[QUOTE="äiti kolmelle";24210778]Kyllä lähtisin.
Meillä isä hoitanut kaikkia lapsia vastasyntyneestä yhtälailla kuin minäkin.Ei ole tarvinnut edes miettiä voinko mennä jonnekin jos olen halunnut.Kolmesta ei ole yksikään ruvennut vierastamaan isäänsä missään vaiheessa.Ihmettelen todella jos näin jossain perheessä on käynyt,mielestäni ei ole mitenkään normaalia.[/QUOTE]
Se riippuu hyvin paljon lapsesta. Meidän vauva alkoi vierastaa kaikkia 3kk iässä (ei minua), myös isäänsä. Vierasti isää aina tämän tullessa töistä, itki paniikissa. Viikonloppuisin ei vierastanut, koska isä ei mennyt minnekään.
Isän vierastaminen kesti sen aikaa, kunnes vauvan muisti piteni niin, ettei töistä tuleva ollut enää vieras. Reilun vuoden iässä isä alkoi olla jo melkein äitiä tärkeämpi. Mies on aina hoitanut lasta paljon, mutta työssäkäynti tekee ajasta vähäisempää automaattisesti. Meillä se vierastuskausi oli iässä 3kk-5/6kk, sitten yli 1v tuli ujostelu, mutta ei mitään 9kk ikäisenä tapahtuvaa erityistä kautta.
Mä itse suunnittelisin useamman tunnin poissaolot sellaiselle ajalle, että vauva saa jo kiinteitä ja juo muustakin kuin rinnasta. Silloin ei tule hoitajallekaan kylmä hiki ja hätä itkevän ja mahdollisesti pulloa vieroksuvan pikkuisen kanssa.