Laihdunko näillä eväillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mira"

Vieras
Esim 0,5 kg viikossa. Mittani ovat 177/95, joka toinen päivä kulutan liikunnalla noin 600 kcl. Tässä esimerkki päivänä syömisistä.

Aamupala: Marjat, puuropussi, hedelmä, omega 3 tabletit, raejuusto 4 rkl.
Lounas: Kanan rintafile, 1 peruna, salaattia, maitoa, raejuustoa 4-5 rkl.
Välipala: Maitorahka jogurtilla tai marjoilla, hedelmä.
Päivällinen: Jauhelihakeittoa lautasellinen, maitoa, raejuustoa 4-5 rkl, hapankorppu rasvalla.
Iltapala: Vehnämuroke mehukeitolla tai maitorahka marjoilla.

Päivän mittaan popsin natural pähkinöitä, vettä menee 2 litraa, hedelmistä, vihanneksista tulee yli 500 g päivä.

kaipa noilla, riippuu tietty mimmoset annokset. ite jättäsin perunan, tuon puuropussin vaihtaisin ihan normipuuroon (jos se siis on semmonen mikropuurotyyppinen), ja illalla valitsisin ton maitorahkan. ja jättäsin noi pähkinät pois, tai ainakaan en jokapäivä söis. paljonko sä niitä popsit?

[QUOTE="kiki";22445889]kaipa noilla, riippuu tietty mimmoset annokset. ite jättäsin perunan, tuon puuropussin vaihtaisin ihan normipuuroon (jos se siis on semmonen mikropuurotyyppinen), ja illalla valitsisin ton maitorahkan. ja jättäsin noi pähkinät pois, tai ainakaan en jokapäivä söis. paljonko sä niitä popsit?[/QUOTE]

Hyvää rasvaahan noista pähkinöistä saa. En niitä syö ku joku 10-15 kpl päivässä, ku en oikein tota rasvaa saa muusta. Toi puuro nyt ei juuri eroo toiseen puuroon, ku se on helppo aamul laittaa mikroo, ei oo aikaa keitellä.

Mun mielestä vehnämuroke iltapalalla kuulostaa tosi turhalta ja epäterveellistä. Mieluummin vaikka 100 % ruisleipäsiivu vähärasvaisella leikkeleellä ja kurkulla/tomaatilla.

Ja kaksi hedelmääkin on minusta aika turhaa päivän mittaan. Poistaisin jomman kumman.

Kyllä pitäis lähteä, paitsi jos vedät pähkinöitä paljon. Niissä on n. 600 kcal/100g, eli manteleista on ainakin helppo laskea että 10 mantelia=10 grammaa=60 kcal= 1 painonvartijapiste.

[QUOTE="vieras";22445922]Itse suosin karppausta joten sun ruokavalio kuulostaa minusta aika pahalta. Mutta mitä liikuntaa sä harrastat kun saat noin paljon kaloreita palamaan kerralla?[/QUOTE]

Ketokarppauksella sain 1kg/vko lähtemään ja edelleen jatkan joten myös minä suosittelen jättämään hiilarit pois.

ihan jees,korjaisin ainoostaan pari asiaa. aamupuuro on hyvä,lisääs inne vielä jotain kuitua,vaikka venhälesettä ja pellavansiemeniä. onko siinä pussissa paljon sokeria? löytyy myös pikakaurahiutaleita minkä voi laittaa mikroon,niissä ei oo sokereita.

mikä tuo iltapala oikein on?onko siinä paljon hiilareita? kun et sä niitä illalla enää tarvii,ni jätä se pois. nauti hiilarit aamulla ja lounaalla ja iltasella proteiinia enempi.

[QUOTE="vieras";22445922]Itse suosin karppausta joten sun ruokavalio kuulostaa minusta aika pahalta. Mutta mitä liikuntaa sä harrastat kun saat noin paljon kaloreita palamaan kerralla?[/QUOTE]

Esim. parin tunnin lenkillä voi kulua paljon enemmänkin. Jokainen tavallaan. Ehkä karppaajat eivät ole kauhean urheilullisia...

Maitotuotteita et tarvitse noin paljoa (olkoonkin rasvattomia, ihan ekologisista syistä maitotuotteita ei kannata syödä yhtään sen enempää kuin on ''pakko'')

Toisella aterialla, esim. päivällisellä, voisit olla ihan kokonaan ilman perunaa/riisiä/pastaa. Korvaat kasviksilla, tuoreena raasteena tai höyrytettynä. Porkkanaa, kukka- ja parsakaalia, herneitä, papuja, sipulia... Terveellistä eikä taatusti lihota!

Välipala on aika tuhti, parempi olis pelkkä hedelmä ja kuppi teetä.

Muista myös ANNOSKOOT, terveelliselläkin ruoalla saa painon junnaamaan paikoillaan jos syö liikaa.

Spinningissä, kuntosalilla kulutan tuon määrän. Joku sanoi että maitorahka, marjat liian tuhtia välipalalla, what? Ei takuulla ole. Työnikin on osakisi fyysistä työtä joten en millään kahvilla ja hedelmällä päivälliseen pärjätä.

Tosi terveelliseltä kuulostaa mut miten jaksat syödä noin paljon? mä en ikinä jaksais syödä välipalalla maitorahkaa ja marjoja, iltaisin joskus, sehän on jumalattoman täyttävää.

Tosi terveelliseltä kuulostaa mut miten jaksat syödä noin paljon? mä en ikinä jaksais syödä välipalalla maitorahkaa ja marjoja, iltaisin joskus, sehän on jumalattoman täyttävää.

Joo toi rahka täyttää ihan hyvin, mut siinä on proteiinia paljon, millä pärjään 3-4 h, esim ku välipalan syön 16 ni päivällinen ois 19 maissa ni syön sen mitä syön, en kaikkia aina lautaselta, mutta oon laskenu että 1700-1800 kcl mun pitää saada täyteen päivässä.

[QUOTE="vieras";22446625]No ei kai sitä rahkaa tai mitään muutakaan tartte ihan ähkyksi asti vetää!Ja rahka on mitä mainioin ruoka-aine pitämään nälän loitolla.[/QUOTE]

Mutta mutta kun mä tarviin sitä proteiinia. Joskus korvaat jauheella sen.

Esim. parin tunnin lenkillä voi kulua paljon enemmänkin. Jokainen tavallaan. Ehkä karppaajat eivät ole kauhean urheilullisia...

Moniko äiti ehtii joka toinen päivä tehdä parin tunnin lenkin? Mutta ap kertoikin jo ja spinning tosiaan on laji josta uskonkin että voi kuluttaa jopa noin paljon.

Mutta mitä ihmettä tuo sun viimeinen lauseesi tarkoittaa? Miten niin ei olisi? Mikä kumman yleistys?

[QUOTE="vieras";22446711]Moniko äiti ehtii joka toinen päivä tehdä parin tunnin lenkin? Mutta ap kertoikin jo ja spinning tosiaan on laji josta uskonkin että voi kuluttaa jopa noin paljon.

Mutta mitä ihmettä tuo sun viimeinen lauseesi tarkoittaa? Miten niin ei olisi? Mikä kumman yleistys?[/QUOTE
M

Miksi äiti ei ehtisi tehdä parin tunnin lenkkiä joka toinen päivä? Mä ainakin ehdin, jos haluan. Mun lapsillani on siis isäkin.

[QUOTE="vieras";22446711]Moniko äiti ehtii joka toinen päivä tehdä parin tunnin lenkin? Mutta ap kertoikin jo ja spinning tosiaan on laji josta uskonkin että voi kuluttaa jopa noin paljon.

Mutta mitä ihmettä tuo sun viimeinen lauseesi tarkoittaa? Miten niin ei olisi? Mikä kumman yleistys?[/QUOTE
M

Miksi äiti ei ehtisi tehdä parin tunnin lenkkiä joka toinen päivä? Mä ainakin ehdin, jos haluan. Mun lapsillani on siis isäkin.

Niin minunkin, mutta jos työpäivän jälken lähden vielä 2 tunnin lenkille en näkisi lapsia arkena kuin vilaukselta. Mutta siis joo, lenkkeile sä vaan, en mä sitä keltään kieltämäsä ole :D

Mutta et kertonut mitä tuo kommentti karppaajien urheilullisuudesta tarkoittaa?

Yhteistyössä