LAHTELAISET! Vieläkö mummo päivystää Kärpäsenmäessä?

ex-lahtelaisena ja syntyperäsenä sellasena tiedän tuon mummun :) Viittoo jos turvavyö auki tai auton valot pimeenä yms :D
Vieläkö se yksi mies asustelee autossa poliisiaseman edessä?

Ei kun se yksinäinen pieni laiha mummo mäen puolella linkkupysäkin lähellä, jonka tytär on huhujen mukaan jäänyt auton alle ja kuollut siinä mäessä. Seisoo pitkiä aikoja päivystämässä ja katsoo että liikenne sujuu :)

Mä tiedän siellä yhden sellaisen mummon, jolla aiemmin oli sellainen ihana koira aina mukana. Kulkee tosi kyyryssä ja tosiaan viittilöi autoilijoille jotain. Olen kuullut, että hänen poikansa olisi aikoinaan kuollut siinä Burgermafian risteyksessä, kun rekka oli tullut punaisia päin päälle. Surullinen tarina, jos totta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kun se yksinäinen pieni laiha mummo mäen puolella linkkupysäkin lähellä, jonka tytär on huhujen mukaan jäänyt auton alle ja kuollut siinä mäessä. Seisoo pitkiä aikoja päivystämässä ja katsoo että liikenne sujuu :)

Sille taitaa olla yhtä monta syytä kuin on kertojaakin. :D ...muistelen, et siitä on joskus ollut juttua ihan jossain Etlarissa tms. ja siinä paljastettiin, et taustalla ei ole sen suurempaa dramatiikkaa.

Senkin tiedän, et mummo asuu aika kaukana vakipaikastaan (siis ikäänsä nähden kävelee aika pitkän matkan) Metsäkankaalla. Joskus ollu sen kanssa yhtä aikaa Metsäkankaalla ruokakaupassa. :xmas:

Mut hauska se on. Jotain perinteitä nääs... :D Siks jo "huolestuttiin", et onko jotain käyny, kun ei viimeks enää näkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-lahtelainen:
Mä tiedän siellä yhden sellaisen mummon, jolla aiemmin oli sellainen ihana koira aina mukana. Kulkee tosi kyyryssä ja tosiaan viittilöi autoilijoille jotain. Olen kuullut, että hänen poikansa olisi aikoinaan kuollut siinä Burgermafian risteyksessä, kun rekka oli tullut punaisia päin päälle. Surullinen tarina, jos totta. :(

Tuolla ei ole koiraa, mut on semmoinen pieni, todella laiha mummeli. :) Siitä Burgermafialta vähän mäkeä alas se aina seisoo. Kirkon puolella tietä. :D

Kaupukilegendoja

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Senkin tiedän, et mummo asuu aika kaukana vakipaikastaan (siis ikäänsä nähden kävelee aika pitkän matkan) Metsäkankaalla. Joskus ollu sen kanssa yhtä aikaa Metsäkankaalla ruokakaupassa. :xmas:

Asutko jossain siinä lähellä? :) Mä olen asunut lapsena Mettiksellä ja käynyt siellä ala-astettakin... Minkä ikäinen oot? Tunnetaankohan? :D Tiedätkö, kun siinä Thaimaan tsunamissa kuoli kaksi Lamminpää-nimistä lasta Lahdesta, niin eiväthän vain ole sille ala-asteen entiselle rehtorille mitään sukua? Tähän en ole saanut edelleen Lahdessa asuvilta kavereiltani vastausta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Asutko jossain siinä lähellä? :) Mä olen asunut lapsena Mettiksellä ja käynyt siellä ala-astettakin... Minkä ikäinen oot? Tunnetaankohan? :D Tiedätkö, kun siinä Thaimaan tsunamissa kuoli kaksi Lamminpää-nimistä lasta Lahdesta, niin eiväthän vain ole sille ala-asteen entiselle rehtorille mitään sukua? Tähän en ole saanut edelleen Lahdessa asuvilta kavereiltani vastausta.

En asu, mut oon asunut Lahdessa (vuosikymmen sitten tosin). En ole koskaan käyny siellä (Metsäkankaalla) koulua, muutin vasta lukioikäisenä ja kävin keskustassa lukion. :) Ja sit lukion jälkeen jo muutin muualle.

En osaa sanoa tuosta Lamminpää-jutusta. Käydään kyllä vielä usein Lahdessa, kun siellä on paljon kavereita. :)

Yhteistyössä