Lähteekö miehesi kanssasi vaikka salille, lenkille, kuntoilemaan muuten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lellu"

Vieras
Miten saat miehesi lähtemään mukaan?
Täytyykö houkutella vai onko aina ihan innolla tulossa mukaan?
Ja jos täytyy houkutella, niin mitä keinoja käytät?

Mä en saa tuota miestä mitenkään lähtemään kaveriksi salille tai lenkille, en sitten niin millään.

Olen varmaan kymmeniä kertoja pyytänyt, eri ajankohtina, vapaapäivinä ja arki-iltoina.
Ei jaksa, väsyttää, ehkä joskus, tekosyitä tekosyiden perään.

Tietenkin joku kysyy että miksi pitäisi mennä yhdessä, en kyllä tiedä, ehkä se olisi sellainen yhteinen juttu ja lenkilläkin on mukavampaa kun on lenkkikaveri mukana.
Ja liikunta tekisi kyllä meille molemmille ihan hyvää.

Keksikää millä keinoin mä saan tuon miehen sohvalta salille?

Salille sitä ei saa, eikä tarttekaan, mutta viimeksi eilen oltiin koko perhe yhteisellä iltalenkillä, lapset ajoivat pyörillä ja me kävelimme perässä. Kysyin vain mieheltä, että pitäiskö sua vähän ulkoiluttaa, kun oli ollut koko päivän sisällä (ei kotona, mutta muualla), niin myönsä ja sitten kohta jo lähdettiin.

Nyt kesällä on helppoa, kun mies tykkää pyöräillä ja hommataankin kuopukselle sellainen peräpyörä, niin päästään koko perhe vähän pidemmille pyöräretkille.

Meillä on lähellä muutama kiva kahvila, joissa voi poiketa välipalalla tai iltapäiväkahvilla lenkkeilyn lomassa, joten jos teillä on sellaisia lähistöllä, niin houkuttele sinne.

Kannattaa myös sanoa miehelle, että väsyttää just siks kun vaan löhöää sohvassa ja yöunen laatu kärsii kun ei ulkoile ja liiku ja sitten taas väsyttää. Se on oikein semmoinen kierre ja kun siitä pääsee eroon, niin on kuin toinen ihminen. Onko miehesi ap masentunut, voisi viitata vähän siihen jos et saa häntä mihinkään lähtemään?

Voisit myös kokeilla sellaista, että sovit miehen kanssa etukäteen, että "viikonlopun aikana käydään lenkillä, ilmoita sitten kun sulle sopii". Näin homma on sovittu/päätetty sinun puolesta, mutta mies saa valita ajankohdan, jolloin kynnys lähteä voi madaltua.

Tsemppiä yritykseen!

Yleensä ei. Vapaapäivinä lähtee. Sille vaan tulee töissä ja harrastuksessa siinä määrin paljon liikuntaa, että sen tarvitsee yleensä levätä, kun taas minun pitää töissä ja opiskeluissa istumisen jälkeen päästä juoksemaan kunnolla tai heilumaan painojen kanssa.

Kävellään, kun on aikaa ja sattuu huvittamaan. Joskus on juostukin yhdessä. Mutta toisaalta hyötyliikuntaa tulee yhdessä liki päivittäin pyöräillen.

Hyvä balanssi tää on. Raskas liikunta on mulle hermolepoa muista ihmisistä, en kaipaa siihen ketään hölisemään.

Salille sitä ei saa, eikä tarttekaan, mutta viimeksi eilen oltiin koko perhe yhteisellä iltalenkillä, lapset ajoivat pyörillä ja me kävelimme perässä. Kysyin vain mieheltä, että pitäiskö sua vähän ulkoiluttaa, kun oli ollut koko päivän sisällä (ei kotona, mutta muualla), niin myönsä ja sitten kohta jo lähdettiin.

Nyt kesällä on helppoa, kun mies tykkää pyöräillä ja hommataankin kuopukselle sellainen peräpyörä, niin päästään koko perhe vähän pidemmille pyöräretkille.

Meillä on lähellä muutama kiva kahvila, joissa voi poiketa välipalalla tai iltapäiväkahvilla lenkkeilyn lomassa, joten jos teillä on sellaisia lähistöllä, niin houkuttele sinne.

Kannattaa myös sanoa miehelle, että väsyttää just siks kun vaan löhöää sohvassa ja yöunen laatu kärsii kun ei ulkoile ja liiku ja sitten taas väsyttää. Se on oikein semmoinen kierre ja kun siitä pääsee eroon, niin on kuin toinen ihminen. Onko miehesi ap masentunut, voisi viitata vähän siihen jos et saa häntä mihinkään lähtemään?

Voisit myös kokeilla sellaista, että sovit miehen kanssa etukäteen, että "viikonlopun aikana käydään lenkillä, ilmoita sitten kun sulle sopii". Näin homma on sovittu/päätetty sinun puolesta, mutta mies saa valita ajankohdan, jolloin kynnys lähteä voi madaltua.

Tsemppiä yritykseen!

Kiitos tsempeistä! :)

Ei vaikuta mitenkään masentuneelta, on päinvastoin oikein tyytyväinen elämäntilanteeseensa, töissä mukavaa, ehkä elämä on hiukan liiankin mukavaa ja tyytyväistä, töissä ja sohvalla.

Olen tosiaan kokeillut jo tuota "ehdota aika kun sulle sopii, vaikka lyhyelläkin varoitusajalla,niin mennään"
Nyt on odoteltu jo muutama viikko, eikä oikeaa aikaa näytä löytyvän.

Mutta jospa se tästä, mies oli joskus aikoinaan melko kovakin liikkumaan,kävi salilla usein, pyöräili jne. mutta nyt on kolmenkympin kieppeillä alkanut sohva ja televisio tuntumaan houkuttelevammalta.

Enkä nyt voi syyllistääkään siitä liikaa, on sitä itsekin tullut löysäiltyä.

Ei. Tai jos lähtee, se verhoutuu kummasti siten, että loppuviimein minä olen se joka lähtee hänen kanssaan.... esim. hiihtämään ei kunnon laduille, koska metsäsukset ovat liian leveät, joten hiihdämme nautinnollisesti umpihangessa ja miehellä tietysti metsästysvermeet niskassa.
Lenkille jos lähtee, se vinkuu jo postilaatikolla että koska käännytään takaisin? Mutta jos sille iskee kumisaappaat jalkaan ja pyssyn selkään, se samoaa vaikka minkälaisessa maastossa tuntikausia.
Uimahallissa se tahtois vain istua kaulatusten porealtaassa :x

Njääh, mä harrastan mieluiten ihan itsekseni.

on teillä taas murheet.Ostakaa Hyvä Rouva sille miehellennekin ne Marimekon kävelysauvat niinkuin itsellennekin olet ostanut niin kyllä lähtee mukaan.Nolottaahan se tavis sauvoilla lykkiä kun toinen edellä menee muodikkaana Marimekoissaan.

Nyt ei onnistu, kun aina toisen pitää olla lasten kanssa, mutta ennen lapsia ja toki jos lapsenvahti saadaan, mies lähtee kyllä mukaan. Tosin hänellä on paljon omiakin urheiluharrastuksia, joten sen yhteisen tekemisen täytyy "istua" siihen hänen treeniohjelmaansa. Ja sama tietty toisin päin, koska minullakin on omat liikuntaharrastukseni. Mutta joo, siis ollaan tosi liikunnallinen pari, eikä todellakaan ole kummallakaan motivaatio-ongelmia. Välillä pyydän miestä suunnittelemaan mulle kunnon rääkkitreenin kotona, joten jätän sitten menemättä salille ja teen kotitreenin.

Yhteistyössä