Laihduitko vai lihoitko masennuslääkkeitä käyttäessäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässäpä siis yksi syy lisää..miksi taidan koittaa pärjätä ilman lääkitystä. Saa terapia riittää.

Juu, suosittelen. Vituttaa suorastaan kun itse menin ottamaan lääkkeet "liian helposti", siis yhtään kyseenalaistamatta kun tuputettiin yhden masennuskyselyn perusteella yhden lääkärikäynnin jälkeen. Oon koittanu vähentää ja lopettaa monesti, mut ei se vaan onnistu, vieroitusoireet on helvetillisiä.

Olen kaksisuuntainen, ja mulla on se muoto jossa masikset ja maniat vaihtelevat tiheään. Silti olen ilman lääkitystä, koska yritän hoitaa itseäni muulla tavoin. Siihen kuuluu mm. se, että yritän pitää päivärytmini mahdollisimman säännöllisenä, menen aina nukkumaan samaan aikaan ja herään samaan aikaan. En pysty käyttämään enää mitään noista lääkkeistä, niistä tulee oksettava olo, huimaa, väsyttää, tokkuraa. Ja ne lihottavat. Joten en siis suostu käyttämään masennus- enkä manianestolääkkeitä. Mielestäni lääkäreiden olisi syytä itse kokeilla niitä, niin sitten tietäisivät mitä myrkkyjä yrittävät väkisin tuputtaa.

Lisää kokemuksia? Olen jo välillä ajatellut ..että joo otan lääkityksen vastaan ja simsalapim: vointia alkaa parantua varmaan tosi nopeasti ja helposti..sitten mietin näitä kauhukertomuksia vieroitusoireista ja sivuvaikutuksista..ja koitan taas selvitä ilman lääkkeitä..

Olen laihtunut koska lääkitys vei lohtusyömisen tarpeen, laihtumisen myötä ( ja lääkityksen takia) olen jaksanut ja halunnut aloittaa liikunnan ja olo tuntuu hyvältä. Ihan turhaan pinnistelin kolme vuotta ja vastustin lääkkeen aloitusta.

No mä laihduin masennuslääkkeitä käyttäessäni koska mä tietoisesti laihdutin. Pääsin normaalipainoon jossa olen pysynyt. Ruokahalua lääkkeet lisää mullakin, mutta mä en syö silti enempää joten en liho. Mulla masennuslääkkeet on auttanut masennukseen ja paniikkihäiriöön. Terapia ei auttanut vaikka kävin vuosia, lopulta suostuin kokeilmaan lääkkeitä, ja nyt olo hyvä, normaali. Pari kuukautta siinä meni että lääke auttoi, ja nyt olen käyttänyt melkein vuoden. Alussa oli vaikeita aloitusoireita, mm. ahdistusta, mutta ne meni ohi muutamassa päivässä. Päätin etten lopeta ennen kun näen auttaako lääkkeet vai ei. Ei siis kannata pelätä lääkkeitä jos niitä todella tarvitsee.

sepram 30mg , ei lihomista eikä laitumista. tuli mieleen että onko näillä muilla tullut näläntunne kovemmaksi jolloin syöty vai onko vaan pelkkä pillerin popsiminen lihottanut. minun tietääkseni nää ei kuitenkaan mitään lihotuspillereitä ole

Seronil 20mg vaikutti aluksi ruokahaluun niin että laihduin hieman. Ei tehnyt mieli syödä yhtään "ylimääräistä" vaan just sen verran että ei ollut nälkä, ja tuntui että oli ihan sama mitä söi, ei tehnyt mieli erityisesti mitään hyvää. (samaa lääkettä käsittääkseni käytetään mm. bulimian hoitoon). Alun jälkeen ruokahalu kyllä palasi normaaliksi (eli vähän liian hyväksi), mutta kun vointi parani, jaksoin laittaa terveellistä ruokaa, liikkua jne. joten pahimman masennuksen aikainen lihominen loppui.

Ei pystynyt saamaan orgasmia :D Ei muita sivuvaikutuksia, paitsi että masennus helpottui, ahdistusoireet hävisivät niin että pystyin nukkumaan ja elämä alkoi pikkuhiljaa hymyillä.

Lopetin puolen vuoden käytön jälkeen, ensin söin vähän aikaa puolta pienempää annostusta eli en lopettanut ihan yhtäkkiä. Masennusoireet ovat pysyneet poissa, tai sanotaanko niin, että lievää masennusta tuntuu välillä olevan, mutta olen pärjännyt sen kanssa "kotikonstein" (liikunta, terveelliset elämäntavat, mukavien asioiden ja tiettyjen rutiinien tekeminen vaikka väkisin silloin kun tuntuu että haluaisi jäädä vain sänkyyn makaamaan) ja ne vaiheet menee ohi. Masennustahan mulla on ollut jo lapsena, mutta aloitin lääkityksen vasta kun paheni niin kovasti etten enää selvinnyt arjesta, ja luulen että ainakin lieviä masennuskausia voi tulla jatkossakin. Sitten hakeudun uudestaan hoitoon, jos näyttää siltä ettei masennuskausi menekään ohi tai pahenee.

Minä olen lihonut nyt noin 5kg viidessä kuukaudessa. Lääke on lisännyt jostakin syystä makeanhimoa. Vaikka rajoitan syömisiäni, niin en näköjään tee sitä tarpeeksi tiukasti :( Olen vain ennen tottunut siihen, että voin syödä sen verran kuin mieleni tekee ja tämä tilanne on siis uusi. Tämä lihominen ärsyttää minua todella paljon ja tekisi mieleni lopettaa lääkitys kokonaan. Näen kuukauden kuluttua lääkäriäni ja aion kysyä asiasta. Ei paljon nosta mielialaa se, että läskistyy.

Samaa olen itsekin miettinyt.. Kun on ongelmia itsevarmuuden ym asioiden kanssa..niin ei sitä ainakaan auta ytään se , että lihoo ja on entistä tyytymättömämpi itseensä..

Citalopram 40mg käytössä, en ole lihonut enkä merkittävästi laihtunutkaan. Ruokahalu väheni kun aloitin lääkkeen, mutta nyt se on melko normaali. Haluan kuitenkin vaihtaa lääkkeen, kun oireet eivät ole pahemmin kadonneet ja olen täysin orgasmikyvytön ja sitä en kestä! Venlafaxin kiinnostaa ja siitä olen lukenut paljon hyviä kokemuksia. Jos jollakin on se käytössä, niin mites painoasiat?

Lisäksi aloin hetki sitten syömään 25-50mg Ketipinoria. En ole huomannut mitään erityisiä mässyhimoja lääkkeenottamisen jälkeen. Toivottavasti ei vaikuta painoon. Ruokavalion pystyn pitämään järkevänä vaikka kuinka tulisi himoja, mutta jos kerryttää nestettä tai sotkee jotain insuliinipitoisuuksia (?) niin sitten vituttaa.

Minä aloin lihoa Cipralexin aikana. Oli se varmasti turvotustakin, mutta minkäs teit, ei ollut rajoja herkuttelun kanssa. Lääke vei kaiken itsekontrollin. Kun aikaisemmin olin ollut oikea orjapiiskuri itseäni kohtaan ja vaikka mitä muuta suorittamista ja kestämistä oli ollut, lääkkeen myötä en enää välittänyt edes painostani. Pääsin ikään kuin vapaalle huolista ja kaikesta. Kadotin orgasminkin, ja miehen kosketus ei tuntunut enää miltään. Lopetin sitten C:n aika äkkiä 4kk käytön jälkeen kun se oli vasta alkanut kunnolla vaikuttaa (turruttaa) ja aloin pikku hiljaa palata ennalleni. Päätin sinnitellä ilman lääkettä.

Yhteistyössä