"lahnan" ajatuksia

  • Viestiketjun aloittaja solmu
  • Ensimmäinen viesti
solmu
en haluis olla lahna, mut joku tässä meidän aviollisessa suhteessa ajaa minut toimimaan kuin en tykkäisi sänkyhommista,

mut suoraan sanoen voisin olla täysin ilman tai tehdä itse jos siltä tuntuu!
harvoin tuntuu......

rakastan miestäni, tiedän sen! haluan nukkua samassa huoneessa, samassa sängyssä, hengittää samaa ilmaa.......mut jotain puuttuu......

mieheni ei laske lähelle, ei helli, ei halaile, ei pussaa, ei anna itsestään mitään minulle, vaikka yhdessä käydään kaupas, asioilla, sisustetaan kotia, tehdään matkoja jne.
suomalainen mies ei puhu eikä pussaa!
on tässä jotain muutakin, en saa mieheni ajatuksista kiinni..........!

ehkä mieheni kykenemättömyys olla toiselle hellä ja läheinen on ajanut meidät tähän tilanteeseen, suhteemme on muuttunut platoniseksi minun osaltani.........

en tiedä saako minut enää syttymään? tulenko enää koskaan tykkäämään sänkyhommista
toisen kanssa tai mieheni kanssa, jos hän huomioisi ja ottaisi lähelle.........
en lähde tästä suhteesta pois tämän takia, mut ymmärrän jos mieheni lähtee, ei ole uhkaillut lähdöllä mut ajattelee joskus niin, tunnen sen..

mieheni haluaisi seksiä enemmän, mut.....
ja turha sanoa et puhu miehellesi, olen puhunut! hän on kykenemätön läheisyyteen, ei uskalla tai ei pysty, ei osaa laskea ketään lähelleen, meidän seksielämä on niin turhaa........
kaipa hänkin alkaa pikkuhiljaa sopeutua tilanteeseen, yhdessä on hyvä olla mut läheisyys puuttuu, ehkä mieheni ei ymmärrä omaa osuuttaan asiaan........

ehkä seksi ei olekaan maailman tärkein asia, vaan ylimainostettua hyvänolon tavoittelua,
ei kaikkea saa mitä haluaa......
 
sama juttu
mies pitää jonkilaista välimatkaa ja tiedän, että se johtuu hänen aiemmista kokemuksistaan. On luottanut ja uskonut ja tullut kuitenkin petetyksi, on löytynyt joku häntä parempi. Olin itse samanlaisessa tilanteessa entisessä suhteessa, koska miehellä oli muita naisia ja seksi ei kiinnostanut sen puupennin vertaa, mutta entinen mies otti väkisin, jos ei suosiolla saanut.
Nyt minusta tuntuu, että olenko jokin väliinputoaja, toinen ottaa väkisin, omien mielihalujensa tyydyttämiseen ja toiselle ei kelpaa, vaikka minä haluusin.
 
miestäsi ei voi muuttaa
Nainen ei voi muuttaa miestään, mutta hän voi toki saada miehestä eri puolia esille, tai muuttaa omaa elämäänsä paremmaksi.

Puhumattomuus, synkkyys, värittömyys ja läheisyyden karttaminen tekevät monen miehen elämän mustavalkoiseksi. He haluavat olla machoja, he eivät hae naisen hyväksyntää eivätkä pidä sitä tärkeänä, he ovat rakentaneet illuusion siitä millainen mies olisi hyvä, ja noudattavat sitä. He eivät kohtaa eivätkä elä parisuhteessa parisuhdetta, vaan muokkaavat väkivaltaisesti mielestään sellaisen kuin mitä kuvittelevat ihanne miehen maailman olevan.
Samalla heidän rinnallaan oleva nainen kokee sen omaksi syykseen, ja tavalla tai toisella joutuu kantamaan miehensä taakka, sitä taakkaa jota mies kantaa ja joka saa hänet pelkäämään läheisyyttä.

Rakastuessaan tällainen mies on hetkellisesti kuin avoin kirja, mutta vetäytyy suhteen jatkuessa vähitellen kuoreensa, käyttää vaimon järkkymätöntä rakkautta siten hyväkseen, että sysää kaiken vastuun läheisyydestä ja avoimuudesta vaimolle.

Vaimo sitten yrittää tehdä "oikein", ja huolimatta siitä kuinka kylmä mies on häntä kohtaan ollut, ja aina palaa lämmittämään kainaloa ja pyytämään hellyyttä. Vaimo "avautuu" miehelle itkun kanssa että "oih, meinasin jo jättää sinut, anna anteeksi että joudut näkemään itkuni, anna anteeksi jos pyydän sinulta liikaa" Sitten mies saa olla joko se "vahva" joka vain tuhahtaa ja toteaa että "tarpeetonta höpötystä", tai sitten hän saa olla se sankari, joka sanoo että "ei se mitään" ja mitään sanomatta lohduttaa itkevää vaimoa.

Miehen on myös helppo naiselleen osoittaa halveksivansa naisen läheisyyden kaipuuta ja "heikkoutta" olemalla näennäisen vahva, ja tuhahtelemalla esim. jos nainen kysyy avoimesti että mikä mättää.

Voit kaikin mokomin jäädä kantamaan miehesi taakkaa, ja on täysin ymmärrettävää jos jäät.
Ymmärrettävää on myös se, että kun elämässä tulee aikoja jolloin et enää jaksakaan yksin kantaa miehesi onnettomuutta niskassasi, joudut toteamaan että parempi ilman miestä kuin kylmässä ihmissuhteessa.

Joskus saatat olla jopa kiitollinen, kun kylmä miehesi esim. laittaa käden olkapäällesi kun läheisesi on kuollut tms. Mutta pääsääntöisesti jos lasket ihan kohta kohdalta asioiden summan, tulee tulokseksi että mies on saanut enemmän kuin antanut.

Vastaa itsellesi siihen kysymykseen, että KYSYYKÖ mies ikinä kuinka voit. Kertooko hän että rakastaa, vai pitääkö sinun "itsekurilla ja oikealla asenteella" vakuuttaa itsesi miehen rakkaudesta jota et ole koskaan nähnyt.

Tuollainen mies pakottaa naisen uskomaan olemattomia. Ja uskomaan häneen kuin jumallaan, eli ostamaan näkemättä sian säkissä, pelkän uskon voimalla.

minusta se on liikaaa pyydetty, ainakin minulta. Koska mies voisi aivan yhtä hyvin sanoa kuin jättää sanomatta. Mutta en ola vain niin tärkeä hänelle. Hänellä on jotain muuta, tärkeämpää. kuten illuusio miehisyydestä.

 
jotenkin tuttua
täydellisestä naisesta, jonka kuvittelee joskus löytävänsä. Mutta onko sellaista olemassakaan, rakkaushan on enimmillään toisen hyväksymistä, sellaisena kuin on ja ihmistä, joka on täysin virheetön, ei vain taida olla.
Ehkä sisimmässäni olen jäänyt katsomaan, miten tämä jatkuu, mutta en aio loputtomasti toivoa, ihmettä tapahtuvaksi. Sillä muuten meilläkin on hyvä olla yhdessä, mutta miehen suhde seksiin on jotenkin suoritusta kuin tunnetta.
 
miestäsi ei voi muuttaa
Mielestäni hälyttävintä ei ole ongelma seksin kanssa, vaan se että ilmeisesti et voi puhua asiasta suoraan miehellesi. tai jos olet voinut, olet ilmeisesti saanut sellaista palautetta että olet siirtänyt ongelman omaksi mietittäväksesi, tanne palstalle, ja mies tekee sillä aikaa jotain muuta kun sinä mietit tiedän yhteistä seksielämää.

Ei ole kunnollista seksiä ilman että ihminen on avoin. Jos ei voi avautua toiselle, ei seksi ole kovettunutta kaurapuuroa kummempaa.
 
xxxxxxxxxxxxxxxx
"Miehen on myös helppo naiselleen osoittaa halveksivansa naisen läheisyyden kaipuuta ja "heikkoutta" olemalla näennäisen vahva, ja tuhahtelemalla esim. jos nainen kysyy avoimesti että mikä mättää."

Vahva nainen kysyy, mikä mättää. Ei heikko.
 
on puhuttu
"ongelmasta" ja aina asia kiertyy hänen entisiin kokemuksiin. Se on jotenkin syönyt miestä, kun on joutunut kokemaan, sen että nainen on sitten "seuraavassa hetkessä" ollut, reva levällään ollut toisen kanssa, joten luotto naisiin on mennyt. Tajuaisin minäkin, jos kyseessä olisi joku nainen, joka puolijulkisesti sitä tavaraansa jakelisi, mutta on oikein vihitty ja aamenet ollut ja muutenkin ihan kunniallinen ihminen olevinaan, niin sitten omaa sen pimeän puolensa. Eikä tuotakaan mies ensialkuun minulle kertonut itse kaikkea kertonut, vaan seon tullut muualta, kun puhuttiin ja kysyin, onko se totta, niin mies sanoi, että häntä on hirveästi hävettänyt oma tyhmyys ja hölmöys, luottaessaan.
Vahva nainen uskaltaa kysyä, missä mättää, puhua asiat halki, poikki ja pinoon. Onko läheisyyden kaipuu muka heikkoutta?
 
RJV
solmu

Etsikää oikeaa rakkautta.
Myönteiset sanat, kahdenkeskinen aika, rakkaudella annetut lahjat, lempeät palvelukset ja fyysinen kosketus. Jospa teidän miehenne ensisijainen rakkaudenkieli ei olekaan fyysinen kosketus. Ottakaa käyttöön jokin toinen rakkaudenkieli. Yleensä ihminen ilmaisee käytöksellään mikä se on. Rakkaussuhde pitää toimia ensin, josta seuraa automaattisesti seksisuhteen toimiminen. Etsikää yhdessä ensin teitä molempia kiinnostavat asiat. Jos kiinnostavat asiat poikkeavat kovasti toisistaan, niin muistakaa tehdä sopivassa suhteessa kummankin mieleisiä asioita. Keskustelkaa asioista ottakaa huumoria mukaan, vaikka aina ei onnistuisikaan niin silti voi olla hauskaa.
 

Yhteistyössä