Lähihoitsut Tehy vai Super?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitsuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
super. Tehy on lähinnä sairaanhoitajien liitto. Maksu maksetaan kerran kuussa palkan mukaan, joten liittymisvuodella ei väliä. Tosin en tiedä alkaako sulla maksu juoksee jo tästä kuusta vai vasta ensi kuusta, jos nyt liityt. Mutta hetihän se kannattaa liittyä kun mahis on, itse olin jo opiskelijajäsen muistaakseni.

Super. Yksi mahdollinen on myös JHL, mutta siinä on vähän sama kuin Tehyssä, ettei oikein tiedä kenen asioita ponnekkaimmin ajavat. Super on selkeimmin lähihoitajien liitto.

super. Tehy on lähinnä sairaanhoitajien liitto. Maksu maksetaan kerran kuussa palkan mukaan, joten liittymisvuodella ei väliä. Tosin en tiedä alkaako sulla maksu juoksee jo tästä kuusta vai vasta ensi kuusta, jos nyt liityt. Mutta hetihän se kannattaa liittyä kun mahis on, itse olin jo opiskelijajäsen muistaakseni.

Tehy on sosiaali- ja terveydenhuoltoalan liitto, johon kuuluu sairaanhoitajien lisäksi fysioterapeutteja, rtg-hoitajia, kätilöitä, hammashoitajia, lastenhoitajia, lähihoitajia... Eli ei todellakaan "lähinnä sairaanhoitajien liitto".

Itse en kuulu, kun th:n kassaan. Miksi maksaa niitä, kuitenkin suhteellisen isoja jäsenmaksuja, jos pelkkä kassan jäsenyys riittää ansiosidonnaiseen? Itse olen kaupungilla töissä ja oikeuksistaan tietävää populaa on paljon, joten en ihan heti usko, että ta:lla on vara alkaa ketään yksittäistäkään työntekijää kusettamaan. Ja saa siihen liittoon sitten liityttyä, jos alkaa homma näyttämään siltä, että mahdollisesti apuja sieltäpäin tarvitaan.

Yhteistyössä