lahjoja lastenlapsille...

tästä ollut muistaakseni ennenkin keskustelua täällä, mutta otanpahan aiheen vielä esille... Eli mitä mieltä olette: kuuluuko mummon ja papan antaa lastenlapsille lahjoja jouluna synttäreinä jne.? Eihän he mitään lahja-automaatteja ole, mutta mun mielestä on todella outoa, jos mitenkään ei huomioida.
 
Salama McQueen
No ei kai virallisesti kuulu, ole pakko jne. Mutta kyllä mäkin ihmettelisin hieman, jos ei mitenkään huomioisi. Asia ois eri, jos muuten viettäisivät kovasti aikaa esim. lastenlastensa kanssa niin saattaisin jopa sanoa, ettei lahjoja jne. esim jouluna koska muutenkin huomioivat.

Mutta kyllä meillä lapset saa jouluna mummoilta ja papoilta lahjat. Siinä se huomioiminen sitten onkin. ;)
 
Siis me ollaan esitetty toivomuksena, että eivät ostaisi MITÄÄN. Synttäreillä, jouluna jne... Koska kaiken maailman roinaa on jo liikaa muutenkin.. Toinen mummoista tajuaa antaa lahjan yleensä rahana ja se laitetaan joko lasten tilille tai ostetaan jotain tarpeellista. Toinen mummoista taas ostelee mitä sattuu lahjoiksi lapsille kuuntelematta meidän mielipidettämme.
 
Kyllä meillä niin on tapana, appiukko ei osta koskaan mitään eikä minunkaan isäni, mutta heiltä en mitään odotakkaan, minun äitini ostaa paljon ympäri vuoden lapsille, mammani muistaa myös aina ja anoppi myös juhlapäivinä.
 
Ei ole pakko.
Tunnustan kyllä että hieman harmittaa että meidän lapsia isovanhemmat eivät juuri muista lapsia jouluisin, joskus mutta ei läheskään joka joulu.
Siskon pojalleni joka on kummipoikani yritän keksiä pieniä lisälahjoja etä lahja määrä vähän kasvaisi. Siskoni ei lahjoja ostele, äitimme ehkä yhden, toinen siskoni yhden tai kaksi, eikä pojalla ole isän puolen sukua ollenkaan eikä muilta kummeilta tule lahjoja.
Poika tosin on jo melkein 13v eikä ole ikinä uskonut joulupukkiin ja äitinsä sanoo että poika kyllä ymmärtää että ei saa kuin lahjan tai pari.
Minä olen kyllä niinä jouluina jotka olemme yhdessä viettäneet huomannut että kyllä sitä isommankin pojan silmät loistavat kun saa niitä paketteja, vaikka sisältö ei olisikaan mitä hurjan upeaa :xmas:
 
Viblsp
Meillä mun isä vaimonsa kanssa ei ole lähettäny mitään meijän lapsille. Esikoiselle ainakin on kuulemma lahja ostettu, mutta mitään ei tänne ole tullut. (Esikoinen täytti 5.10. 4v.) Mun mielestä aika helvetin röyhkeää. Ei siinä mitään, etten enää itse saa korttia synttäripäivänä, mutta lapsia ei pitäisi unohtaa. Tulee väkisinkin mieleen että isän vaimon lapsenlapset (joille isäni on pappa) ovat tärkeämpiä.
 
Jos mun mummo ja pappa olisivat ostaneet lahjan kaikille lastenlapsille, niin melko miljonäärejä olisivat saaneet olla. Lastenlapsia ku heille kertyi päälle 65... :whistle:

Kyllähän se kortti kuitenki vois olla (koko perheelle yhteisenä), ne ei paljoa maksa.
 
vierailija
Minusta on outoa ajatella että odottaisin kenenkään sukulaisen/ystävän ostavan lahjoja minun lapselleni...
Minä ostan omalle lapselleni lahjat ja jos joku muu ostaa se on vaan iloinen yllätys.Ikinä en laske sen varaan että "ostan itse vähemmän kun muut kuitenkin ostaa..."
 

Yhteistyössä