lahjatoiveet kallistuvat mitä vanhemmaks lapset tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
oon pistäny merkille tälläsen asian (ei tosin päde joka lapsessa) et lahjatoiveet kallistuvat mitä enemmän tulee ikää, ja näillä mun tapauksilla ei oo ikää kuin 10v ja 12v.

pikkuveljen 12v listalta löytyy:

nintendo wii
pleikka 3
läppäri
pleikkapelejä
uus kivääri (harrastaa ampumista)
dvd-soitin

ym..

Kummipoika 10v

nintendo wii
pleikka 3
pelejä pleikka 2:lle
läppäri
mönkijä

ihan siis tällästä perussettii..:D mitäköhän muutaman vuoden päästä??

no onhan tossa jo... en kyllä ostaisi samalla kertaa lahjaksi nintendo wiitä ja pleikka kolosta... enkä kyllä ton ikäselle läppäriäkään... Paitti tietty jo rahaa on ylettömästi.. :)

ja mitä hintoihin tulee niin just eilen pohdittiin että kyllä lelut on nykyään niin julmetun kalleita. Mä panostan mielelläni laatuun ja maksan kyllä dubloista ja puuleluista ihan kunnon hintojakin, mutta odotan kauhulla kun lapsi alkaa toivoa jotain barbeja tai jotain just tommosia lelukoiria tai muita jotka maksaa ton sata euroa...

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
no onhan tossa jo... en kyllä ostaisi samalla kertaa lahjaksi nintendo wiitä ja pleikka kolosta... enkä kyllä ton ikäselle läppäriäkään... Paitti tietty jo rahaa on ylettömästi.. :)

ja mitä hintoihin tulee niin just eilen pohdittiin että kyllä lelut on nykyään niin julmetun kalleita. Mä panostan mielelläni laatuun ja maksan kyllä dubloista ja puuleluista ihan kunnon hintojakin, mutta odotan kauhulla kun lapsi alkaa toivoa jotain barbeja tai jotain just tommosia lelukoiria tai muita jotka maksaa ton sata euroa...

ne haluais jomman kumman.. kumpiki käy..

joo no ei tuu kyl saamaan noista ku korkeintaa noita pelejä.. ei oo kyl ihan rahaa noihin muihin..

joutu kyl yskäsemään muutaman kerran ku kuulin ton listan:D

samaa mieltä
viime vuonna tyttö 5v toivo läppäpuhelinta sai....
nyt 6v digikameraa kun vanhempien kameralla ei saa ottaa kuvia aina kun haluaa.... mummo lupas ostaa!
7v... mihän luvassa???

Osittain nykypäivän lapsilla on kalliit lahjatoiveet kun ovat tottuneet saamaan sen mitä toivovat, mutta osittain myös kaikki on niin pirun kallista nykyään että ei halvalla juuri mitään saa.
Esim. tuttuni poika saa lähes aina mitä haluaa kunhan jaksaa sitä pyytää ja sitten tehdään sopimus että ei syö kuukauteen karkkia ja siivoaa oman huoneen kerta viikko ja sieltä tulee sitten x-box ja tonnin pyörää ynm. Niin ja poika on 11 vuotta. Ja omistaa jo 10:nen kännykän.

Mutta mikäs siinä jos rahaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
barbeja tai jotain just tommosia lelukoiria tai muita jotka maksaa ton sata euroa...

tossa mä toivon et tyttö tulis muhun ja eikä sitä kiinnostais pätkääkään mikkää barbit tms..

mää toivon kans, mut en usko et tulee toive toteutumaan... meillä kyllä leikitään tosi paljon autoilla ja junaradalla ja dubloilla edelleen ja on pienestä asti leikitty, mutta nyt kaikki keiju- ja prinsessajutut on tois pop! Onneksi lahjaksi toivotaan keijuja ja niitä äiti ostaa, kun löysi ihania pieniä kovaa muovia olevia, jotak oikeesti kestää leikissä. Samoin noi my little ponyt vielä menettelee, mutta berbeja mä en kestä.. en tykkää niistä ite ja lisäks ne hajoo ihan sikahelposti...

ne haluais jomman kumman.. kumpiki käy..

joo no ei tuu kyl saamaan noista ku korkeintaa noita pelejä.. ei oo kyl ihan rahaa noihin muihin..

joutu kyl yskäsemään muutaman kerran ku kuulin ton listan:D[/quote]

uskon!! :D

barbeja tai jotain just tommosia lelukoiria tai muita jotka maksaa ton sata euroa...

tossa mä toivon et tyttö tulis muhun ja eikä sitä kiinnostais pätkääkään mikkää barbit tms..

mää toivon kans, mut en usko et tulee toive toteutumaan... meillä kyllä leikitään tosi paljon autoilla ja junaradalla ja dubloilla edelleen ja on pienestä asti leikitty, mutta nyt kaikki keiju- ja prinsessajutut on tois pop! Onneksi lahjaksi toivotaan keijuja ja niitä äiti ostaa, kun löysi ihania pieniä kovaa muovia olevia, jotak oikeesti kestää leikissä. Samoin noi my little ponyt vielä menettelee, mutta berbeja mä en kestä.. en tykkää niistä ite ja lisäks ne hajoo ihan sikahelposti...

mä oon antanu kiellon kaikille et ei nukkeja, ei pehmoleluja eikä rattaita ( damn oon kauhee mutsi) mut nukkeja on jo kolme eikä niil pahemmin leikitä nii ei tartte lisää raahata.. pehmoleluja on miljoona ja ei kiitos enempää.

enemminki jotain kehittäviä leluja kuten palapelejä, legoja, pelejä ym.. muistipeli on kova sana meillä nytte. Palapelejä tykkää tehä ja innostunu pelailemaan.

noi my little ponyt on kyl kovas käytös.. ja pikkuväki-leluja oon kans toivonu ku ne o kestävii ja kivoja

mä oon antanu kiellon kaikille et ei nukkeja, ei pehmoleluja eikä rattaita ( damn oon kauhee mutsi) mut nukkeja on jo kolme eikä niil pahemmin leikitä nii ei tartte lisää raahata.. pehmoleluja on miljoona ja ei kiitos enempää.

enemminki jotain kehittäviä leluja kuten palapelejä, legoja, pelejä ym.. muistipeli on kova sana meillä nytte. Palapelejä tykkää tehä ja innostunu pelailemaan.

noi my little ponyt on kyl kovas käytös.. ja pikkuväki-leluja oon kans toivonu ku ne o kestävii ja kivoja

tosi kauhee juu... :D Mä sit taas oon esittäny toiveen, että ei mitään krääsää, vaan mieluummi jotain laadukasta... meillä toivelahjoja on aina kirjat, pelit ja palapelit...niitä meille saa tulla aina lisää ja niitä meillä päivittäin käytetään.

leluista ollaan kerätty dubloja, brion junarataa, puista autorataa, puisia leikkiruokia ja astioita, scheilchin pikkueläimiä ym... littele peoplet on myös kivoja.

aika hyvin on kaikki noudattaneet toiveitani... olen tutiustunut vuosien varrella niin moneen perheeseen jossa on älyttömästi krääsää. mutta lapset eivät dilti leiki millään. Meillä leikitään paljon ja uskon että se on ainakin osittain sen ansiota että lelut ovat kestäviä ja samaa sarjaa löytyy aina jonkin verran...

Nyt joululahjaksi odottamassa puinen nukkekoti... äiti jo oottaa että koska tulis joulu.. :D Eli mä kyllä nukeista tykkään, mutta en vaan barbeista...

oon pistäny merkille tälläsen asian (ei tosin päde joka lapsessa) et lahjatoiveet kallistuvat mitä enemmän tulee ikää, ja näillä mun tapauksilla ei oo ikää kuin 10v ja 12v.

nintendo wii
pleikka 3
läppäri
pleikkapelejä
dvd-soitin

ym..

Kummipoika 10v

nintendo wii
pleikka 3
läppäri
mönkijä

huh. eihä tuossa ole yhtäkään halpaa lahjaaa. ahneita pikkuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

nintendo wii
pleikka 3
läppäri
pleikkapelejä
dvd-soitin

ym..

Kummipoika 10v

nintendo wii
pleikka 3
läppäri
mönkijä

huh. eihä tuossa ole yhtäkään halpaa lahjaaa. ahneita pikkuisia.

Onneks toivominen on ihan ilmaista..=)

Yhteistyössä