Lahja 5-vuotiaalle tytölle? Apua!

  • Viestiketjun aloittaja "Siru"
  • Ensimmäinen viesti
"Siru"
Mitä ihmettä sitä keksisi 5 vuotta täyttävälle sukulaistytölle lahjaksi? Tuo tyttöjen maailma on ihan vieras, kun itsellä on vain poikia.

Kävin tänään lelukaupassa ja ne kimaltelevat pinkit muovihörsellykset saivat melkein voimaan pahoin :)
Aikaisemmin olen ostanut tytölle esim. Brion leluja, Diploja, kirjoja, palapelejä ja muuta "sukupuolineutraalia" tavaraa. Nyt tyttö on kuitenkin niin vanha, että olisi kiva ostaa jotain, mistä lapsi ilahtuisi aidosti. Valitettavasti näyttää siltä, että eniten ilahduttaisi joku iiihana pinkki prinsessakeijubarbi (joita tytöllä on jo nyt hyllyt pullollaan).

Ehdotuksia? Joku klassinen, kaunis ja kestävä lelu, josta 5-vuotias tykkäisi?
 
Meidän 5-vuotiaalla on ainakin kaikki pienet härpäkkeet nyt in. Nukketalo voi olla turhan tyyris synttärilahja, mutta ehkä siitä voisi kehittää jotain? Ja siis joo... prinsessa Barbiet! :kieh:
 
"A p"
Jossain mainostettiin jotain "tyttöjen Legoja". En tajunnut katsoa Legohyllyä kaupassa, eli ei aavistustakaan millaisia ovat. Ovatko ihan pikkulegojen kokoisia? Tykkäisiköhän 5-vuotias sellaisista vai ovatko liian vauvamaisia/poikamaisia/tylsiä?
 
"vieras"
[QUOTE="A p";27027539]Jossain mainostettiin jotain "tyttöjen Legoja". En tajunnut katsoa Legohyllyä kaupassa, eli ei aavistustakaan millaisia ovat. Ovatko ihan pikkulegojen kokoisia? Tykkäisiköhän 5-vuotias sellaisista vai ovatko liian vauvamaisia/poikamaisia/tylsiä?[/QUOTE]

Ovat varmaan Lego friends -sarjaa. Niitä ainakin meillä tytöt (5 ja 7) toivovat lahjaksi, mutta ovat tosiaan pikku sellaisia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27027582]Ovat varmaan Lego friends -sarjaa. Niitä ainakin meillä tytöt (5 ja 7) toivovat lahjaksi, mutta ovat tosiaan pikku sellaisia.[/QUOTE]

Lisään vielä, että googleta, niin näet millaisia ovat. Tytöille sopivia kyllä.
 
hhhhhhh
Jos klassisen haluat, niin ehdottomasti kirja. Moni alkaa tuossa iässä olla jo kiinnostunut kirjaimista/lukemisesta, ja jos ei, niin lapsi saa ihania hetkiä vanhempien seurassa, kun lukevat kirjaa.
 
"Ninni"
Myös puuha-/värityskirjat ovat kivoja, tai joku setti että voi tehdä itse helminauhoja muovi- tai puuhelmistä. Ompelukuvat voisivat myös olla kivoja. Kaikki tietysti riippuu lapsesta ja kiinnostuksen kohteista.
 
"A p"
En mä noin pienelle lahjakortteja halua ostaa. Se pakettien avaaminen on kuitenkin lapselle niin iso ilo.

Googletin Lego Friendsit ja luultavasti päädyn niihin. Luulen, että ovat tarpeeksi "iihania" tytölle. Nuohan ymmärtääkseni sopivat täysin yhteen peruslegojen kanssa, joten voin vaikka joululahjaksi ostaa jättipaketin peruspalikoita :D
 

Yhteistyössä