Lahjat päiväkodin hoitajille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivu

Vieras
Antakaa vinkkejä mitä voi viedä päiväkodin hoitajille lahjaksi, kun lapsi nyt keväällä lopettaa eskarin? Olisi kiva muistaa jotenkin hoitajia, kun lapsi ollut useamman vudoen samassa päiväkodissa.

Minä olen miettinyt josko veisi lahjaksi muutaman uuden palapelin päiväkotiin pelattavaksi. Kun ei tunne hoitajia siviilissä, on tosi vaikea keksiä mitään ja nyt vielä lapsen omahoitaja on virkavapaalla ja tuntuisi jotenkin hölmöltä antaa jotain pari viikkoa töissä olleelle sijaiselle. Jouluna annettiin omahoitajalle lapsen tekemä joulukortti. Onpahan ainakin helppo hävittää jos ei haluakaan säilyttää.

Ite lto:na olisin mielissäni kaikesta, mihin lapsi on itse osallistunut. Eli ihan korttikin riittää, mut tietty näin keväällä vois joku kesäkukka olla jees. Yksi vuosi sain amppelimansikan ja se oli kyl mieluinen!

Montaako henkilöä muistat? Riippuu vähän siitäkin ja että kuinka paljon haluat satsata. Täälläkin palstalla aina välillä ulistaan tyhmistä lahjoista ja itsekin opettajana tuntuu välillä hassulta saada 15 suklaarasiaa joka joulu. Mutta se on taas toinen juttu.

Itse olen suosinut "kuluvia" lahjoja kun olen muistanut lasten ohjaajia tai hoitajia. Yksi hyvä ainakin on esim. paikalliset tuotteet. Valkosipuliletti, tyrnimehu/marmeladi, luomutilan näkkäri tms. Eipä hullumpi idea ole esim. PIENI lahjakortti kukkakauppaan tai puutarhamyymälään tai vaikka paikalliseen leipomoon pullakahville. Tai vaikka mansikka- tai tomaattiamppeli, on tosin aika hintavia.

Itse olen joskus saanut leffaliput ja kerran jopa lahjakortin huvipuistoon. Ne oli tosi hupaisia, vaikka vaivaannuttavan kalliita.

Mä olen vienyt päiväkotiin kaikenmoista, kun on lasten "ura" kestänyt useita vuosia jo. Olen vienyt ryhmälle koko ryhmälle kirjan, joka jää, vaikka lapsi lähtikin kouluun. Olen leiponut jokaiselle tätsylle pienen kakun. Olen vienyt kesäkukkaa ja leikkokukkaa. Olen vienyt pieniä keittokirjoja (niitä edullisia, joissa on joku teema esim. tapas, suklaa jne).. Kahvimukit vein, kun keskimmäinen siirtyi ihanasta ryhmästä isompien ryhmään. Jouluksi olen vienyt lämpöiset sormikkaat.. Kynttilöitä... Serviettejä...

Mä mietin myös... Oon vieny aina muiden mielestä omalaatusta. Nyt neiti lopettaa tuossa ryhmässä ja siirtyy eskariin joten jotain olisi keksittävä. Viime keväänä vietiin kuohuvaa ja perunankuorintahanskat... Jouluna vietiin punaviiniä... Mitä mä keksin??

Joku kesäkukka on varmaan kiva. Tai joku yrittitaimi ei maksa paljon (basilika, timjami, persilja, tilli) - voi laittaa parvekeruukkuun, jos ei ole pihaa ja iloa on koko kesän.

Minä vein viime vuonna orvokit kaikille. Kovasti tykkäsivät eivätkä maksa paljon. Eräs idea voisi olla istuttaa jonkun kukan siemen ja antaa se.

Hoitajat toivotavat just jotain kulutettavaa lahjaa eikä kaikenmaailman pikkukrääsää. Miten olisi yhteislahja esim. lahjakortti kaikkien vanhempien kesken?

Yhteistyössä