Lähtisitkö kolmen koululaisen kanssa Turkkiin vai Kreikkaan vai minnekään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma tämäkin

Vieras
Mies ei ehdi lomailla kesällä. Nyt mietin lähtisinkö kolmen kouluikäisen lapseni kanssa viikoksi Turkkiin. Lapsista vanhin on yläkoulussa, nuoremmat ovat 8v ja 10 v. Kreikka on toinen vaihtoehto.
Mietin osaanko nauttia matkasta ilman miestä. Olemme aiemmin aina matkustaneet yhdessä... Toisaalta, kyllähän minun pitää pystyä nauttimaan matkasta omien lasteni kanssa myös ilman miestä...
Mietin kuitenkin esim. tilannetta, että itse sairastuisin vaikka vatsatautiin ja joutuisin sairaalaan, kai ne oppaat huolehtisivat lapsista jonkin aikaa? Olen ehkä vähän pimeä kun mietin aina kaikki pahimman vaihtoehdon kautta.

Mitens muut? Oletteko matkustelleet paljon lasten kanssa?

Minä mietin ihan samaa, paitsi että lapset on ikähaitarilla 4-11v. ja haluaisin kesällä ekaa kertaa vuosiin lomalle esim kreikkaan, mutta lentopelkoinen ja matkustuskammoinen mieheni ei halua mukaan.

Minä tykästyin Kreikan saarista tai sitten menisin Marmarikseen, todennäköisesti all inclusive tai puolihoito, koska silloin olisi helpompaa ainoana aikuisena matkassa. Ja hotelli sellainen, että on lähellä ranta, iso allasalue ja paljon aktiviteettiä että saadaan vaan olla ja nauttia :)

Muta minusta olisi kanssa ihana matkustaa koko perhe, tuntuu että kaipaisin vaan miestäni siihen rinnalle nauttimaan. Ja tuo sairastuminen mieitityttää, lapset on liian pieniä pärjätäkseen yksin jos olen vaikka kamalassa vatsataudissa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen matkalle halajava:
Minä mietin ihan samaa, paitsi että lapset on ikähaitarilla 4-11v. ja haluaisin kesällä ekaa kertaa vuosiin lomalle esim kreikkaan, mutta lentopelkoinen ja matkustuskammoinen mieheni ei halua mukaan.

Minä tykästyin Kreikan saarista tai sitten menisin Marmarikseen, todennäköisesti all inclusive tai puolihoito, koska silloin olisi helpompaa ainoana aikuisena matkassa. Ja hotelli sellainen, että on lähellä ranta, iso allasalue ja paljon aktiviteettiä että saadaan vaan olla ja nauttia :)

Muta minusta olisi kanssa ihana matkustaa koko perhe, tuntuu että kaipaisin vaan miestäni siihen rinnalle nauttimaan. Ja tuo sairastuminen mieitityttää, lapset on liian pieniä pärjätäkseen yksin jos olen vaikka kamalassa vatsataudissa.

Just näitä juttuja olen minäkin miettinyt. Olen katsonut Alanyan, Marmariksen ja Kreetan matkoja. All Inclusive olisi hyvä lasten kanssa. Minäkin mietin sitä, että yleensä aina jaan kaiken kivan mieheni kanssa. Mietin, miten osaisin nauttia lomasta kun mies olisi kotona. Ehkä pitäisi vaan ottaa paljon valokuvia, joita voisi sitten näyttää matkan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen matkalle halajava:

Just näitä juttuja olen minäkin miettinyt. Olen katsonut Alanyan, Marmariksen ja Kreetan matkoja. All Inclusive olisi hyvä lasten kanssa. Minäkin mietin sitä, että yleensä aina jaan kaiken kivan mieheni kanssa. Mietin, miten osaisin nauttia lomasta kun mies olisi kotona. Ehkä pitäisi vaan ottaa paljon valokuvia, joita voisi sitten näyttää matkan jälkeen.

Mies nauttii ku saa hetken olla ihan yksin :D

Kyllä Kreikka on erittäin hyvä kohde lasten kanssa. Me lähdemme vajaa 2-v. poikamme kanssa toukokuussa Kreikkaan. Tutkailimme eri vaihoehtoja ja Kreikasta löytyi parhaat kohteet. Myös monet tuttavaperheet, jotka ovat lasten kanssa matkustelleet kehuvat Kreikkaa juuri lasten kannalta parhaaksi matkakohteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Minä olen matkustanut kotimaassa paljonkin lasten kanssa ja nauttinut olen toki kovasti vaikka mies ei mukana, mutta silti tietty haikeus matkassa, olisi kiva jakaa toisen kanssa kaikki ne ihanat asiat. Viimeksi oltu miehen kanssa etelänmatkalla 7v sitten ja vaikka hänelle se lento oli vaikea, niin paikan päällä nautittiin kauheasti molemmat ja oltiin "tiukka tiimi", koko perhene lomailu on minusta parasta.

No, jos vielä saan mieheni puhuttua ympäri mukaan meidän kanssa matkaan. Parhaat paikat vaan menee nopeasti, enkä uskalla mitään varata ennenkuin häne tekee päätöksen jompaan kumpaan suuntaan, lähteäkö vai ei.

Lähtisin kreikkaan ihan sama minkälaisella seurueella mutta turkissa pari kertaa käyneenä - ei kiitos.
Hotelli alueet on ihan ok, mutta se likaisuus ja törkyisyys muualla + ne ihmiset käy iholle ja kokoajan ollaan tyrkyttämässä ja lääppimässä YÖK

Alkuperäinen kirjoittaja turkey:
Turkkiin ehdottomasti. Ihana maa ja ystävällisiä paikallisia. Lapset saavat erityiskohtelua. Totta kai asiat hoituu jos sairastut itse.;)

Joopa joo, ystävällisiä...
http://www.amnesty.fi/mita-teemme/maakohtainen-tyo/turkki

Alkuperäinen kirjoittaja :
Turkkiin ehdottomasti. Ihana maa ja ystävällisiä paikallisia. Lapset saavat erityiskohtelua. Totta kai asiat hoituu jos sairastut itse.;)

Turkisteille ovat ystävällisiä. Turkki on kuitenkin iso maa ja vähemmistöt ovat tukalassa asemassa, se kai kaikilla on tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja turkissa matkustanut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja uts:
mun mies sanoo, et ei lähtis turkkiin ja tuommoisiin kuin rynnäkkökiväärin kanssa..

Onko sun miehesi koskaan Turkissa edes käynnyt?

Islamilaisissa maissa kannattaa aina olla rynnäkkökivääri matkassa.

Eli ei ole. Pelkät ennakkoluulot taas jyräää *huokaus*

Menepä matkustamaan vähän sivummalle kuin turistirysiin. Ja kuulupa etniseen vähemmistöön...

Turkisteille ovat ystävällisiä. Turkki on kuitenkin iso maa ja vähemmistöt ovat tukalassa asemassa, se kai kaikilla on tiedossa.

Ja sellaista politiikkaa kannattaa tukea allasosastolle matkustamalla?

Alkuperäinen kirjoittaja turkissa matkustanut:
Alkuperäinen kirjoittaja uts:
mun mies sanoo, et ei lähtis turkkiin ja tuommoisiin kuin rynnäkkökiväärin kanssa..

Onko sun miehesi koskaan Turkissa edes käynnyt?

Islamilaisissa maissa kannattaa aina olla rynnäkkökivääri matkassa.

Eli ei ole. Pelkät ennakkoluulot taas jyräää *huokaus*

Menepä matkustamaan vähän sivummalle kuin turistirysiin. Ja kuulupa etniseen vähemmistöön...

Miksi ihmeessä menisin? Mulle kelpaa ihan vaan ne ihanat lomakylät eikä sinne tosiaan asetta mukaan tarvitse :D

Ja sellaista politiikkaa kannattaa tukea allasosastolle matkustamalla?

Mulle ihan sama, nämä asiat pitää käsitellä hieman suuremmilla areenoilla, esim kun Turkki hakee EU:hun niin siellä.

L'hden teinien kanssa syyslomalla Turkkiin. Mielummin ehkä tykkaisin jostain muusta maasta, mutta uskon olevan mukava matka. Lämpö ko ajankohtana ratkaisi ja matkan hinta tietysti.
Jos muulloin lähtisin, siis vaikka loppukesästä niin ehdoton suosikki olisi Portugali.

mà olin vuos sitte viikon adrianmerellà (ei mikààn kulttuurikohde) mutta oikein mukavaa tytòn kanssa, lapsiperheille oivallinen rantalomapaikka kesàkuussa. halpaa ja meiltà automatkan pààssà

Yhteistyössä