Lahja väärän kaupan paperissa, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mitä mieltä olette siitä, kun lahjan kantaja käärii antamansa lahjan arvostetun kaupan paperiin. Lahjasta siis näkee että on halpislaatua ja ostettu jostain ihan muualta. Jotenkin tuntuu ikävältä tuollainen. En todellakaan siis vaadi lahjaa hienosta kaupasta, enkä edes pidä siitä että lahjat ovat kaupan papereissa.

En erityisesti tykkää kaupan papereista, joten en todellakaan laittais tieten tahtoen toisen kaupan paperiin. Ehkä sen kaupan paperi nyt just menis mistä ostettu, mutta tolleen ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut entäs jos se lahja pakataan eri laatikkoon? Esim. villasukat vedenkeittimen laatikkoon...

No ei toikaan oikeen sovi... Paitsi jos sen laatikon päällystää oikeen liimaamalla jollain nätillä paperilla, eihän siitä silloin nää mikä laatikko se on ollut.

no ihan heletin sama missä paperissa joku lahja. Joskus on kyllä pistäny silmään miten rumia papereita monissa kaupoissa on. Et mieluummin kai sit johonki nättiin papruun. Ihan sama mistä se paperi sitten tulee.

On kierrätykseen perustuva tapa säästää lahjapaperit/-kassit, ja käyttää ne uudelleen. Tosin minkää kaupan paperia en laittais, ilmaista markkinointiahan tuo on. Jos sun tuttusi tekee kuten minä, ja kierrättää paperit noin.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Mut entäs jos se lahja pakataan eri laatikkoon? Esim. villasukat vedenkeittimen laatikkoon...

No ei toikaan oikeen sovi... Paitsi jos sen laatikon päällystää oikeen liimaamalla jollain nätillä paperilla, eihän siitä silloin nää mikä laatikko se on ollut.

Kyllä mä ainakin laitan tavaraa ties mihin laatikkoon, jos kyseessä on semmonen, jossa ei oo valmiiks lootaa ja ilman sitä on hankala paketoida.

Apua, oonkos tehnyt väärin, kun oon ostanut robbarista legon ja käärinyt sen Marimekon paperiin (toi paperi sattuu olemaan ainoaa lahjapaperia, jota meillä ylipäänsä on)... Oon kyllä sen paperinkin ostanut Robbarista. |O |O

Muut vieraat tosiaan luulikin että lahja oli paperinmukaisesta kaupasta. Itse tietysti tuli sitä tarkemmin katsottua, niin ei voinut olla huomaamatta että oli ihan muualta. Alennustarrakin oli hintalapusta revitty pois... :)

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Apua, oonkos tehnyt väärin, kun oon ostanut robbarista legon ja käärinyt sen Marimekon paperiin (toi paperi sattuu olemaan ainoaa lahjapaperia, jota meillä ylipäänsä on)... Oon kyllä sen paperinkin ostanut Robbarista. |O |O

Marimekon paperi on ihan eri juttu, kun sitä oikeesti myydäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muut vieraat tosiaan luulikin että lahja oli paperinmukaisesta kaupasta. Itse tietysti tuli sitä tarkemmin katsottua, niin ei voinut olla huomaamatta että oli ihan muualta. Alennustarrakin oli hintalapusta revitty pois... :)

No mitä ihmeen merkitystä? Mä en käsitä koko jutun pointtia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se on outoa jos hintalappu on jätetty paikoilleen.

Luulen tajuavani mitä ap tarkoittaa. Häiritsisi mua, jos siis lahjan antaja yrittää hämätä että lahja on ostettu sieltä mistä paperikin. Mutta jos lahjanantaja ei tajua että SULLE lahjansaajana tuli kiusaantunut olo? Mullekkin kyllä tulis, jos oikein muut vieraat ihastelis kovaan ääneen että miten se "x" nyt on mennyt ja törsännyt "x" kaupassa, oooh! Ja sitten siel paketissa on joku halpahallin jäljitelmä. Ja jos lahjan antaja ois mun anoppi... Se nimittäin harrastaa tuon tyylistä venkoilua.

Meidän mummi tekee tätä. Tullut hauskoja tilanteita kun on katsonut, että ahaa, tänä jouluna mä saan laatikollisen tena-lady virtsankarkailusiteitä tms. :laugh: Oppinut ettei mummin laatikoista kannata päätellä yhtään mitään.

Mutta alkuperäiseen kyssäriin, niin ei mua kiinnosta pätkääkään mihin on paketoitu.

No enpä kyllä edes huomaisi, että paperi ja sisältö on eri liikkeistä. Mitä ihmeen väliä sillä on? Stockmannillakin on hyvin laidasta laitaan tavaraa, myös laadun suhteen ja sielläkin on alennuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:

Meidän mummi tekee tätä. Tullut hauskoja tilanteita kun on katsonut, että ahaa, tänä jouluna mä saan laatikollisen tena-lady virtsankarkailusiteitä tms. :laugh: Oppinut ettei mummin laatikoista kannata päätellä yhtään mitään.

Mutta alkuperäiseen kyssäriin, niin ei mua kiinnosta pätkääkään mihin on paketoitu.
Joo, tutulta kuulostaa! Ja minä myös paketoijn mihin sattuu laatikkoon hankalan muotoiset lahjat. Vaan en sentään Tena, Tampax tai rintaliivisuojien laatikkoon...

Yhteistyössä