Lahko väittää: Vain alle 0,003% maailman väestöstä ei joudu helvettiin!

• Viestiketjun aloittaja athe
  • Ensimmäinen viesti
lastadiolaisten taivas
[QUOTE="Heh";21929018]Joku kertoi kerran et kun saapuu taivaaseen niin siellä on pitkä käytävä jonka varrella on paljon samannäköisiä ovia. Niistä ovista pääsee jokainen oman uskomuksensa mukaiseen taivaaseen. Tiedättekö mistä tunnistaa minkä oven takana on lestadiolaisten taivas?

.... Siitä että sen oven takaa kuuluu kaikkein kovin meteli ja tappelun ääni... :saint:

[/QUOTE]

Toinen juttu meni niin että Pyhä Pietari kierrätti uusia tulijoita taivaaseen tutustumassa, ja kehotti olemaan hyvin hiljaa hys-hys, kun yksi suljettu huone ohitettiin. Miksi?
- Siellä on lestadiolaiset ja he luulee että täällä ei ole ketään muita...

Toinen tohelo
a) Lahkosta: lestadiolaisten oppi täyttää hyvin lahkon tuntomerkit. Yleensähän lahko tarkoittaa uskonryhmää joka ei kuulu kristinuskon valtakirkkoon. vanhoillislestadiolaiset kuuluvat MUODOLLISESTI kirkkoon, mutta he ovat rakentaneet oman toimitaloverkoston ja vieroksuvat kirkkoa. he käyvä tkirkossa yleensä vain jos siellä puhuu lestadiolaispappi.

Opissaan he korostaa yksittäisiä Raamatun ulkopuolisia asioita ehdottomina uskonkappaleina, ja se juuri on keskeinen LAHKON tunnusmerkki.

b) joo, te tosiaan uskotte että muiden ihmisten keskuudessa vain ne jotka kuolevat tai tapetaan pikkulapsina, pääsevä ttaivaaseen. teillä on aika erikoinen Jumala. Tätäkään oppia ei muuten löydy Raamatusta, johonmeidän muiden luterilaisten usko perustuu...

c. Kyllä teidän omat johtajat ovat todenneet, että on vain yksi pieni joukko jossa pääsee taivaaseen ja se on teidän joukko. Heidän haastattelu oli Kotimaa-lehdessä pari vuotta sitten jossa he näin totesivat.

Tätä sinun on vaikea kiistää.
Yhden ev.lut. seurakuntalaisen kokemus kertoo paljon:

Helevettiin menöö että heilahtaa
Vaikeaa jos vaan yksi pappi pitäjässä joka on sit vl

Keittiönoita
Mutta entä jos taivas/helvetti ovat paikkoja, mihin halutaan/ei haluta mennä? Jos esim päätön huomaisi kuolemansa jälkeen olevan lestadiolaisten kanssa taivaassa, niin eiköhän ensimmäinen sana päättömän suusta olisi kutakuinkin "voi helvetti"? Tai jos jehovantodistajista ne 144 000 menee Jumalan luokse ja lopuille jehovantodistajille paratiisi luodaan maan päälle, niin mitäpä meikäläinen tuumaisi syntyessään uudelleen ja huomatessaan, että tällä pampulalla on vain jehovantodistajia? Tai se helluntalainen huomaakin olevansa muslimien kanssa paratiisissa?

Vaaliehdokas nro xx
...
Tuo ON hyvä - kannatti lukea:

"Miltäs tuntuis, jos sun oman seurakunnan pappi julistais jossain pienes porukas, että sinä ja se koko muu seurakuntalaisten joukko siellä kirkon penkissä ette ookkaan oikeita uskovaisia.

Taidat ajatella, ettei tällaisia pappeja ookkaan, kai niistä olis tehty kantelu ja ne olis erotettu pappisvirasta. Jos joku kehtais opettaa, että anteeksannon avaimet ja oikee uskovaisuus on välittyny Suomessa vaan pienelle porukalle, niin sehän ois räikeä lahkolainen harhaoppi!

Vähemmästäkin on pappeja pantu viralta. Mutta niin hullusti on kuulkaa asia, että nämä papit toimii aivan meijän silmien alla. Niitä on Suomessa sellaiset sata kappaletta, eikä piispat eväänsä lotkauta! Mikä tämän porukan nimi on? Se on vanhoillislestadiolaiset.

Mie juttelin tässä yhtenä päivänä vanhoillislestadiolaisen papin kans ja sain päähäni kysyä, että oonko mä sen mielestä tosiaan matkalla kadotukseen? Se kiemurteli aikansa ja yritti selittää, että hänen tehtävänsä on vain julistaa sanaa, ei tuomita.

- No se nyt on selevä, mä sanoin, mutta vastaa kysymykseen.

Se yritti vielä sitä vanhaa selitystä, että onhan kaikilla herätysliikkeillä omat opilliset korostuksensa. Mutta se selitys ny meni puhaltamalla nurin. Ykskään körttiläinen tai evankeelinen tai viidesläinen tai rukoilevainen ei täysis järjissänsä sanois, että pelekästään mun oman yhdistykseni porukka pelastuu. Niin ei sano helluntailaiset eikä vapaakirkollisetkaan.

Vanhoillislestadiolaiset on ainut porukka, joka kylymän rauhallisesti väittää, että niillä yksin on ainoa oikea usko ja Pyhä Henki ja pelastavan synninpäästön voi saada vain niiden joukossa.

Kun mä aikani sitä pappia kurkutin, se lopulta myönsi, että justiin noinhan se on. Hän ei voi pitää minua pelastettuna, jollen mä tee parannusta vanhoillislestadiolaisten uskovien porukassa. Niin se asia on hänelle opetettu ja sen opin hän on säilyttäny, vaikka on kirkon pappi.

Mä kiitin sitä rehellisyydestä ja totesin, että Luojan kiitos, mun pelastukseni ei oo sun luulojes varas. Kun Jeesus on mun puolestani ristiinnaulittu, mulle on yks lysti, miten joku harhaantunu pappi siitä ajattelee. Raamattu puhuu vaan yhdestä välimiehestä ihmisen ja Jumalan välillä, eikä sen nimi oo Lestadius."

ym.. ym...

Että näin
Huh huh!

Toii kirjoittaja Heli Karhumäki piti muuten just aamuhartauden muutama pivä sitten. Hän on hyvä puhuja, ja aina heikomman puolella.

Sitä tässä vaan jää ihmettelemään, että kuinka luterilaisessa kirkossa piispat sallivat tuommosen opetuksen? Että lestadiolaispaille sallitaan moinen seurakuntalaisten diskriminointi?

Eikös tuo ole papin virassa jo virkavirhe?

Näin minä tekisin
Alkuperäinen kirjoittaja Että näin;22345389:
Huh huh!

Toii kirjoittaja Heli Karhumäki piti muuten just aamuhartauden muutama pivä sitten. Hän on hyvä puhuja, ja aina heikomman puolella.

Sitä tässä vaan jää ihmettelemään, että kuinka luterilaisessa kirkossa piispat sallivat tuommosen opetuksen? Että lestadiolaispaille sallitaan moinen seurakuntalaisten diskriminointi?

Eikös tuo ole papin virassa jo virkavirhe?
Kuka näitä fundis-pappeja valvoo? Ei kukaan.
Ainut mahdollisuus on lähteä kirkosta jos pappi alkaa sulle v...lemaan.

Yhteistyössä