Lähihoitsut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja läh:
Tarkoitatko jotain koulutehtävää?

tarkoitan. Siinä on aika intiimi asiakin, kuin seksielämä, sitten erittäminen jne. Mie oon aika huono kyseleen tollasia asioita. :( Miten noita voi ihan alkaa kyselee, aika pahoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:

tarkoitan. Siinä on aika intiimi asiakin, kuin seksielämä, sitten erittäminen jne. Mie oon aika huono kyseleen tollasia asioita. :( Miten noita voi ihan alkaa kyselee, aika pahoja.

no huh, ei meillä ainakaan ollut, onneksi! En itse potilaana tykkäisi vastata tollaisiin vaikka kuinka liittyy kouluun. Teoriassa voidaan asiat käydä läpi ja harjoittelussa oppii kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:

no huh, ei meillä ainakaan ollut, onneksi! En itse potilaana tykkäisi vastata tollaisiin vaikka kuinka liittyy kouluun. Teoriassa voidaan asiat käydä läpi ja harjoittelussa oppii kyllä.

Mustakin toi on ihan älyvapaa tehtävä. En tykkää yhtään tollaisista koulutehtävistä :( Paineita vaan tulee, ja stressi.. huh huh!

Ei meilläkään noin yksityisiä kysymyksiä ole milloinkaan tarvinnut esittää koulutehtävää varten. Joskus etä tehtävässä pohdittiin omaa itseä ja lapsuutta, omia vanhempia. Silloin yksi kysymys oli pohtia omien vanhempien seksiä ja onko ne jotenkin vaikuttanut omaan suhtautumiseesi seksiin, kuinka paljon seksiä vanhemmat harrasti, entä itse. Suurin osa tunsi kysymyksen liian yksityiseksi ja jätti vastaamatta. Ei open kuulu tietää toisten seksimäärästä. Myöhemmin ope itse sanoi että sai vastata jos halusi.

Mä olen käynyt tuon koulun niin kauan sitten, että meillä ei ollut varsinaista asiakkaan haastattelua, vaikka muuten kirjoitettiin siitä joku tapausselostus.

No kuule... hoitohenkilökunnalla on velvollisuus kartottaa kaikki hoidon kannalta tarpeellinen ja siinä asiakas on hoidon kohde eikä mikään ihminen. :D Kannattaa opetella asenne kohdilleen hyvissä ajoin ennen työelämää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kuule... hoitohenkilökunnalla on velvollisuus kartottaa kaikki hoidon kannalta tarpeellinen ja siinä asiakas on hoidon kohde eikä mikään ihminen. :D Kannattaa opetella asenne kohdilleen hyvissä ajoin ennen työelämää. :)

Toivottavasti sä et oo työelämässä kun sä et pidä asiakasta IHMISENÄ.

No tuo tehtävähän ilmeisesti pohjaa Roper Logan-Tierneyn malliin elämisen toiminnoista johon nykyaikainen hoitokulttuuri pohjautuu ja nojaa hyvin vahvasti. Ilmeisesti olet tekemässä hoito- ja palvelusuunnitelmaa johon kuuluu nuo 12 elämisen 'perustoimintoa' joista seksuaalisuus on yksi keskeinen osa-alue. Siinähän sulle on hyvää pohtimista oman ammatillisen kasvun näkökulmasta että miten puhut aroista asioista potilaan kanssa, ei kait sitä tarvitse mitään listaa kysymyksistä tehdä vaan keskustelet potilaan kanssa johdattaen keskustelua ja ottaen puheeksi asiat joihin etsit vastausta.

Ja kyllä mä hoidan potilaita, en asiakkaita :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
No tuo tehtävähän ilmeisesti pohjaa Roper Logan-Tierneyn malliin elämisen toiminnoista johon nykyaikainen hoitokulttuuri pohjautuu ja nojaa hyvin vahvasti. Ilmeisesti olet tekemässä hoito- ja palvelusuunnitelmaa johon kuuluu nuo 12 elämisen 'perustoimintoa' joista seksuaalisuus on yksi keskeinen osa-alue. Siinähän sulle on hyvää pohtimista oman ammatillisen kasvun näkökulmasta että miten puhut aroista asioista potilaan kanssa, ei kait sitä tarvitse mitään listaa kysymyksistä tehdä vaan keskustelet potilaan kanssa johdattaen keskustelua ja ottaen puheeksi asiat joihin etsit vastausta.

Ja kyllä mä hoidan potilaita, en asiakkaita :whistle:

Kyllä, juuri tuo tehtävä.

Yhteistyössä