LAHTELAISET! Vieläkö mummo päivystää Kärpäsenmäessä?

Alkuperäinen kirjoittaja outi:
sen mummun tytär oli joskus joutunut jonkun rattijuopuon yliajamaksi ja kuollut siinä kärpäsenmäessä

Tästä on näköjään monta tarinaa... Mä olen kuullut, että se odotti poikaansa siinä bussipysärillä tulevan siis bussista ja se ei koskaan tullut se poika ja mummo tavallaan etsii ja odottaa sitä poikaansa siinä vieläkin....

Mitä taas tulee tähän äijään joka piti toimistoaan poliisilaitoksen lähellä, niin eihän sitä autoa ole siinä ollut enää kymmeneen vuoteen. Katosi jo 1990-luvulla ja mitä sitä katsastamaan kun ei se liikkunut mihinkään, renkaissakaan ei ollut ilmaa. Mies siirrettiin yksi talvi lämpimämpään paikkaan, pysyvästi.

jos tämä on se ukkeli, joka asustelee Ladassa, niin kyllä mä sen muutama vuos takaperin oon nähnyt.

Joku kyseli aiemmin Eikka-57:sta. Eino L. on hyvissä voimissa. Eikka-57 on Einon LA-puhelimessa (lyhytaaltoradio) käytettävä kutsunimi. Toinen kutsunimi oli 28 E. Kutsunimet tulivat hänen vanhasta Metsäkankaan kotiosoitteestaan (Kasakkamäentie 28 E 57). Eino asui 7-kerroksisessa talossa ja hänellä oli jo 1990-luvun alkupuolella kerrostalon katolla todella pitkä antenni. Sillä sai kuuluvuutta ulkomaille saakka. Eikka hankki heti harrastuksensa alkupuolella AM/FM-puhelimen, jolla kanavatarjontaa riitti.

Eikalla oli kehityksessä jotain hidasteita, joten ollessaan n. 25-vuotias, hän ajoi pappatunturilla ja jakoi polkupyöräileville nuorille sakkolappuja 'ylinopeudesta'. Hän siis uskoi olevansa poliisi. Mopon kyljessäkin luki 'Sallapolisi' (= salapoliisi).

Kärpäsenmäen mummo on tälläkin viikolla ollut vakiopaikallaan. Mahtaako onnettomuutta edes ollut tapahtunut? Lienee mummo vain pehmennyt päästään? Ainakin yksi hänen tyttäristään ei ole kuollut auto-onnettomuudessa, sillä hän on tehnyt jälkikasvuakin. Mummo asui aiemmin tyttärensä luona Satulakadulla. Tyttärentytär Janette on ollut muutama vuosi sitten lehdessä kertomassa ammatinvalinnastaan tai opiskelupaikastaan. Epäilen, että nämä 'ominaisuudet' ovat periytyvää sorttia.

Muistaako kukaan Metsäkankaalta, tai ehkä Petsamosta miestä, joka huusi aina "Perkele, Kirves, Sauna"? Kutsuimme häntä Teukaksi / Teutariksi. Jotkut väittivät, että hän olisi saanut sodassa sirpaleen päähänsä ja sen vuoksi huuteli ja pui nyrkkiänsä.

Minäkin olen mummoa vielä nähnyt. Itse olen kuullut tarinat ainakin auton alle jääneestä lapsesta, koirasta ja miehestä. Kiva jos siihen ei liitykään mitään sellaista. =) Mummo on jotenkin symppis ja kuuluu kuvioon kun siitä ohi ajaa.

Keskustassahan käveli aina semmoinen pariskunta käsikynkkää rautatienmäkeä tai sielläpäin, miehen sanottiin parittavan sitä vaimoaan. Liekö tämä ollut legenda vai tosijuttu...

Yhteistyössä