Lahjoitan tänä vuonna 1000e - mutta minne?

  • Viestiketjun aloittaja jouluraha
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ottavatkohan lastensairaalat ja muut laitokset uusia tavaroita lainkaan vastaan tämmösenä flunssakautena? Ainakin meidän neuvolasta on kaikki irti lähtevä suunnilleen poistettu.

Tosi kurja toi kuittijuttu, mistä joku kirjoitti. Kun ei voi enää lahjoittaakkaan ilman kuittia, heti epäillään jotain vilppiä :(
Mutta järjestöille saa lahjoittaa mielinmäärin. Järjestöille joissa on hirveästi ihmisiä jotka saavat palkkaa. Mä haluaisin nähdä että pieni lahjani on jossain muussa muodossa kuin lukema jossain tilitysnauhassa.
Siis kysyt ottavatko uusia tavaroita? ootko vähän sekaisin???
 
asccf
Minä olen lahjoittanut kuluvan vuoden aikana about saman summan. Olen jakanut sen niin että mahdollisimman moni hyötyy; turvakoti, eläintensuoja, "kummilapsi" kehitysmaasta, tuleva Joulupuu-keräys, Mannerheimin Lastensuojeluliiton keräys jne.
 
Eläin
Monet eläintenlöytökodit toimii vapaaehtoisten voimin ja täysin hyväntekeväisyyden varoin.
Voisit soittaa vaikka lähimpään ja kysyä sieltä. He varmasti mielellään ottaisi eläintenruokaa, lääkkeitä tms. vastaan.
 
espis
itse lahjoitaisin espanjan kodittomille koirille. Tuhannella eurolla saisi jo paljon hyvää aikaiseksi. Lisää tietoa löytyy www.espanjankoirat.com

Ja yhdistys toimii vapaaehtoisvoimin, eli koko raha menee lyhentämättömänä koirien hyväksi.

Onhan näitä apua tarvivia yhdistyksiä tietty muuallakin... :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
hyvä joulumieli keräykseen. Menee lyhentämättömänä vähävaraisille ja vaikeassa elämäntilanteessa oleville lapsiperheille
Mä en lahjottaisi. Tiedän että osa niistä korteista on jaettu ihan tavallisille, hyvin toimeen tuleville perheille kun korteista on pitänyt vaan eroon päästä :/
 
saapas
Musta noi kaikki on hiukan huijausta jonne lahjoitetaan rahaa. Paljon parempi antaa suoraan esim. just leluina tai vastaavana. Suomessakin on tosi paljon löytöeläimiä ja niitten auttaminen on helppoa kun osataa vaikka kuivamuonaa tonnilla niin on varmaan eläinhoitolassa onnenpäivät pitkäksi aikaa. Turha sitä rahaa on ulkomaille antaa kun aina on välikäsiä ottamassa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti5x:
me voitas olla oikee "Järjestö"...sairasteleva sakki. 7 henkee...välillä syyään kynsiä nälkään.karua suomalaisessa HYVINVOINTIyhteiskunnassa :(
Mutta silti varaa nettiin ja tietokoneeseen (olipa se sit romu tai ei)?
Mä luulen, että ylipäätään ne, ketkä eniten apua tarvitsisivat (tonni ei heidän auttamiseensa tietenkään riittäis, iloa siitä varmasti olisi), eivät todellakaan palstaile täällä tai muutoinkaan käytä internetiä.
 
köyhä perhe
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti5x:
me voitas olla oikee "Järjestö"...sairasteleva sakki. 7 henkee...välillä syyään kynsiä nälkään.karua suomalaisessa HYVINVOINTIyhteiskunnassa :(
Mutta silti varaa nettiin ja tietokoneeseen (olipa se sit romu tai ei)?
Mä luulen, että ylipäätään ne, ketkä eniten apua tarvitsisivat (tonni ei heidän auttamiseensa tietenkään riittäis, iloa siitä varmasti olisi), eivät todellakaan palstaile täällä tai muutoinkaan käytä internetiä.
Kyllä me käytetään, mutta ei omaa...
Sossun asiakkaathan saattavat saada koneen ja liitymät sossusta. Vaikka toimeentulotukea saava ei kyllä kauhean köyhä ole. Sillä rahalla saa kyllä joulun laitettua, kun sen vain saisi :(
 
ap
Ohhoh...
Elikkä sotaveteraaneille en laita rahaani. Heräsi vain kysymys kuka noita järjestöjen rahoja hautoo?
Tuossa juuri se syy miksi en rahojani halua millekkään järjestölle antaa.

Toi joulupuu-juttu oli ihan hyvä :) Samoin taidan piakkoin käydä naapuripaikkakunnan löytöeläinkeskuksessa pikkujoulukasseineni :)
Venäjän orvot myöskin koskettivat, kuinkahan saisin osoitteita ja tietoa mitä sinne tarvitaan?
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
hyvä joulumieli keräykseen. Menee lyhentämättömänä vähävaraisille ja vaikeassa elämäntilanteessa oleville lapsiperheille
Mä en lahjottaisi. Tiedän että osa niistä korteista on jaettu ihan tavallisille, hyvin toimeen tuleville perheille kun korteista on pitänyt vaan eroon päästä :/
esim pelkkä sairaus on syy miksi sen voi saada. EI pelkästään vähävaraisuus.
 
taskuunsa pistävät moisen
Alkuperäinen kirjoittaja asccf:
Minä olen lahjoittanut kuluvan vuoden aikana about saman summan. Olen jakanut sen niin että mahdollisimman moni hyötyy; turvakoti, eläintensuoja, "kummilapsi" kehitysmaasta, tuleva Joulupuu-keräys, Mannerheimin Lastensuojeluliiton keräys jne.
Eihän tuosta saa paljon mitään kukaan taho. Mitä sillä saa.
 
Huomioittehan seuraavan tärkeän asian: Halutessanne lahjoittaa lasten viihtyvyyttä lisääviä pelejä, leluja ym. niiden tulisi olla uusia. Käytetyt lelut sisältävät usein liian suuren infektioriskin, joten lasten turvallisuuden takia niitä ei voi osastoille viedä.

uusia pelejä sais läjäpäin tolla rahalla lastenosastoille kautta maan. esimerkiksi. tai vaikka kättärin vastasyntyneiden teho-osastolle tonnin maksavan Neopuff, tekohengityslaitteen.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
hyvä joulumieli keräykseen. Menee lyhentämättömänä vähävaraisille ja vaikeassa elämäntilanteessa oleville lapsiperheille
Mä en lahjottaisi. Tiedän että osa niistä korteista on jaettu ihan tavallisille, hyvin toimeen tuleville perheille kun korteista on pitänyt vaan eroon päästä :/
me ainakin saatiin viime vuonna joulu ainoastaan tuon lahjakortin avulla. muuten ei olisi ollut varaa ostaa jouluruokia yms. ollenkaan.
 
vieras
minä lahjoittaisin jollekin köyhälle perheelle suoraan tai lahjakortteina. Voisit ehkä antaa useampia 150-200 euron lahjakortteja joillekin köyhille+monilapisisille perheille tai perheille, jossa sairauden vuoksi joudutaan elämään sekä säästellen että kärsimystä on muutenkin?
Minä olen ajatellut myös joskus että jos onni potkaisisi, niin laittaisin esim. lottovoitosta parin tonnin lahjakortit muutamiin perheisiin, missä tiedän että eletään hyvin tiukalla ja on paljon lapsia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä lahjoittaisin jollekin köyhälle perheelle suoraan tai lahjakortteina. Voisit ehkä antaa useampia 150-200 euron lahjakortteja joillekin köyhille+monilapisisille perheille tai perheille, jossa sairauden vuoksi joudutaan elämään sekä säästellen että kärsimystä on muutenkin?
Minä olen ajatellut myös joskus että jos onni potkaisisi, niin laittaisin esim. lottovoitosta parin tonnin lahjakortit muutamiin perheisiin, missä tiedän että eletään hyvin tiukalla ja on paljon lapsia.
Tää sun ehdotus oli erittäin hyvä ja kaunis :)
Mä vaan en tunne henkilökohtaisesti tällaista perhettä, en yhtään. tunnen vain samanlaisia kuin itsekkin olen, tällanen tavallinen keskitulonen tallaaja.
Enkä koskaan haluaisi mennä kenenkään tuntemattoman ovelle sanomaan että "hei, mä olen sejase... hyvää joulua kun te kuulemma olette köyhiä." Saisin varmaan potkun persauksille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tää sun ehdotus oli erittäin hyvä ja kaunis :)
Mä vaan en tunne henkilökohtaisesti tällaista perhettä, en yhtään. tunnen vain samanlaisia kuin itsekkin olen, tällanen tavallinen keskitulonen tallaaja.
Enkä koskaan haluaisi mennä kenenkään tuntemattoman ovelle sanomaan että "hei, mä olen sejase... hyvää joulua kun te kuulemma olette köyhiä." Saisin varmaan potkun persauksille.
Vie lahjakoriti neuvolaan tai seurakuntaan ja pyydä heitä jakamaan ne puolestasi esim. just perheille joissa on paljon lapsia, sairautta tai jotain muuta kriteerisi täyttävää asiaa.
 

Yhteistyössä