laiha maito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muu

Vieras
mikä vaikuttaa äidinmaidon laatuun?
olen huomannut, että maito on ollut paljon laihempaa viime aikoina, vaikka sitä tuleekin ihan hyvin. syön kyllä ihan hyvin ja rasvavarantojakin tuli raskausaikana kerättyä 20kg.
miten maitoa paksummaksi, vai onko sillä edes väliä...?

t. tyhmeliini :)

Ei se maito ole laihaa:) Oikeastaan kaikkien äitien maito on erilaista kuin naapurin.
Jos vauva kasvaa hyvin ei ole mitään hätää. Itse muistan kun tein ekan tenavan. sairaalassa oli samassa huoneessa äiti jolla maito tuli aivan keltasena ja paksuna kermana...ja minulla semmosta läpikuultavaa, lähinnä rasvattoman maidon näköistä ""vettä"". Silti lapseni kasvoi erittäin hyvin rintamaidolla ja niin kasvoivat myös ""loput"" neljä lastani=)

Se riittää, että syöt monipuolisesti, lepäät riittävästi (jos mahdollista) ja muistat huolehtia myös omasta nestetarpeestasi. Elimistösi kyllä hoitelee maidon laadun juuri sellaiseksi kuin vauvasi sen tarvitsee:)

Maidontuoksuisia hetkiä...

Samat sanat, kuin 5xmammalla, eli se sinun maito on ihan oikeaa koostumukseltaan. Pidät vain huolen, et syöt hyvin ja riittävästi ja juot paljon, niin turvaat maidon riittävyyden.
Itseasiassa eri äitien maidoissa on loppujen lopuksi hyvin vähän eroja. Kannattaa käydä tuolla imetystukisivuilla lukemassa hyvää tietoa imetyksestä ja kaikesta siihen liittyvästä!

Yhteistyössä