Lahjoista

• Viestiketjun aloittaja Maija
  • Ensimmäinen viesti
Maija
Tässä kun oon yksin kotona niin tulee mietittyä kaikkea, mut siis on jo pitemmän aikaa painanu mieltä mun sisko.

Mulla on poika joka oli ensimmäinen lapsenlapsi meidän vanhemmille, en tiiä miten liittyy tähän asiaan mut kuiteski :)

Mun sisko osteli aika paljon mun raskausaikana vauvan vaatteita ja on ostellu nytkin ja tuonu ns. lahjaks niitä.

No nyt on sitten mun sisko raskaana. Sisko tossa yks ilta sano että hän kyllä oottaa et mä ostan hänenkin lapselle paljon vaatteita kun hänki on ostanu. No mä sanoin siskolle että mulla on ihan työn ja tuskan takana että saan ostettua omalle lapselle kaikki tarvittavat vaatteet (oon siis yh) no sisko vetos niihin omiin ostoksiinsa.

Siis voiks tää nyt olla niin että mun pitää alkaa samalla mitalla ostelemaan vaatteita mitkä siskon ostamina on ollu lahjoja. Siis toki ostan ihan samalla tavalla viemiset kun vauva syntyy niinku muillekki lapsen saaneille....

no ei
ainakaan miun mielestä tarvii ostella, ja jos hää ny nii ottaa nokkiisa ni vie omalle lapsellesi pieneksi jääneitä vaatteita hälle sitten :) sano että ajattelet luontoystävällisesti/ekologisesti.. Nyt kun on kerta tätä ilmastonmuutostakin ;D

No
Meinaatko jättää oman lapsen vaatteitta ja ostella siskon vauvalle?

Ei Sinun tarvitse olla tyhmä jos siskosi nyt on sellainen.

Tuskin sinä mitään velkakirjaa hänen ostoksistaan allekirjoitit.

vieras
No kyllä minä ainakin odotin kun aikoinaan siskoni lapsia hoidin todella paljon, että vuoroin vieraissa. Mun lapsia ei ole hoitanut oikeastaan ollenkaan, enkä enää kysykään.

Mutta jos kyse olisi vaatteista, sanoisin että en ole pyytänyt tuoda vaatteita, ostan vaatteet mieluummin oman makuni mukaan, tuossa nämä vaatteet ole hyvä, voit pitää niitä omalla lapsellasi.

äitivaan
Ei tarvi ostaa. Jos pyytämättä joku tuo lahjoja, vaatteita niin ei toinen ole mitenkään velvollinen ostamaan samalla mitalla takaisin. Voithan sä antaa ne pieneks jääneet vaatteet siskon vauvalle.

Kukin ostaa lahjoja omien varojensa mukaan.

ap
Ollaan sovittu että kaikki meille pieneks vaatteet siirtyy siskon lapselle ja on ottanutkin niitä säilöön. Hassua kun mä olin vaunuja ostamassa niin sano etten mä nyt voi tollasia halpiksia ostaa kun sisko ei tykkää niistä :)
Omalle lapsellehan mä ne olin ostamassa, ottakoot jos kelpaa tai ostakoot uudet
Voiks tää nyt olla jotain kateutta

jaa
tuskin sitä yh-korttia kannattaa esiintuoda. yhden lapsen äitinä riittää rahaa ja saat elatustuet jne.
mutta jos mieluummin käytät itseesi baariin jne. etkä halua antaa oman lapsesi vanhoja vaan myyt ne (sanoit että ostat vaan sen mitä muillekin vauvoille)

Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Ei tarvi ostaa. Jos pyytämättä joku tuo lahjoja, vaatteita niin ei toinen ole mitenkään velvollinen ostamaan samalla mitalla takaisin. Voithan sä antaa ne pieneks jääneet vaatteet siskon vauvalle.

Peesaan tätä!

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:

Peesaan tätä!
sama juttu.on siskos oma vika jos ajattelee tolla tavalla että sun pitäis nyt toimia kuten hän toimi.Ei sun oo pakko ostaa mitään jos et halua.

Yhteistyössä