Lahjojen antamiseen/saamiseen liittyvä hauska huomio palstalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Täällä usein kysellään lahjojen arvosta ja hinnasta, että minkämoista voi viedä. Ja 5e kaverisynttärilahjastahan on aivan naurettava summa, sillähän ei saa mitään. Ja jos puhutaan jostain hää.- rippi- yms lahjasta niin 50e on suht ok, mutta hiukan nolo sekin. Ainakin jos lahjan antajia on enemmän kuin yksi. 100e alkaa olla sopiva niin ettei enää nolota ja kaikki sen ylimenevä on toki plussaa.

20e lahjakortit on naurettavia, koska sillä rahalla ei saa mitään jne jne. Kyllähän te tiedätte mitä ajan takaa.

MUTTA

Sitten jos tänne tulee joku ja sanoo saaneensa/lapsi saanut 20e arvoisen lahjan ja purnaa siitä jotain tyyliin "silläkin on rahaa vaikka kuinka eikä muita kummilapsia" jne jne niin kommentit on että "kiittämätön paska olet, tuohan on tosi hyvän hintainen lahja eikä tosiaan tarvi olla tuon kalliimpi".

Tälläisen hauskan huomion siis vain tein. :D

näinhän se menee. Mutta, molen sitä mieltä että 20e lahjakortti on tosi hieno lahja. Harmillista vaan kuinka paljon kaiken hinta on noussut, eikä sillä rahalla tosiaan tahdo enää hirveästi mitään saada, jos nyt vaikka vaatteista puhutaan. Se ei suinkaan lahjan antajan vika ole. Että muistetaan olla kiitollisia, se ajatus kuitenkin on se tärkein.

Meillä kaverisynttärilahja on alle 10?. Kummilapselle synttärilahja voi olla 20?. Häälahja läheiselle 30? ja silleen. Lahjan arvo ei kuitenkaan ole pääasia, vaan se, että lahja kolahtaa ja osuu.

Summat joita lahjoihin laitetaan nousee koko ajan. Minua ainakin hirvittää, kun miehen sukulaiset laittaa suuria summia lahjoihin ja itselle 20 euroakin on jo suuri raha.
Kaikilla ei ole satsata niin paljon, kun pitää laittaa monille niin se on yht`äkkiä pienistä tuloista suuri summa.

kohtuus kaikessa. Oikein hävettää, kun tupaantuliaisiinkin tulivat niin 100 euroa toivat
jotkut ja vielä muutakin päälle. Ei meidän rahoilla ole mahdollisuutta vastaavaan, kun lainojakin on.

Mun mielestä lahjan hinta ei ole tärkein jos siitä näkee et on muistettu sillä ihan lahjan saajaa...Itse sain lahjaksi kaverilta tuhkikseksi tarkoitetun tyhjän säilyke purkin :laugh: Ja olin ihan otettu.
Mut on mun mielestä törkeetä jos lahjaksi vie kaverille vaikka tikkarin...Tai hää lahjaksi sen 20e lahjakortin.Ku luultavasti juhlien järjestäjälle kulut vierasta kohti on paljon isommat.

Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
Mun mielestä lahjan hinta ei ole tärkein jos siitä näkee et on muistettu sillä ihan lahjan saajaa...Itse sain lahjaksi kaverilta tuhkikseksi tarkoitetun tyhjän säilyke purkin :laugh: Ja olin ihan otettu.
Mut on mun mielestä törkeetä jos lahjaksi vie kaverille vaikka tikkarin...Tai hää lahjaksi sen 20e lahjakortin.Ku luultavasti juhlien järjestäjälle kulut vierasta kohti on paljon isommat.

Mut jos ei ole enempää laittaa ni kai sekin parempi kuin jättää juhlat väliin. Ja ei mun mielestä lahjakortin idea ole kattaa koko ostossummaa. Onhan se kiva jos ostokset maksaa 80? ni siitä saa vähentää sen 20?

mä kyllä luulen et ne joiden mielestä se 5? lahja kaverille on ok on myös ihan tyytyväisiä siihen omalle lapselle tuotuun 5? lahjaan.
tai jotka ei laske hintaa tärkeimmäksi asiaksi ostaessaan lahjaa yleensäkkään, ei katso myöskään sen saadun lahjan arvoa rahassa.

sitten on ne, joiden mielestä on noloa ostaa ja vielä nolompaa saada liian vähän maksanut lahja, kertoohan se käytetty summa suoraan lahjan antajan arvostuksen lahjan saajaa kohtaan :xmas:

On se joo myös hiukan antajasta kiinni...Ja tietenkin ainakin minun synttäreille ja juhliin voi tulla myös ilman lahjaa.En siitä itse loukkaantuisi.
Mut pakko sanoa et meillä on ollut myös niin et toinen on saanut synttärilahjaksi lämmitä kättä ja toinen uuden auton. Siinä vaiheessa se käsi ei lämmittänyt.

Tai sitten mä olen vaan niin pilalle hemmoteltu et en tajuu et kaikesta pitää olla kiitollinen.

Yhteistyössä