Lähtisitkö matkalle 6 viikkoa ennen laskettua aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä?

Vieras
Kyseinen matka liittyy miehen töihin. Ei työmatka, vaan palkintomatka hyvin tehdystä työstä. Matkalle on kutsuttu työntekijöitä vaimoineen / miehineen + yrityksen omistajat. Luvassa ruokaa, juomaa, ohjelmaa, ulkoilua jne.

Miehelle tämä olisi tietysti tärkeätä ja normaalisti lähtisin mielelläni mukaan. Mutta hotelli ei ole suurkaupungissa ja ajaisimme sinne useamman tunnin ja omaa oloa/jaksamista siinä vaiheessa on nyt täysin mahdoton ennustaa.

Huvittaisi, mutta en halua lähteä itseäni liikaa rasittamaan tai ottaa mitään ylimääräisiä riskejä.

Menisittekö?

Kun raskaus oli mennyt hyvin, lähdin noilla viikoille matkoille kotimaassa. Autoilun aikana täytyi pitää hieman taukoja kuitenkin. Etukäteen selvitin synnytyssairaalat, jos tulisikin tarvetta. Raskaudessa, jossa supisteli paljon, matkustelin varovaisemmin. Viimeinen matka oli n.3kk ennen laskettua. Vauva syntyi keskosena. Onneksi oltiin kotona ja Naistenklinikka lähellä.

Kyllä mä kotimaassa matkailisin. Pitkillä automatkoilla vaan riittävästi pysähdyksiä että saa jaloitella.
Ja jos kerran on hotellihuone varattuna, niin pääseehän sinne lepäämään jos tarve vaatii.

Mutta selvittäisin kyllä varuiksi lähimmän synnärin.

Kotimaassa kyllä. Jos on pitkä matka niin sitten vaan tarpeeksi pysähdyksiä. Ihanaahan se olisi päästä jonnekin syömään hyvin ja rentoutumaan. Osallistuu siihen yhteiseen ohjelmaan sitten oman jaksamisen ja huvituksen mukaan.

Lentäen en varmaan lähtisi, mutta kotimaassa voisin matkailla ihan hyvin. Automatkalla vaan taukoja enemmän jos tarvii ja ottaa etukäteen selvää missä synnytyssairaaloita matkan varrella, jos nyt sattuis käymään että tarvii. Kyllä mä kotimaassa matkailin vielä kk ennen laskettua aikaa, sellaisia 3h automatkoja yhteen suuntaan kun sukulaisissa käytiin.

Ei tarvitse lentää. Ja tosiaan, pääseehän siellä menemään ihan oman kunnon mukaan. Mietityttää vaan silti, kun en viitsi sinne lähteä vaikertamaan..äh...harmi että osui noin lähelle.

Ilman kristallipalloa kyllä niin mahdoton sanoa...tämä on toinen raskaus ja kaikki muutenkin mennyt ihan erilailla kuin ekassa. Nyt kunto hyvä, mutta olen kyllä tietoinen siitä että noilla reissuviikoilla fiilis voi olla jo ihan eri.

Miestä ajattelen tässä paljon, tekisi hänet tosi iloiseksi jos mäkin lähtisin. Mutta sanoo toki, että ihan oman fiiliksen mukaan ja että jos nyt oikeesti siltä näyttää että syntyisi ennakkoon, niin tietysti hänkin sitten jättää väliin.

Äh. Lähdette siitä että menet mukaan. Jos sitten kun reissu on ajankohtainen tuntuukin siltä, ettet voikaan lähteä, niin jäät kotiin. Voi hyvin olla, että sitten kun viikkoja on se 34 niin kaipaat vielä jotain pientä ihanaa arjen keskelle- ja virtaakin saattaa olla vielä kuin pienellä gerbiilillä. Itsellä ainakin tässä kun on enää pieni hetki laskettuun aikaan on kova halu tehdä ja puuhastella kaikenlaista.

Niin, no on se noinkin että noilla viikoilla on viimeisiä hetkiä lähteä johonkin yhdessä miehen kanssa. Ja se nyt on aina mukavaa. Sisarukselle on hoitokin tai järjestyisi. Ja kun sitten kohta on taas kädet täynnä ja talo täynnä unettomia, niin ehkä siksikin kannattaisi...taidan ilmoittautua :)

Ja mun puolesta mies siis saa mennä joka tapauksessa! Pointti nyt oikeestaan oli, että annanko hänen mennä nauttimaan ilman riippaa vai riidan kanssa :laugh:

Lähtisin. Matka on siis viikonloppu kotimaassa (?) eikä pitkä lento johonkin ulkomaille. Rv 34 on mielestäni vielä kohtalaisen vähän viikkoja, äitiyslomakin alkaa vasta viikolta 35 (eli aika moni nainen on näillä viikoilla vielä työelmässä).
Toki, omat tuntemukset ratkaisee paljon. Mutta pelkästään rv lukumäärän vuoksi en jättäisi menemättä. Itse olen käynyt rv 36 Ruotsin risteilyllä, kiva oli :)

Ehdottomasti lähtisin! Mä oon ollut molempien raskausaikana viikon Italiassa kiertämässä vuokra-autolla Rv35 ja kuopuksen raskausaikana rv36 Sveitsissä viikonlopun! Why not :)

Olen ollut ihan viimeisilläni raskaana työporukan kanssa (ja myös oma mies mukana) huvireissulla, saaressa mistä ei pois olisi ihan heti päässytkään.

Kiva reissu oli, syötiin hyvin, muut saunoi ja joi alkomaholia. Minullakin oli tosi hauskaa.

Ehdottomasti lähtisin! Mä oon ollut molempien raskausaikana viikon Italiassa kiertämässä vuokra-autolla Rv35 ja kuopuksen raskausaikana rv36 Sveitsissä viikonlopun! Why not :)

Minä en, minä olin tuolla aikavälillä sairaalassa esikoinen kainalossa. Mietin, että olisinko lähtenyt mukaan kavereiden pihatalkoisiin, kun vedet meni ihan yllättäen. Seuraavien kohdalla pysyteltiin sitten varuilta kotimaisemissa.

No mä matkustin kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, tosin matkaa oli vaan muutama sata kilometriä. Lääkäriltä asiaa kysyin ja vastaus oli, että "on sitä muuallakin synnytyssairaaloita" :-) Viikko reissun jälkeen pääsinkin sitten synnyttämään, mutta itse reissu meni tosi hyvin.

Olisi viikolla 36 työreissu ja toinen vielä viikolla 38, molemmat kotimaassa, isoissa kaupungeissa, muutaman tunnin päässä. Toiseen pitäisi mennä junalla ja toiseen on yhteiskuljetus bussilla. Molemmissa ois yöpyminen.
Tekis mieli kovasti lähteä, aiemmissa raskausksissa oon voinu ihan hyvin. Uskaltaisikohan?

Joo totta. Mutta toi on musta typerä kommentti, raskaus ei oo sairaus itsessään mutta aina kaikki ei mee putkeen. Sorry aiheen vierestä, mutta toi kommentti ärsyttää mua.

Tottakai lähtisin. Siis 1,5 kk ennen laskettua! Joillain on matka synnytyssairaalaan 2 h. ihme syy olla menemättä. Olisit nyt plussatikun jälkeen eristäytynyt kotiin.

[QUOTE="Viiden äiti";30822102]Mä olin vk 38 tallinan risteilyllä. Satamaan 400 km ajomatka.
Hauska reissu : )
Sinne vaan mukaan! Raskaus on oltila ei mikään sairaus![/QUOTE]

Ja mä synnytin viikolla 37, eli ei kerro sun menemises mitään muiden raskauksista. Mutta tosiaan tolle ap.n matkalle lähtisin kyllä vielä hyvillä mielin.

Yhteistyössä