemppifiilistä ja jaksaa jatkaa tätä pysyvää elämänmuutosta.

Siksi avasimme sen oman yhteisönkin, jotta voimme siellä kirjoitella kaikki kaikille. Ja yhteisön jutut eivät ole koko maailman luettavissa eli sinne ei pääse kukaan esim. haukkumaan tai kirjoittamaan epäasiallisia viestejä. Mutta me siis aloitimme tämän viikon maanantaina eli kaikki mukaan haluavat voivat laittaa vaikka minulle y-viestiä niin tsemppaillaan ryhmässä.

Tsemppiä kaikille laihduttajille :hug: .

Lisäyksenä vielä edelliseen, että kaikki saavat laihduttaa juuri sillä tyylillä millä haluaa. Minusta se on jokaisen henkilökohtainen asia, koska olemme kaikki kuitenkin erilaisia ihmisiä. Yhdelle sopii yksi keino, toiselle toinen. Ei minusta toinen voi tuomita toisen laihdutustapaa. Minusta pitää keskittyä omiin ruokiin ja tukea muita laihduttajia pitkällä taipaleella. Näin saa kaikki paremman mielen :hug: . Eli siihen mukavaan tsemppifiilikseen me ainakin pyrimme ja on kiva saada muilta hyviä vinkkejä. On yllättävän pieniä kivoja asioita, joilla voi saada laihdutuksen tuntumaan mukavammalta ja niitä ei vain itse tule ajatelleeksi. Eli ryhmässä tulee paljon kivoja uusia juttuja ja jokainen voi poimia niistä itselleen sopivia keinoja. :D

Ja itse en ainakaan tänne yleiselle palstalle halua laittaa tarkkoja kiloja, tarkkaa päivän ruokalistaa jne. Kukaan laihduttaja ei kaipaa onnistuneen päivän päätteeksi kamalaa ryöpytystä tai arvostelua. Miksi lannistaa hyvä tsemppifiilis ikävällä arvostelulla :heart: .

Ja repsahduksiakin sattuu, mutta ne kuuluvat elämään. Sitten vain jatketaan urakkaa. :wave:

makeaa en syö lainkaan ja leipääkään en muutakuin satunnaisesti hapankorppua sillä leipä oli se kompastus kivi minulla joka lihotti..
nyt syön kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa, marjoja jonkun verran hedelmiäkään en pops näin kesällä. Laihtunut olen hyvin ja nälkä ei ole. ja olo on hyvä. painonvartioiden pisteillä laihduttaessani joskus aikoinaan minusta tuntui että minulla oli nälkä vaikka juuri olin syönyt. en osannut kyllä niin laihduttaa, nyt harkitsen tarkaan mitä syön ja syön taatusti terveellisesti. enään en aijo saada takaisin jiitä kiloja. herkuttelu hetkiä olen sen varran itselleni suonut että olen syönyt kevyt ´jäätelöä kerran viikossa, mutta vain vähän. olutta olen juonut saunan jälkeen mutta vain yhden. makkaraakin olen grillannut mutta vain puolikaan ja loput breileria ja grillattuja kasviksia.
välipalakin koostuu rasvattomasta maustamattomasta juguritista ja siihen sekoittettua sokeroimatonta mustikkakeittoa... että on hyvä välipala. kaikki pullat, sipsit, keksit, limasat , karkit ovat minulta nyt kieletty eikä makeahimoa 2kk aikana ole tullut. ja paino on pudonnut 8 kg!!!!! vielä 4 kg niin olen tavoitteessani ja siinä aijon pysyä. liiikuntaa harrastan päivittäin.

Yhteistyössä