Laiha oli käynnistystulos....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karhurouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karhurouva

Jäsen
27.02.2007
956
0
16
Menin siis keskiviikkona sairaalaan, jotta synnytys käynnistettäisi (tai no siis aloiteltaisi kypsyttely, tavoitteena synnytys mahdollisimman pian) rv 38+0 sillä syyllä, että mulla on iso iso riski saada vajaa 5kg vauva joka jää hartioista kiinni (eli 1kpl hartiadystokia takana). 4 lääkäriä oli tämän riskin todennut ja asia alettiin viedä eteenpäin.

Keskiviikkona sain cytotecia osastolla suun kautta 4h välein.
Torstaina 6h oksitosiinitipassa synnytyssalissa, sain suppareita mutta en avaavia sellaisia.
Perjantaina osastolla taas cytotekia. Tällöin osaston ylilääkäri totesi, että teknisesti kalvojen puhkaisu onnistuisi jo nyt, mutta kypsytellään varmuudeksi vielä tämä perjantai ja lauantaina menet heti aamusta synnärille jossa kalvot puhkotaan.

MUTTA toisin kävi... eri lääkäri päivysti tänään lauantaina, purjehti aamulla paikalle. Tutki minut ja totesi että koska nyt syy käynnistää on vähän hutera, ei pidetä kiirettä. Että sopii lähteä kotiin päiväksi ja sunnuntaina aamulla takaisin, jolloin ARVIOIDAAN aletaanko radikaaleihin toimenpiteisiin... Tulin siis kotiin itku kurkussa. Miten noilla voi olla noin omat mielipiteet ja tavat, jos ylilääkäri jo kirjallisesti antoi mun kohdalla ohjeet, joita toisen lääkärin olisi tarvinut vaan noudattaa... Lapsi oli keskiviikkona vähintään 4kg, ultran mukaan (kuulemma painoarvio mun kohdalla voi heittää paljonkin, selitti tämä aiempi ylilääkäri)...

Nyt sitten jännitän aamua, koska tiedän että tämä kotiin passittanut lääkäri on taas päivystämässä... eikä ota tosissaan sitä, että synnytys pitäisi saada käyntiin, pistää varmaan taas vaan odottelemaan... en tiedä mitä ajatella, mistä repiä voimat kun olin jo sairaalassa vajaan 4 päivää... :o

I know the feeling :hug: Päätökset vaihtelevat ihan sen mukaan kuka lääkäri ottaa vastaan, itku kurkussa olen äitiyspolilta poistunut kun lääkäri tyrmää edellisen lupaukset täysin.

Meinasin kirjoittaa oman tarinani, mutta jätinkin välistä. Toivottavasti huomenna ne käynnistää. En ymmärrä miksi niiden lääkäreiden pitää soutaa ja huovata noiden päätöksen kanssa ja saattaa parhaassa tapauksessa äiti ja lapsi vaaraan. Voimia sinulle.

muuten kuulostaa tutulle.. mulla vaan tosin oli aika vaikee raskausmyrkytys.. 2 viikkoa lojuin sairaalassa ennen synnytystä.. lopulta sitten käynnistivät 38+6 ja vielä jouluaattona... toivottavasti pääset jo huomenna tositoimiin :hug:

Mut jos sulla on kirjallinen todistus siitä, mitä ylilääkäri on sopinut niin näytä se sille lääkärille ja sanot painavat sanat sille. jos ei muu auta, niin vaadi ylilääkäri paikalle, vaikka olisikin sunnuntai.

Voi ei :/ Mä olen tiistaina menossa lapsivesipunktioon ja jos aihetta on niin samana päivänä käynnistys.Mulla viikkoja tosin vasta 33+2.Viikolla 30+ painoarvio oli 3,4kg joten samoilla linjoilla mennään.Multa kysyttiin että haluunko suoraan sektioon vai kokeilla alatiesynnytystä niin valitsin tuon alatien.Hyvin tod.näkösesti päätyy sektioon juuri tuon hartialinjan takia sekä vauva n sydämmen mutta aion silti yrittää.Ja mä olen aivan täys tätä raskautta joten aion sanoa sanottavani jos punktion myötä pääse käynnistykseen.Naikkarilla tosin kaikki ovat olleet sitä mieltä että ihan lähiviikkoina pitää synnyttää ja oisivat ottaneet osastolle jo viime viikolla mutta en vielä halunnut.Onnea sinulle huomiseen :hug:

Yhteistyössä