ap
Alkuperäinen kirjoittaja tää on niin tätä:Täysi peesi tälle! Kuulin eräältä avunviejältä, että he vievät tavarat perille, mutta varma ei voi olla siitä että apu menisi loppujen lopuksi oikeaan kohteeseen. Ja todellakin. Venäjä ei mikään köyhä valtio ole, mutta hanakasti sitä apua vastaanotetaan niin kauan kuin me hyväuskoiset suomitytöt-ja pojat sinne tavaraa jaksamme kantaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Itseäni mietityttää se, että olen kuullut ettei apu mene aina perille. Hyväuskoiset suomalaiset menevät itse paikan päälle viemään avun perille (orpolapsille, vangeille tms.) ja kaikki näyttää sujuvan kuin rasvattu, mutta "kulissien takana" valitettavasti henkilökunta ottaa lahjoitetut tavarat/rahat/ruoat. Lisäksi olen kuullut ettei venäjä auta orpo yms. lapsiaan koska apu tulee kuitenkin suomesta :/ Eli se on heidän valtionsa budjetista vain vähemmän kun suomi maksaa vangeille paremmat olot. Tällaisia pohdintoja.. Auttaa voisin jos veisin itse avun perille ja jäisin vahtimaan että apu todella menee sinne minne se on tarkoitettu, mutta se ei tietysti ole mahdollista.
Kieltäydy sinä kylmäsydäminen ihminen vain auttamasta vähävaraisia tuolla perusteella, jos omatuntosi sen sallii. Muista päätöksesi joulupöydässä kun mässäilet rasvaisella jouluruoalla.
Kaikki kerääjät eivät todellakaan ole huijareita, harmi että jotkut mustat lampaat ovat pilanneet jokaisen maineen. Venäjällä tuloerot ovat suuret. Vaikka maasta löytyy hyperrikkaita ihmisiä, köyhäillistö on laaja ja varaton. Nämä rikkaat kiertävät veroja, eikä valtiolla siksi ole mahdollisuutta samanlaisen sosiaaliturvan tuottamiseen kuin Suomessa. Viattomia ovat kaltoinkohdellut lapset tähän asiaan. Siksi, joulun sanoman nimissä; auttakaa ihmiset vähempiosaisia!