Lahtelaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
Mihin päin Lahtea kannattaisi muuttaa kahden koiran ja vauvan kanssa? Lähellä tarvisi olla siis koirapuisto/ulkoilumaastoja, päiväkoti ja ainakin joku lähiökauppa mistä saa perustarvikkeita. Harkinnassa muutto sinne :)

Missä Lahdessa on kaupungin asunnot? Nykyiselle paikkakunnalle muuttaessa teimme virheen kun muutettiin seudulle mikä kuhisee juoppoja ja muita mellastajia :( Ei huvittaisi tehdä uudelleen samaa virhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
Missä Lahdessa on kaupungin asunnot? Nykyiselle paikkakunnalle muuttaessa teimme virheen kun muutettiin seudulle mikä kuhisee juoppoja ja muita mellastajia :( Ei huvittaisi tehdä uudelleen samaa virhettä.

ÄLÄ ikinä muuta Liipolaan!!! Se on kaikista pahin (ja Launeen vieressä)

Vuokra-asunnostako olikin kyse? En mä niistä tiedä, katso netistä Lahden Talot. Liipolaan en muuttaisi, liikaa ulkomaalaisia, juoppoja ja häiriköintiä, vaikka onkin siistiytynyt takavuosista. Asemantausta voisi olla hyvä, kaikki palvelut lähellä ja lapsille paljon leikkipaikkoja. Ei ehkä ihan kaikkein hiljaisin, mutta ei mikään remupaikkakaan.

Liipola ja Riihelä on niitä pahamaineisia alueita ja niistäkin nykyään vai oikeastaan Riihelä. Liipola on puhdistanut mainettaan huomattavasti.
Asemantaustassa on myös juoppoja ja kriminaaleja, mutta siellä on myös ihan ns normienkin asuntoja :)
Itse jos saisin valita niin kaupunginasunnoista muutttaisin Renkomäkeen Kaukasenkadulle rivaeihin. Siellä ei ole kauppaa eikä koirapuistoa, mut muuten kaikki on ja kohata kauppakin tulossa. Koulu ja päiväkoti on ja kohta tulee uusi päiväkotikin. Asuntoihin on aika vaikea päästä,mutta suosittelen sinne jos haluat tosiaan asua rauhassa juopoilta ja kirminaaleilta. Linja-autot kulkee hyvin Launeen kaupoille ja kaupunkiin, eikä keskustaa ole kuin n 7-8 km

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vuokra-asunnostako olikin kyse? En mä niistä tiedä, katso netistä Lahden Talot. Liipolaan en muuttaisi, liikaa ulkomaalaisia, juoppoja ja häiriköintiä, vaikka onkin siistiytynyt takavuosista. Asemantausta voisi olla hyvä, kaikki palvelut lähellä ja lapsille paljon leikkipaikkoja. Ei ehkä ihan kaikkein hiljaisin, mutta ei mikään remupaikkakaan.

Asemantaustan maine on nykyään huono. Itse en sinne muuttaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Asemantaustasssa asunut ja sieltä pois päässyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Asemantaustan maine on nykyään huono. Itse en sinne muuttaisi.

Useampikin kaveriperhe asuu tuolla, eivätkä ole valittaneet. Päinvastoin. Riippuu tietty kuka sattuu naapuriksi.

Itse välttäisin Liipolaa, Riihelää, Tonttilaa ja Ahtialaa. En tiedä yhtään missä täällä on kaupungin vuokra-asuntoja, mutta ainakin VVO:lla näyttäisi olevan täällä Ankkurissakin vuokrattavana asuntoja.

Katselinkin tuolta VVO:lta asuntoja, kerinkalliolla oli vapaana yksi kolmio. Sieltä saisi jonkun remonttipaketin, mikä monesti vuokra-asunnossa on ihan paikallaan :) Kun vielä keksisi miten saadaan kätevimmin Rovaniemeltä rontattua koko kööri kamoineen takasin etelä-suomeen! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Muuttaja:
Katselinkin tuolta VVO:lta asuntoja, kerinkalliolla oli vapaana yksi kolmio. Sieltä saisi jonkun remonttipaketin, mikä monesti vuokra-asunnossa on ihan paikallaan :) Kun vielä keksisi miten saadaan kätevimmin Rovaniemeltä rontattua koko kööri kamoineen takasin etelä-suomeen! :D

Kerinkallio on hyvä paikka. Lähellä Launeen marketteja, perhepuistoa, koirapuistoa, keskustaa, koulut ja päiväkodit on, rauhallista.

Ankkurissa on vuokra-asuntoja, ruokakauppa löytyy, seurakunnalla kerhotoimintaa. Keskustaan ei ole pitkämatka. Uimaranta löytyy, leikkipuisto on, haukun kanssa voi lenkkeilä lähimaastossa. Talvella loputtomat mahdollisuudet jäällä!
Liipolassa olen asunut myös (pohjoinenliipolank.10 ala liipola siis) eikä ole moitteen sanaa sanottavana, palvelut vieressä, perhepuisto lähellä, koiran kanssa metsää missä ulkoilla!!!
Ulkomaalaisia ei tarvitse pelätä nehän vaan rikastuttaa lapsia ja avartaa omaakin elämää:)
Tsemppiä asunnon etsintään!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:

ÄLÄ ikinä muuta Liipolaan!!! Se on kaikista pahin (ja Launeen vieressä)

mutta hyvin kaukana siitä

Yhteistyössä