lähteeköhän noi kihomadot....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermooooot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermooooot

Vieras
tänään oon sitten pessyt höyrypesurilla kaikki meidän sängyt ja sohvat, sekä imuroinut ne ja kaikki tekstiilit. kaikki vuodevaatteet ja tyynyt on joko pesty tai pakastettu pihalla ne mitä ei voitu pestä... lattiat on mopattu ja pinnat on pyyhitty ihan fairyvedellä, huolellisesti on imuroitu joka paikka... kahvat on pesty fairyvedellä ja wc pesty... eilen otettiin pyrvin annokset..

äsken näkyi penskalla elävä mato :( no ne ei kai kaikki kuole vuorokaudessa.. mut luoja että vi***taa, koko päivän oon tehnyt töitä ja siellä ne madot taas perhana munii sen sänkyyn....

AAAAAARGH

AAAAAAAAARGH

AAAAAAAAAAAAAAAAARGH

(kohta meen kiljumaan tonne pihalle)

Ei niistä ole mitään haittaa, kokonaan et niistä pääse eroon ellet anna lapsiasi pois. Häipyy sitten aikanaan itsestään. Sillon kun olin ite kersa otettiin muuten matokuuri parin kuukauden välein.

Saat täydet sympatiat! Me saatiin omat kihomadot vuoden vaihteeseen tapettua, kuusi kuuria vermoxia piti syödä... Ne on todella sitkeitä. Mutta onneksi nyt on pakkasia niin on helppo heittää kaikki vuodevaatteet vaan pihalle. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan lakanat päivittäin!!
Tsemppiä!

v*tun v*ttu.. pakko purkaa... oon vaan itkenyt ja kuurannut eilisestä lähtien.. tänä aamuna jo pesty vessa ja vaihettu lakanat ja pyyhitty kaikki kahvat........ joo on ehkä normaalia madot ihmisen elimistössä mutta mä en prkl halua, että mun pyllystä kurkkii matoja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja eilen tuntui ihan siltä.... menin vaan paniikkiin ja kiljuin ja kiljuin... ei tälläsillä hermoilla kestetä tätä hommaa... nyt mennyt puoltoista vuorokautta ja mun mielenterveys on jo järkkynyt....

harkitsen et hommaisin tänne ammattilaisen siivoo ja lähettäs jonnekin matkalle...

mä en oikeesti kestä tätä, eikö millään vois saada jonkun flunssan, oksennustaudin, kestomigreenin tai vaikka vuoden kestävät menkat, mut ei MATOJA?????

pää hajoaa.. ja viimeseks pitäs lukea näitä ihmisten vinkkejä netissä kun ne aina kertoo miten meni yheksän kuuria tai puol vuotta, tai koko talvi tai puol elämää... eiiiih....

kiitos isoäiti... joo tiedän, kun vaan jaksan, kyllä ne aikanaan.. eniten masentaa juuri se kun oon työkyvytön ja tosi pahassa kunnossa.. eilen kun olin koko päivän kuurannut niin mies joutui mua sit illan kantamaan kun selkä ei antanut liikkua yhtään... :( kauhistuttaa ajatuskin että pitää monta viikkoa joka päivä vaihtaa lakanoita ja imuroida... mut ei täs auta... mieli tekis vaan polttaa talo ja muuttaa jonkun desinfioinnin kautta seuraavaan + ottaa lapset pois päikkäristä...

saatanan madot. niitä meilläkin on. olen kaksi kuukautta siivonnut ihan joka päivä. meillä ei ole mattoja, pehmoleluja tms. kaikki viety pois. kaikki lelut pesty, legot oli -25 asteen pakkasessa viikon....vessan pesin aluksi joka päivä. nyt joka toinen päivä. kynnet kaikilla lyhyet, ja käsiä ollaan pesty niin, että lastenkin kädet on on ihan kuivat koppurat. silti löydän kuolleita matoja kaikkien kakoista jatkuvasti. ja paljon. todennäköisesti tartunta saadaan jostain, esim. päiväkodista kokoajan uudestaan. sieltä kun sanottiin, että näkevät joskus lasten raapivan pyllyjään, ja että kaikki eivät tartunnoista kerro, tai halua/osaa hoitaa niitä pois. siis oikeesti, kuka välttämättä haluaa olla matoperseenä? en minä ainakaan. meillä nämä ovat uusia tuttavuuksia, vaikka meillä pieniä lapsia, monta vuotta säästyttiin näiltä. nyt viime syksynä lapset vaihtoi päiväkotia, ja aika äkkiä näitä matojakin sitten ilmaantui. jos kotonaan siivoaa kokoajan, uskon, että tartunnan on pakko tulla jostain muualta. onko ihan hysteeristä vaihtaa päiväkotia tämän takia. oon ihan poikki tän kanssa. pyrviniä ja vermoxia syöty; eivät auta....paska!!!!!

[QUOTE="äippä";25735544]saatanan madot. niitä meilläkin on. olen kaksi kuukautta siivonnut ihan joka päivä. meillä ei ole mattoja, pehmoleluja tms. kaikki viety pois. kaikki lelut pesty, legot oli -25 asteen pakkasessa viikon....vessan pesin aluksi joka päivä. nyt joka toinen päivä. kynnet kaikilla lyhyet, ja käsiä ollaan pesty niin, että lastenkin kädet on on ihan kuivat koppurat. silti löydän kuolleita matoja kaikkien kakoista jatkuvasti. ja paljon. todennäköisesti tartunta saadaan jostain, esim. päiväkodista kokoajan uudestaan. sieltä kun sanottiin, että näkevät joskus lasten raapivan pyllyjään, ja että kaikki eivät tartunnoista kerro, tai halua/osaa hoitaa niitä pois. siis oikeesti, kuka välttämättä haluaa olla matoperseenä? en minä ainakaan. meillä nämä ovat uusia tuttavuuksia, vaikka meillä pieniä lapsia, monta vuotta säästyttiin näiltä. nyt viime syksynä lapset vaihtoi päiväkotia, ja aika äkkiä näitä matojakin sitten ilmaantui. jos kotonaan siivoaa kokoajan, uskon, että tartunnan on pakko tulla jostain muualta. onko ihan hysteeristä vaihtaa päiväkotia tämän takia. oon ihan poikki tän kanssa. pyrviniä ja vermoxia syöty; eivät auta....paska!!!!![/QUOTE]

Valitettavasti kaikki päiväkodin lapset eivät omista yhtä viitseliäitä vanhempia, vaan tartuttavat muita lapsia yhä uudelleen ja uudelleen. Tämä valitettavan yleistä mm. sosiaalitapausten lapsilla sekä maahanmuuttajilla :(

[QUOTE="äippä";25735544]saatanan madot. niitä meilläkin on. olen kaksi kuukautta siivonnut ihan joka päivä. meillä ei ole mattoja, pehmoleluja tms. kaikki viety pois. kaikki lelut pesty, legot oli -25 asteen pakkasessa viikon....vessan pesin aluksi joka päivä. nyt joka toinen päivä. kynnet kaikilla lyhyet, ja käsiä ollaan pesty niin, että lastenkin kädet on on ihan kuivat koppurat. silti löydän kuolleita matoja kaikkien kakoista jatkuvasti. ja paljon. todennäköisesti tartunta saadaan jostain, esim. päiväkodista kokoajan uudestaan. sieltä kun sanottiin, että näkevät joskus lasten raapivan pyllyjään, ja että kaikki eivät tartunnoista kerro, tai halua/osaa hoitaa niitä pois. siis oikeesti, kuka välttämättä haluaa olla matoperseenä? en minä ainakaan. meillä nämä ovat uusia tuttavuuksia, vaikka meillä pieniä lapsia, monta vuotta säästyttiin näiltä. nyt viime syksynä lapset vaihtoi päiväkotia, ja aika äkkiä näitä matojakin sitten ilmaantui. jos kotonaan siivoaa kokoajan, uskon, että tartunnan on pakko tulla jostain muualta. onko ihan hysteeristä vaihtaa päiväkotia tämän takia. oon ihan poikki tän kanssa. pyrviniä ja vermoxia syöty; eivät auta....paska!!!!![/QUOTE]

Suosittelen luopumaan käsipyyhkeistä ja vaihtamaan käsipaperiin. Ei ne maksa kuin pari euroa paketti. Meidän tytön päiväkodissa oli kerran kihomatoepidemia ja koko ryhmä hoidettiin samaan aikaan. Kannattaa asiallisesti kovistella päiväkodin johtajaa, jotta saisi tekaistua infolaput koteihin ja jokaiselle vanhemmalle tiedotettaisiin vaikka erikseen asiasta.